A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A Szerzők (Ferenczi István és Ferenczi Zoltán tanár) bemutatják a nyírmadai Általános Iskola rendszerfejlesztő tevékenységét és elemzi az intézmény pedagógiai programját. A dolgozat témaválasztása...
Tovább
Előszó
A Szerzők (Ferenczi István és Ferenczi Zoltán tanár) bemutatják a nyírmadai Általános Iskola rendszerfejlesztő tevékenységét és elemzi az intézmény pedagógiai programját. A dolgozat témaválasztása aktuális, korszerű és az iskolavezetők számára jelentős módszertani ajánlás. A tanulmány elméletileg megalapozott, erre utal a témához felhasznált gazdag irodalomjegyzék is. Ugyanakkor jól tükrözi a Szerzők kiváló pedagógiai felkészültségét és annak gyakorlati megvalósítását.
Figyelemreméltó a dolgozat problémafelvetése, miszerint 1962-től nyomon követi a közoktatás-politikai tendenciákat és azok realizálását az iskolai gyakorlatban, valamint a hatásrendszerük érvényre jutását is bemutatja. Ezek szerves részét képezi a nyírmadai törekvés az APIM és APNE segítségével. Jól érzékelhetjük a folyamatos munkát az iskola önálló arculatának fejlesztéséért, az ehhez kapcsolódó tevékenységrendszer és metodikák kidolgozását, a nevelőtestület és a tanulócsoportok vezetésének, irányításának technikáit.
Vissza
Tartalom
Előszó 1
Bevezető 3
I. Az intézmény nevelési rendszerének a fejlődéstörténete 6
A reformstratégiák évei 1962-72. 6
A folyamatos fejlesztés megindulása 1972-78 8
A folyamatos fejlesztés kibontakozása 1980-85. 10
Az 1985-ös oktatási törvényt megelőző liberalizációs törekvések 10
Kitörés a sablonból: az innováció kibontakozása 1980-83. 10
Az innovatív átalakulás 1983-85. 13
Az I. Pedagógiai program tartalma 1985. 14
Újító, fejlesztő törekvések 1985-90. 15
Az innováció felgyorsulása az iskolában 15
Az iskolai autonómia kiteljesedése 1990-98. 19
A rendszerváltást követő évek 19
II. Az intézményi pedagógiai program (1998-2008) elemzése 21
A pedagógiai koncepció 21
A pedagógiai folyamat 27
A helyi tanterv 28
A program sajátos erősségei és gyengeségei 29
Vélemények programról 31
III. A pedagógiai program elméleti rendszere hogyan él az iskola pedagógiai gyakorlatában? 32
Alapelvek és pedagógiai célok 32
Az iskola tartalmi jellemzőinek állapota 35
Az emberi erőforrások, viszony az iskolához 37
Viszonyulás a pedagógiai folyamathoz 39
Az iskolavezetés és a tantestület együttműködése 41
Az intézmény fejlesztésre váró területei 42
Következtetések 44
Jegyzetek 46
Kérdőív 49
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.