| Kiadó: | Deák és Társa Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Pápa |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 106 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-859-688-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | |
| Hogyan jelentkeznek a koncentrációs zavarok? | 9 |
| Egyszer eltereli valami a figyelmét, másszor figyelmetlen | 10 |
| Hiányosságok az iskolai követelmények teljesítésében | 10 |
| Mindig dekoncentrált? | 12 |
| Nyugtalan vagy álmodozó? | 12 |
| Az aktív-impulzív típus koncentrációs zavara | 14 |
| A passzív-gondolkodó típus koncentrációs zavara | 14 |
| A fogyasztói társadalom hatása a gyermekkorra | 15 |
| A bőség kísértései | 16 |
| Megváltozott értékmérők és életelképzelések | 17 |
| Megváltoznak a családok | 19 |
| Teljesítménykényszer alatt álló gyerekek | 20 |
| Nevelés, de mire? | 21 |
| Aki akar, az tud? | 23 |
| Mit jelent a teljesítménymotiváció? | 24 |
| Hogyan fejlődik ki a teljesítménymotiváció? | 27 |
| Az önállóság fejleszt | 28 |
| A szülői minta szerepe | 30 |
| A gyerekeknek szükségük van útmutatásra | 31 |
| A szülőknek határokat kell szabniuk | 32 |
| Problémák a családban | 33 |
| A lelki stabilitás | 34 |
| Amikor hiányzik a biztonság | 35 |
| Amikor kevés az idő | 37 |
| Milyen szerepet játszik a táplálkozás? | 39 |
| Üres hassal nem lehet tanulni... | 40 |
| Csökkenti a cukor a koncentrálóképességet? | 41 |
| Foszfátok és színezékek | 42 |
| A gyenge tanulási képesség és a részterületek zavarai | 43 |
| Az intellektuális képességek | 44 |
| A tanulási gátlás | 44 |
| A részterületek zavarai | 47 |
| Gyenge helyesírás, olvasás | 47 |
| Gyenge számolási képesség | 50 |
| A finommozgások zavarai | 50 |
| Hova fordulhatnak a szülők segítségért? | 52 |
| Figyelem hiánya szindróma (FHS) | 53 |
| FHS: egy új "betegség"? | 54 |
| A figyelem zavarának jelei | 56 |
| A diagnózis felállítása | 56 |
| Az okok felderítése | 58 |
| A koncentrált cselekvés alapjai | 59 |
| A megváltozás útján | 60 |
| Egy fontos képesség: várni tudni | 60 |
| Tanítsa meg gyermekét kívánságainak elhalasztására! | 62 |
| A zsebpénz | 64 |
| Értékek és szabályok gondoskodnak a rendszerről | 66 |
| Érzelmi stabilitás | 68 |
| Célzott intézkedések a koncentráció elősegítésére | 69 |
| A koncentráció elősegítését célzó játékok | 70 |
| Edzésprogramok | 74 |
| Ellenőrzött problémamegoldás | 77 |
| Házi feladat stressz nélkül | 81 |
| A helyes előkészítés | 82 |
| A munkakörnyezet | 83 |
| Egy nyugodt munkahely | 83 |
| Meg kell tanulni önállóan dolgozni! | 85 |
| Terápiás eljárások és tanácsadó helyek | 87 |
| Lazító módszerek | 88 |
| Gyógyszeres kezelés | 89 |
| Kiegészítő segítségajánlatok és tanácsadó helyek | 91 |
| Koncentrációs gyakorlatok | 93 |
| Gyakorlófeladatok | 94 |
| Heti jegyzőkönyv | 105 |