1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Konsztantyin Melnyikov

Szerző
Szerkesztő
Róla szól

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím: Architektúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 20 cm
ISBN: 963-05-4517-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A modern építészet történetének kutatói csak az utóbbi években kezdték fölfedezni és jelentőségének megfelelően értékelni Közép- és Kelet-Európa XX. századi építészetét. A cseh, a lengyel, az... Tovább

Előszó

A modern építészet történetének kutatói csak az utóbbi években kezdték fölfedezni és jelentőségének megfelelően értékelni Közép- és Kelet-Európa XX. századi építészetét. A cseh, a lengyel, az orosz, a magyar szecesszió és a „nemzeti"-t kereső építészet, a bécsi Wagneriskola hatása az Osztrák-Magyar Monarchia építészetére, a cseh kubista építészet, a kelet-európai avantgarde építészet megannyi téma, melynek kutatása és feldolgozása az utóbbi két évtizedben kezdődött meg. A publikált anyag egyre inkább a korábban csak Nyugat-Európára és Amerikára koncentráló szemlélet átértékelésére késztet. A legújabb összefoglaló építészettörténeti munkákban már Nyugaton is helyet kapott például a cseh kubista építészet és a 20-as évek szovjet építészete. A Kelet-Európa művészete iránti érdeklődés a hetvenes években szinte divattá vált. Ez a megnövekedett érdeklődés is figyelmeztet arra a felelősségre, amellyel magunknak és a világnak tartozunk saját közelmúltbeli értékeink föltárásában és közzétételében. Ez a munka - ha lassan is - de folyik, ahogyan ezt a sorra megjelenő kötetek tanúsítják. Ez a kötet Konsztantyin Sztyepanovics Melnyikovról, a szovjet avantgarde építészet egyik legjellegzetesebb alakjáról szól. Melnyikov pályája 1917-ben kezdődött és 1937-ben gyakorlatilag le is zárult. Ez a két évszám egyúttal egy egész korszak, a forradalmi orosz-szovjet művészet korszakának kezdetét és végét is jelentette. Melnyikov sorsa, életműve ezzel a két évtizedes korszakkal fonódott össze. Ennek a hőskornak egyik legaktívabb, legtermékenyebb szereplője volt. Vissza

Fülszöveg

Melnyikov a szovjet építészet 1917 és 1934 közötti úttörő korszakának jelentős, nemzetközileg is elismert képviselője volt. Sorsa, életműve ezzel az alig két évtizedes, sokféle irányzatnak, művészi csoportosulásnak teret adó „hőskor"-ral fonódott össze. Tervei szerint épült meg az 1925-ös párizsi Nemzetközi Iparművészeti Kiállítás szovjet pavilonja, amely a kiállítás egyik szenzációja lett. Sikeres emberként tért haza, és tucatnyi épületet, köztük hat munkásklubot és négy nagygarázst épített. Megbízásait lehetőségnek tekintette a kísérletezésre: terveiben a térszervezés, az expresszív formálás és a szimbolikus kifejezés különféle módjait próbálta ki. Művészi hitvallását szimbolizálja saját lakóháza. A húszas évek végétől kibontakozó sztálini politika nehezen tűrte a független egyéniségeket. A „formalista" művészet ellen indított kampány őt is sújtotta, és mivel önkritikára nem volt hajlandó, teljesen kiszorították a szakmából. Életének hátralevő harminchét évében nem sikerült... Tovább

Fülszöveg

Melnyikov a szovjet építészet 1917 és 1934 közötti úttörő korszakának jelentős, nemzetközileg is elismert képviselője volt. Sorsa, életműve ezzel az alig két évtizedes, sokféle irányzatnak, művészi csoportosulásnak teret adó „hőskor"-ral fonódott össze. Tervei szerint épült meg az 1925-ös párizsi Nemzetközi Iparművészeti Kiállítás szovjet pavilonja, amely a kiállítás egyik szenzációja lett. Sikeres emberként tért haza, és tucatnyi épületet, köztük hat munkásklubot és négy nagygarázst épített. Megbízásait lehetőségnek tekintette a kísérletezésre: terveiben a térszervezés, az expresszív formálás és a szimbolikus kifejezés különféle módjait próbálta ki. Művészi hitvallását szimbolizálja saját lakóháza. A húszas évek végétől kibontakozó sztálini politika nehezen tűrte a független egyéniségeket. A „formalista" művészet ellen indított kampány őt is sújtotta, és mivel önkritikára nem volt hajlandó, teljesen kiszorították a szakmából. Életének hátralevő harminchét évében nem sikerült visszakerülnie a közéletbe. Ezt az életművet mutatja be a kötet szerzője, háttérként felvázolva a kor orosz-szovjet építészetének fejlődési vonalát. Vissza

Ferkai András

Ferkai András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ferkai András könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv