1.029.884

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A képzőművészet iskolája I.

A festészet, grafika, szobrászat technikai eljárásai

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői vászonkötés
Oldalszám: 273 oldal
Sorozatcím: Képzőművészeti Zsebkönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN: 963-336-182-6
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér és színes fotókat, illusztrációkat, reprodukciókat tartalmaz. IV. kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv megpróbálja tömören összefoglalva nyújtani mindazt, amit a képzőművésznek a saját mesterségéről tudnia kell.
A képzőművészeti technikákkal foglalkozó magyar szakirodalom nem bőséges, s... Tovább

Előszó

Ez a könyv megpróbálja tömören összefoglalva nyújtani mindazt, amit a képzőművésznek a saját mesterségéről tudnia kell.
A képzőművészeti technikákkal foglalkozó magyar szakirodalom nem bőséges, s a legkiválóbb idevágó munka, Balló Ede kitűnő könyve, „Az olajfestés mestersége", mint már címéből is láthatjuk, a sokféle képzőművészeti technika közül csak az olajfestés technikájával foglalkozik. A fennálló hiányt óhajtjuk pótolni, amikor röviden, de szakszerűen tárgyalva közreadjuk mindazt, ami a különféle képzőművészeti technikákra és főként ami azoknak gyakorlatára vonatkozik.
Kezdők bizonyára jó hasznát fogják venni e könyvnek, de még a művészek is találnak talán benne majd olyan új adatokat, melyeket munkájuknál sikerrel alkalmazhatnak. Hiszen állandó a panasz amiatt, hogy a műtárgyak - hol a rossz vagy hamis anyag, hol pedig az anyagok helytelen alkalmazása következtében - idővel megrongálódnak.
Ez a hiba nem új keletű. Már az ókorban az idősebb Plinius, a római író természettani művében („Naturalis história") az ásványtan kapcsán megemlíti, hogy a festmények a rossz anyagok használata miatt tönkremennek. Ezzel szemben az egyiptomi művek, dacolva az évezredekkel, egy cseppet sem változtak, mert noha alkotóik mindössze csak pár alapfestéket ismertek, mégis jól értették a mesterségüket és tudtak bánni a rendelkezésükre álló anyaggal. Ch. Dalbon, „Lesorigines de la peinture á l'huile" (Paris, 1904) című könyvében megemlíti, hogy egyes középkori festőcéhek milyen szigorú rendelkezésekkel védték a jó anyagokkal készült művet és a céh becsületét.
Az egyik genfi festőcéh a XIV. században határozatot hozott, mely szerint „minden képért, melyet tiszta azúrkék és zöld festékkel kellett volna festeni, s amelynél a céhmesterek és a zsűri megállapította, hogy nem valódi anyagokat használtak fel hozzá, a mester, aki a képet festette, 10 font büntetéspénzt fizessen." Vissza

Tartalom

Előszó az I. kiadáshoz7
Előszó a II. kiadáshoz9
Előszó a III. kiadáshoz11
A RAJZ - Szőnyi István13
A szénrajz14
A tanulmányrajz15
A tusrajz17
A ceruzarajz19
Az ezüstceruza-rajz20
A krétarajz21
A papírokról21
A festőtechnikák - Szőnyi István23
Az enyvesfesték23
A viaszfesték (enkausztika)25
A temperafesték26
A tojástempera27
A kazeintempera28
A gumitempera28
Az elszappanosított viasztempera28
A temperafesték készítése29
A temperafesték készítése29
A temperafestés technikája30
Az olajfestés32
Az olajfestés technikája33
Az olajfesték készítése35
A festőszerek38
A színsorozat38
A paletta39
Az ecsetek39
A festőkések41
A festőállvány41
A festékdoboz42
Festőalapok42
A festővászon45
Krétaalapozás46
Fél krétaalapozás46
Olajalapozás47
A lemezpapírok48
Vörösréz lemez48
Vakkeret49
A festővászon felfeszítése49
Festékanyagok50
Kötőanyagok66
A vízfestés - Elekfy Jenő75
A festékanyag77
A színek78
A papiros82
A felszerelés84
A tiszta akvarelfestés technikája86
Kevert technikák90
A tiszta gouache-technika93
Lakkozás94
Konzerválás94
Keretezés95
Néhány gyakorlati tanács96
A pasztell - Szobotka Imre97
Kötőanygok100
A pasztellkészlet103
A pasztellpapír106
A pasztellfestés technikája107
Monumentális festészet - Molnár C. Pál114
A falfestészet116
A freskó119
A szekkó132
Szabadtéri festészet137
A mozaik139
Az üvegfestészet143
A fametszet - Molnár C. Pál148
Történeti áttekintés148
Általános tudnivalók151
A grafikai művek felosztása151
A magasnyomás lemezanyagai152
Grafikai szerszámok és használatuk157
A metszés módszere158
Levonatok készítése164
Japán fametszet-levonatok166
Többdúcos fametszetek (színes fametszet)166
A rézkarc és rézmetszet - Varga Nándor Lajos170
A rézkarc története170
A rézkarc technikája174
A lágy-alap187
A pusztatű187
A rézmetszet története189
A rézmetszet technikája193
Az acélmetszet197
A pontozás198
A borzolás199
A foltmarás201
A kőrajz - Varga Nándor Lajos203
Foltmarás a kövön205
Aszfalt-kő206
Rézkarc utánzat206
Krétarajz alumíniumon207
Tusrajz alumíniumon207
Ceruzarajz alumínium lemezen207
Tusrajz alumíniumon207
Átnyomásos kőrajzok207
Színes kőrajz208
A szobrászati technikák - Ferenczy Béni212
A szobrászat technikája212
A mintázás anyagai214
A felszerelés216
A mintázás220
A terrakotta223
A gipszöntés228
A vakformázás230
A darab és enyvformázás235
A bronz238
A fafaragás251
A kőszobrászat261
A pontozógép268
Az érmészet270
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv