kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Galenus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 536 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-963-7157-12-7 |
| Megjegyzés: | Színes reprodukciókkal illusztrált. |
| Előszó | 11 |
| A magyar festőművész-talentumok | 23 |
| Zichy Mihály | 25 |
| A családfa | 25 |
| A családfa értékelése | 33 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 34 |
| Az általános értelmi képesség | 34 |
| A speciális szellemi képesség | 34 |
| A kreativitás | 36 |
| A motiváció | 39 |
| A család | 40 |
| Az iskolák | 40 |
| A kortársak | 40 |
| A társadalom | 42 |
| Székely Bertalan | 45 |
| A családfa | 45 |
| A családfa értékelése | 55 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 56 |
| Az általános értelmi képesség | 56 |
| A speciális szellemi képességek | 56 |
| A kreativitás | 57 |
| A motiváció | 59 |
| A család | 60 |
| Az iskolák | 61 |
| A kortársak | 61 |
| A társadalom | 62 |
| Munkácsy Mihály | 65 |
| A családfa | 65 |
| A Lieb-ősök - a) családfa | 65 |
| A Reök-ősök - b) családfa | 69 |
| Lieb Mihály és Reök Cecília gyermekei, különös tekintettel Munkácsy Mihályra | 72 |
| A családfa értékelése | 76 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 76 |
| Az általános értelmi képesség | 77 |
| A speciális szellemi képességek | 77 |
| A kreativitás | 80 |
| A motiváció | 82 |
| A család | 83 |
| Az iskolák | 85 |
| A kortársak | 86 |
| A társadalom | 86 |
| Szinyei Merse Pál | 89 |
| A családfa | 89 |
| A Szinyei Merse ősök | 89 |
| A Jekelfalussy anyai ősök | 92 |
| Szinyei Merse Pál gyermekei | 95 |
| A családfa értékelése | 101 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 101 |
| Az általános értelmi képesség | 102 |
| A speciális szellemi képességek | 102 |
| A kreativitás | 103 |
| A motiváció | 105 |
| A család | 105 |
| Az iskolák | 107 |
| A kortársak | 107 |
| A társadalom | 108 |
| Mednyánszky László | 111 |
| A családfa | 112 |
| A Mednyánszky-ősök | 112 |
| Az anyai ősök | 117 |
| Mednyánszky László párkapcsolatai | 119 |
| A családfa értékelése | 121 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 122 |
| Az általános értelmi képesség | 122 |
| A speciális szellemi képességek | 122 |
| A kreativitás | 124 |
| A motiváció | 125 |
| A család | 127 |
| Az iskolák | 128 |
| A kortársak | 129 |
| A társadalom | 129 |
| Csontváry Kosztka Tivadar | 133 |
| A családfa | 136 |
| A festőművész életének főbb eseményei | 137 |
| A családfa értékelése | 144 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 146 |
| Az általános értelmi képesség | 146 |
| A speciális szellemi képességek | 146 |
| A kreativitás | 147 |
| A motiváció | 148 |
| A család | 149 |
| Az iskolák | 150 |
| A kortársak | 150 |
| A társadalom | 151 |
| Rippl-Rónai József | 155 |
| A családfa | 155 |
| A családfa értékelése | 166 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 168 |
| Az általános értelmi képesség | 168 |
| A speciális szellemi képességek | 169 |
| A kreativitás | 169 |
| A motiváció | 170 |
| A család | 171 |
| Az iskolák | 171 |
| A kortársak | 172 |
| A társadalom | 174 |
| Ferenczy Károly | 177 |
| A családfa | 180 |
| A családfa értékelése | 189 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 192 |
| Az általános értelmi képesség | 192 |
| A speciális szellemi képességek | 193 |
| A kreativitás | 193 |
| A motiváció | 193 |
| A család | 194 |
| Az iskolák | 194 |
| A kortársak | 194 |
| A társadalom | 195 |
| Gulácsy Lajos | 197 |
| A családfa | 197 |
| A családfa értékelése | 202 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 204 |
| Az általános értelmi képesség | 204 |
| A speciális szellemi képességek | 204 |
| A kreativitás | 206 |
| A motiváció | 209 |
| A család | 209 |
| Az iskolák | 210 |
| A kortársak | 212 |
| A társadalom | 212 |
| Czóbel Béla | 215 |
| A családfa | 215 |
| Czóbel Béla testvérei | 219 |
| Czóbel Béla életútja | 222 |
| A családfa értékelése | 227 |
| A 2x4 faktoros modell | 228 |
| Az általános értelmi képesség | 228 |
| A speciális szellemi képességek | 229 |
| A kreativitás | 229 |
| A motiváció | 231 |
| A család | 231 |
| Az iskolák | 232 |
| A kortársak | 232 |
| A társadalom | 232 |
| Egry József | 235 |
| A családfa | 235 |
| A családfa értékelése | 243 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 245 |
| Az általános szellemi képesség | 245 |
| A speciális értelmi képességek | 245 |
| A kreativitás | 246 |
| A motiváció | 248 |
| A család | 249 |
| Az iskolák | 249 |
| A kortársak | 249 |
| A társadalom | 249 |
| Farkas István | 253 |
| A családfa | 253 |
| Az ősök | 253 |
| Farkas István élete | 257 |
| Családja | 260 |
| A családfa értékelése | 264 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 266 |
| Az általános értelmi képesség | 266 |
| A speciális szellemi képességek | 267 |
| A kreativitás | 267 |
| A motiváció | 269 |
| A család | 270 |
| Az iskolák | 270 |
| A kortársak | 271 |
| A társadalom | 271 |
| Kassák Lajos | 275 |
| A családfa | 275 |
| Az ősök és szülei | 275 |
| Kassák Lajos testvérei | 279 |
| Kassák Lajos szerelmi és családi élete | 281 |
| A családfa értékelése | 283 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 284 |
| Az általános értelmi képesség | 284 |
| A speciális szellemi képességek | 284 |
| A kreativitás | 290 |
| A motiváció | 290 |
| A család | 291 |
| Az iskolák | 291 |
| A kortársak | 291 |
| A társadalom | 292 |
| Derkovits Gyula | 295 |
| A családfa | 295 |
| Derkovits Gyula tragikus élete | 300 |
| A családfa értékelése | 304 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 305 |
| Az általános értelmi képesség | 305 |
| A speciális szellemi képességek | 305 |
| A kreativitás | 307 |
| A motiváció | 308 |
| A család | 309 |
| Az iskolák | 309 |
| A kortársak | 309 |
| A társadalom | 310 |
| Szőnyi István | 313 |
| A családfa | 313 |
| A családfa értékelése | 323 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 324 |
| Az általános értelmi képesség | 325 |
| A speciális szellemi képességek | 325 |
| A kreativitás | 326 |
| A motiváció | 328 |
| A család | 328 |
| Az iskolák | 330 |
| A kortársak | 331 |
| A társadalom | 332 |
| Moholy-Nagy László | 335 |
| A családfa | 335 |
| Moholy-Nagy László életének rövid összefoglalása | 340 |
| A családfa értékelése | 346 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 347 |
| Az általános értelmi képesség | 347 |
| A speciális szellemi képességek | 347 |
| A kreativitás | 349 |
| A motiváció | 351 |
| A külső-környezeti hatások | 352 |
| A család | 352 |
| Az iskolák | 353 |
| A kortársak | 353 |
| A társadalom | 354 |
| Vajda Lajos | 357 |
| A családfa | 357 |
| Vajda Lajos életének összefoglalása | 362 |
| A családfa értékelése | 365 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 365 |
| Az általános értelmi képesség | 365 |
| A speciális szellemi képességek | 367 |
| A kreativitás | 368 |
| A motiváció | 370 |
| A család | 371 |
| Az iskolák | 371 |
| A kortársak | 371 |
| A társadalom | 372 |
| Victor Vasarely | 375 |
| A családfa | 377 |
| Életének rövid összefoglalása | 378 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 381 |
| Az általános értelmi képesség | 381 |
| A speciális szellemi képességek | 382 |
| A kreativitás | 382 |
| A motiváció | 383 |
| A család | 383 |
| Az iskolák | 384 |
| A kortársak | 384 |
| A társadalom | 385 |
| Kondor Béla | 387 |
| A családfa | 387 |
| A családfa értékelése | 392 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 393 |
| Az általános értelmi képesség | 393 |
| A speciális szellemi képességek | 393 |
| A kreativitás | 397 |
| A motiváció | 399 |
| A család | 400 |
| Az iskolák | 400 |
| A kortársak | 400 |
| A társadalom | 400 |
| Gruber Béla | 405 |
| A családfa | 408 |
| A családfa értékelése | 411 |
| A 2x4 faktoros talentummodell | 412 |
| Az általános értelmi képesség | 412 |
| A speciális szellemi képességek | 413 |
| A kreativitás | 415 |
| A motiváció | 419 |
| A család | 419 |
| Az iskolák | 420 |
| A kortársak | 420 |
| A társadalom | 420 |
| Nemzetközi kitekintés | 423 |
| Leonardo da Vinci | 424 |
| A családfa | 424 |
| A családfa értékelése | 426 |
| A Leonardoi géniuszmodell | 428 |
| Leonardo nemi orientációs eltérése | 431 |
| Idősebb Pieter (Paraszt) Brueghel | 434 |
| A családfa | 434 |
| A családfa értékelése | 438 |
| A bruegheli "céh-talentum" modell | 438 |
| Edvard Munch | 442 |
| A családfa | 442 |
| A családfa értékelése | 444 |
| A kivételes talentum Munch-féle szélsőséges kedély modellje | 445 |
| Henri de Toulouse-Lautrec | 451 |
| A családfa | 451 |
| A családfa értékelése | 453 |
| A toulouse-lautreci vérrokonsági talentummodell | 454 |
| Pablo Picasso | 459 |
| A családfa | 459 |
| Picasso női és gyermekei | 462 |
| A családfa értékelése | 467 |
| A Picasso-féle tehetség/talentum modell | 468 |
| Általános rész | 471 |
| A vizsgálati minta általános értékelése | 473 |
| Az életrajzi adatok | 474 |
| A nemi arány | 474 |
| Születési idő | 476 |
| Születési hely | 477 |
| Társadalmi származás | 477 |
| Nemzetiségi származás | 478 |
| Vallási származás | 478 |
| Halálozás idő | 479 |
| Halálozási hely | 479 |
| Élettartam | 480 |
| Az életrajzi adatok főbb tanulságai | 480 |
| Családalapítás | 481 |
| Házasságok | 481 |
| Gyermekvállalásaik | 481 |
| Feleségek | 483 |
| Házasádosi életkoruk | 485 |
| A házasságon kívül született gyermekek | 486 |
| A vizsgált festőművészek családalapításainak általános jellemzése | 487 |
| A festőművészi talentum családi halmozódása | 488 |
| Genetikai alapfogalmak | 488 |
| A családfaelemzés lényege és buktatói | 491 |
| A festőművészek szülei | 492 |
| A festőművészek testvérei | 495 |
| A festőművészek gyermekei | 498 |
| A vizsgált képzőművészek távolabbi rokonsága | 501 |
| A genetikai családfaelemzés tanulságai | 504 |
| A szellemi adottságok-képességek | 511 |
| Az általános értelmi képesség | 511 |
| A speciális szellemi képességek | 514 |
| A kreativitás | 514 |
| Motiváció | 517 |
| A tehetség kibontakozását segítő/gátló külső hatások | 517 |
| A család | 517 |
| Az iskolák | 520 |
| A kortársak hatása | 522 |
| A társadalom | 522 |
| A kivételes festőművész-talentumok általános értékelése | 524 |
| Tehetségük jelentkezési ideje | 524 |
| Festőművészi indíttatásuk oka | 525 |
| Pályakezdésük és sikerességük | 525 |
| A képzőművészek osztályozása | 526 |
| A festőművész-talentum gyökerei | 528 |
| Epilógus | 535 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.