| Kiadó: | AB OVO |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 158 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-937-807-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Bevezető | 9 |
| A BEÁLLÍTÁS | 13 |
| Alapfogalmak | 16 |
| Beállítás (snitt), felvétel | 17 |
| Kép, jelenet | 17 |
| A filmi "szó" | 19 |
| A plán (képméret) | 21 |
| Nagytotál | 21 |
| Totál | 23 |
| A kistotáltól a szekondig | 24 |
| Közeli | 26 |
| A kamera magassága | 28 |
| Az objektív látószöge | 29 |
| Tér, mélység - egy kis optikaismeret | 30 |
| Nagylátószög, normál- és teleobjektívek | 31 |
| Mélységélesség | 31 |
| Az objektív kiválasztása | 33 |
| A kamera távolsága az akció körétől | 33 |
| A beállítás típusa | 34 |
| Objektív szemszög | 34 |
| Szubjektív szemszög | 36 |
| - I. A kamera az egyik szereplőt képviseli | 37 |
| - Szubjektív kamera | 38 |
| - II. A néző láthatóvá válik | 40 |
| Nézőponti szemszög (POV) | 41 |
| - Ansnitt | 43 |
| - Amikor a POV nem úgy működik, mint a könyvekben | 45 |
| "Senkinek sem a szemszöge..." | 48 |
| A mesélő szemszöge | 49 |
| A képsor | 50 |
| 1+1=3 | 50 |
| - A beállítás helyi értéke | 50 |
| Képfolyam | 52 |
| Egy film - egy törvénykönyv | 53 |
| A kompozíció | 54 |
| Kompozíciós egyensúly | 55 |
| Zárt és nyitott kompozíciók | 56 |
| A figyelem fókusza | 57 |
| A KAMERAMOZGÁS | 61 |
| A gépmozgás fajtái | 63 |
| Kétdimenziós kameramozgások - svenk, zoom | 63 |
| Háromdimenziós kameramozgások | 67 |
| - Fárt | 67 |
| - Lekövető fárt, valódi fárt | 68 |
| - Krán | 69 |
| - Az objektivitás foka, magasságkorrekció | 70 |
| Összetett kameramozgások | 71 |
| Speciális kameramozgatók | 72 |
| - Steadicam | 72 |
| - Louma | 73 |
| - Flying cam | 73 |
| - Skycam | 74 |
| - Motion control | 74 |
| - Virtuális kameramozgás | 74 |
| A gépmozgás jellege | 75 |
| Lekövető | 76 |
| Átkötő | 77 |
| Leíró | 79 |
| Dinamikus | 81 |
| - Önmozgás. A nyughatatlan kamera | 81 |
| A gépmozgás funkciói | 82 |
| Térábrázolás | 83 |
| Belső vágás | 84 |
| Ritmus- és atmoszférateremtés | 86 |
| Hangsúlyozás | 87 |
| Gépmozgás és nézőpont | 88 |
| Gépmozgás és vágás | 89 |
| A gépmozgás tempója | 92 |
| Kamerakezelés | 93 |
| A kézikamera | 93 |
| FILMI TÉR ÉS IDŐ | 95 |
| Filmtér és filmirány | 97 |
| Folyamatos tér | 97 |
| - A szent tengely | 98 |
| - Miért kell a tengely? | 99 |
| Nézésirány, mozgásirány | 100 |
| - A statikus akciótengely | 101 |
| - A dinamikus akciótengely | 105 |
| - Mikor áthágható? | 106 |
| Jelenetrögzítési sablonok | 107 |
| - Átlapolásos technika | 108 |
| - Mastertechnika | 110 |
| "Gumiháttér" | 114 |
| Filmidő | 116 |
| Folyamatos idő - időugrás | 116 |
| Idősűrítés | 117 |
| Kulcspontugrásos vágás | 118 |
| Igeidők és -módok a filmben | 119 |
| - De hogyan jeleníti meg a film a múltat? | 119 |
| - Jövő idő | 120 |
| - Mi a helyzet a feltételes móddal? | 121 |
| A film lüktetése | 122 |
| A FÉNY | 125 |
| A világítás korszakai | 127 |
| A fény szerkezete | 129 |
| Direkt és másodlagos fények | 129 |
| Lágy/kemény, irányított/szórt fény | 130 |
| Fénykontraszt | 130 |
| Irányított/szórt fénysugár | 131 |
| Kemény/lágy fényrajz | 131 |
| A felület | 132 |
| Hangszerelés | 133 |
| AMI A TÖBBI FEJEZETBŐL KIMARADT | 135 |
| Videokereső | 137 |
| A kristályhiba | 138 |
| Jel/zaj viszony | 138 |
| A stilizáció foka | 140 |
| Az utolsó szó jogán | 141 |
| SZÓTÁR | 143 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.