| Előszó | 7 |
| A középkor | |
| Megjegyzés | 8 |
| Az antik örökség | 8 |
| A képrombolás - Az ikontól a táblaképig | 11 |
| A festészet kezdetei a középkorban | 13 |
| A Karoling "renovatio" | 13 |
| A 10-12. század - A román stílus kora | 15 |
| Spanyolország és az arabok | 17 |
| A 13. század - Az érett gótika kora | 18 |
| Világi témájú képek a középkorban | 19 |
| A művész munkamódszere és társadalmi helyzete | 21 |
| Késő középkor és kora reneszánsz | |
| Késő középkor vagy reneszánsz? | 22 |
| Giotto - "A festészet atyja" | 23 |
| Alternatívák Sienában - Duccio és a Lorenzetti fivérek | 26 |
| Az internacionális gótika | 28 |
| A kódexfestészet diadala Franciaországban | 31 |
| Reneszánsz Frenzében - Egy új korszak kezdetei | 32 |
| Masaccio - A festészet második forradalma | 34 |
| Firenze 1420-1450 - Az élcsapat kialakulása | 35 |
| Campin és van Eyck - Az olajfestészet diadala | 37 |
| Van der Weydentől Memlingig | 40 |
| Piero Lorenzo de' Medici - Udvari művészet Fienzében | 42 |
| Az itáliai udvarok művészete - Pisanello és Mantegna | 45 |
| Piero della Francesca | 47 |
| Az olajfestészet kezdetei Velencében - de Messina és Bellini | 48 |
| Érett reneszánsz és manierizmus | |
| A világ alapvető változása | 50 |
| Reneszánsz és/vagy manierizmus? | 51 |
| Leonardo | 53 |
| Michelangelo | 55 |
| Raffaello | 58 |
| Manierizmus Toscanában és Észa-Itáliában | 61 |
| Rosso Fiorentino és a fontainebleau-i iskola | 64 |
| Reneszánsz Velencében - Bellini és Giorgione | 65 |
| Tiziano és Lotto | 66 |
| Veronese és Tintoretto | 68 |
| El Greco | 70 |
| Dürer és a német reneszánsz | 71 |
| Grünwald | 74 |
| Holbein és az angliai festészet | 77 |
| Altdorfer és Cranach | 78 |
| A németalföldi festészet - Boschtól Brueghelig | 80 |
| Művészeti kabinet - a kései manierizmus udvari művészete | 82 |
| Barokk - a 17. század művészete | |
| Festészet az abszolutizmus korában | 84 |
| Kiindulási pont: Carracci és a bolognai iskola | 86 |
| Az alternatíva: Caravaggio | 87 |
| Velázquez és a spanyol festészet | 89 |
| Közép-Európa festészete | 92 |
| Franciaország festészete - Poussin, Lorrain, de la Tour | 93 |
| Flandria festészete - Rubens és van Dyck | 96 |
| Németalföld festészete - Az előfeltételek | 99 |
| Holland festészeti műfajok - Az élet tükre | 101 |
| Frans Hals | 103 |
| Rembrandt | 104 |
| Vermeer | 106 |
| 1700-1848 - A rokokótól a romantikáig | |
| A hagyományos képminták megszűnése | 108 |
| A nagy hagyomány folytatása - Tiepolo | 110 |
| A rokok Közép-Európában | 111 |
| A világ mint komédia és pásztorjáték - A francia rokokó | 113 |
| Kísérletezés a színekkel | 115 |
| Veduták és capriccio | 116 |
| A festészet Angliában | 118 |
| Klasszicizmus a festészetben - Jacques-Louis David | 122 |
| Goya | 124 |
| Romantika | 126 |
| Füssli és Blake | 128 |
| Runge és Friedrich | 129 |
| Német és dán festészet a romantika és a realizmus között | 131 |
| Menzel | 132 |
| Constable és Turner | 132 |
| Géricault és Delacroix | 134 |
| Ingres | 137 |
| A realizmustól a szecesszióig | |
| Belépés a modern világba | 138 |
| Courbet és a ralizmus | 140 |
| A preraffaeliták | 142 |
| Manet | 144 |
| A szalonok festészete és az orientalizmus | 146 |
| Festészet Észak-Amerikában | 147 |
| Az impresszionizmus | 149 |
| Az impresszionizmus jelentős művészei | 153 |
| Posztimpresszionizmus - Gauguin, Seurat, Signac | 157 |
| Cézanne | 158 |
| A szimbolizmus | 159 |
| A szecesszió Münchenben és Bécsben - Stuck, Klimt, Schiele | 162 |
| A modernek művészete - az expresszionizmustól 1945-ig | |
| A modern művészettörténet kezdetei - Wölfflin, Riegel, Warburg | 164 |
| Fauvizmus, expresszionizmus és Mattise | 167 |
| Az absztrakcióhoz vezető utak | 170 |
| Kubizmus | 171 |
| Futurizmus | 172 |
| Az orfizmus | 173 |
| Blauer Reiter - Kék lovas | 174 |
| Szuprematizmus és konstruktivizmus | 176 |
| De Stijl | 177 |
| Dada | 178 |
| Bauchaus | 179 |
| Új tárgyiasság és realizmus Amerikában | 180 |
| Beckmann | 181 |
| Pittura Metafisica | 182 |
| Szürrealizmus | 182 |
| Klasszikus tendenciák - 1920-tól 1945-ig | 184 |
| Művészet a fasizmus és a sztálinizmus idején - 1933-tól - 1945-ig | 184 |
| Picasso: Guernica | 186 |
| A festészet 1945 után | |
| Festészet Németországban - Újrakezdés? | 188 |
| Festészet Franciaországban és Spanyolországban | 190 |
| Festészet az Egyesült Államokban - Absztrakt expresszionizmus és akciófestészet | 192 |
| Pollock és de Kooning | 193 |
| Newman és Rothko | 193 |
| Bacon | 196 |
| Johns és Rauschenberg | 198 |
| Pozíciók az 1960-as években - Klein, Fontana, Kawara, Twombly | 200 |
| Pop-art-Warhol és Lichtestein | 203 |
| Pop Európában - Hockney, Richter, Polke, Vostell | 205 |
| A festészet a pop után - Kitekintés | 207 |
| Függelék | |
| Ajánlott irodalom | 210 |
| Névmutató | 211 |
| Képek lelőhelyei | 215 |