| Bevezetés | |
| A kutatás tárgya | 16 |
| A kutatás módszertana | 24 |
| A kutatás programja | 26 |
| A kutatás fogalmi apparátusa, "nyelve" | 29 |
| A terminológia foalma és jelentése | 29 |
| A tudományos metanyelv | 32 |
| (Film)műfajelmélet és/vagy (film)szövegelmélet: kísérlet a film mint sajátos szövegosztály tipizálására, elbeszélés és cselekmény viszonyának tisztázására | 44 |
| A szöveg | 48 |
| A szövegfogalom meghatározása | 48 |
| A szövegfogalom szinonímái | 52 |
| A szöveg típusai | 57 |
| A típusalkotás általános elvei | 57 |
| A funkcionális-pragmatikus szempontokra épülő szövegtipológia | 64 |
| A kifejezés síkja/a tartalom síkja közötti megkülönböztetésre és a szintaktikai-szemantikai kritériumokra építő tipológia | 65 |
| A filmszövegek tipológiája | 75 |
| A film fogalma szövegtipológiai perspektívában | 79 |
| A filmi elbeszélés két-kettős szintje | 86 |
| Elbeszélés és cselekmény: a (film)szöveg két szintje | 91 |
| Elbeszélés és cselekmény: egy szövegelméleti probléma múltja | 93 |
| Elbeszélés és leírás: a cselekményábrázolás két modalitása | 97 |
| Filmi szövegszint és filmbeli cselekményszint: a rétegek státusza és viszonya | 116 |
| A filmi-filmbeli szövegszint, a filmbeli-nem-filmi cselekményszint és a filmbeli-nem-filmi tudattartalmak szintjének viszonya | 116 |
| A szintek közötti kapcsolatok és megfelelések | 123 |
| A szintek közötti formalizálható kapcsolat | 125 |
| A cselekmény mélyszerkezete: a logikai-szemantikai szint grammatikája | 133 |
| A grammatika meghatározása és összetevői | 133 |
| A logikai-szemantikai szerkezet és a (film)cselekményszerkezet grammatikájáak közös vonásai és fogalomrendszere | 135 |
| A logikai-szemantikai mélyszerkezet grammatikája | 137 |
| Morfológia | 137 |
| Az izotópia | 139 |
| Szintaxis | 140 |
| A cselekménykutatástól a cselekmény elméletéig | 149 |
| Egy (film) cselekménytipológia körvonalai | 160 |
| A (film)cselekmény izotópiáját meghatározó kritériumok. Grammatikalitás és szemanticitás mint az érthető/értelmezhető (film)cselekmény jellemzői | 164 |
| A (film)cselekmény grammatikája: Morfológia | 179 |
| A szemémától az aktánsig | 179 |
| Az aktánstól az aktorig | 182 |
| Az aktánsok paradigmatikai viszonyai | 188 |
| A prédikátumok osztálya | 190 |
| Az aktanciális modell. A funkcióktól az aktánsokig: a mese morfológiájától a cselekmény grammatikájáig | 196 |
| A funkciók párosítása | 199 |
| A funkciók ismétlődése mint cselekményszerkezeti sajátosságok | 204 |
| Az aktanciális szerepek rendszere | 207 |
| A (film)cselekmény alanya | 208 |
| A (film)cselekmény tárgya: a vágy tárgya és a csere eszköze | 210 |
| A (film)cselekmény alanyának és tárgyának viszonya | 212 |
| A (film)cselekmény mozgatója és a (film)cselekmény haszonélvezője | 215 |
| A cselekvő segítője és hátráltatója | 218 |
| A kollektív aktáns | 219 |
| A (film)cselekményszerkezet egységeinek hierarchiája | 221 |
| A cselekményszerkezet elemeinél nagyobb egységei | 223 |
| A (film)cselekmény-grammatika összetevői: Szintaxis | 242 |
| Elemi szintaktikai műveletek | 243 |
| A (film)cselekményprogramok interferenciája | 247 |
| A cselekményalakzat mint nagyobb (film)cselekményszerkezeti egység | 250 |
| Az érték fogalma és státusza a (film)cselekmény-grammatikában | 252 |
| Az értékek szintagmatizálása | 254 |
| Az érték vándorlása/cseréje a cselekmény mozgatója és a cselekmény végrehajtója/haszonélvezője között | 258 |
| Az objektív értékek cseréjének topológiája | 261 |
| A transzformáció | 262 |
| A transzformáció fogalmának eltérő értelmezése a cselekmény-grammatikában | 263 |
| A szövegek közti transzformációk | 264 |
| A szövegek belüli transzformációk | 265 |
| A modalitás problematikája a cselekmény-grammatikában | 270 |
| A modalitás fogalma | 270 |
| Modális prédikátum - modális érték | 273 |
| A modalitások szerepe a (film)cselekmény-grammatikában | 274 |
| Modális struktúrák: I.: (1) és (2): a kompetencia és a performancia | 275 |
| Modális struktúrák: II.: (3): a műveltetés | 278 |
| A valóságra (= az igazságra) vonatkozó modalitások [: a veridikció avagy az igaz állítások] rendszere: [4] | 279 |
| A megismerőtevékenység mint a (film)cselekményen belüli önálló [független] értelmezési szint [izotópia] | 282 |
| A (film)cselekmény mozzanatok taxonómiája | 286 |
| Az elemi (film)cselekményegységek [: cselekménymozzanatok] tipológiája | 288 |
| (Film)cselekménymozzanatok | 289 |
| A (film)cselekménymodellek jellemző vonásai | 302 |
| A (film)cselekményszerkezet mint elemi struktúra | 302 |
| A (film)cselekményszerkezet mint cselekménymozzanatok sorozata | 303 |
| A (film)cselekményszerkezetek modellálása | 306 |
| A (film)cselekménymodell alkotórészei: [1] a cselekményalakzatok | 311 |
| A (film)cselekménymodell alkotórészei: [2] a (film)cselekmény sémája mint cselekményalakzat-típusok rendező elve A cselekvéssor: erőpróbák és erőfeszítések sorozata | 317 |
| Az összeütközés A vita és/vagy összecsapás [:konfliktus] mint alakzat [:forma] | 324 |
| A szerződés | 327 |
| Az értékek cseréje | 330 |
| A (film)cselekményprogramok | 330 |
| Befejezés | 337 |
| Jelmagyarázat | 339 |
| A hivatkozások jegyzéke | 340 |
| Tárgymutató | 351 |
| Névmutató | 375 |
| Angol nyelvű ismertető | 380 |
| Orosz nyelvű ismertető | 384 |