| 1. szám | |
| A valóság ellentmondásainak felelős kutatása az új magyar film különféle irányzataiban Kovács András beszámolója a Filmművszek Szövetségének közgyűlésén | 5 |
| Fórum | |
| Magyar "ellentipológia"? | 12 |
| B. Nagy László: Hozzászólás a filmstílusok vitájához | |
| Rényi Péter: Még egyszer az Ítélet-ről és a vitájáról | 18 |
| Mérleg | |
| Sükösd Mihály: A mozgó történelem modelljei | 25 |
| Heller Ágnes: A megalkuvás "számlája" | 33 |
| Geszti Pál: A folyón gázló épül - Az első tanító | 40 |
| Premier plan | |
| Karcsai Kulcsár István: Dovzsenko | 45 |
| Naplójegyzetek | 51 |
| Filmtörténeti tükör | 58 |
| A film és közönsége | |
| Molnár Gál Péter: A mese jogáért | 65 |
| Gyertyán Ervin: Fejet hajtsunk-e az "ellocskizmus" előtt? | 70 |
| Adorján József: A film hatása és látogatottsága - Vizsgálatok a Fejlövés nézői között | 74 |
| Ellenvélemény | |
| G.P.: "Cselekvő közgyűlés" | 77 |
| Lázár Guy: Kortársaink bátorsága | 78 |
| Bikácsy Gergely: A "bukott" filmek nézőiért | 79 |
| Rubovszky Kálmán: Kísérlet a Csillagosok szerkezeti elemzésére | 80 |
| Könyvek | |
| Maróti Lajos: Egy szokatlan filmélet nyomában | 84 |
| Kenedi János: A magyar filmkritika kezdeteiről | 89 |
| Göncz Árpád: Három szovjet filmkönyv | 90 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Sratre a mai filmek forradalmiságáról | 92 |
| Makavejev és a kollázs művészete | 94 |
| A filmtrükk rekviemje | 96 |
| A szexfilmek szociológiája | 98 |
| A kitaszítottak - a modern amerikai film hősei | 100 |
| Contents | 102 |
| Az emlékezés dinamizmusa | 5 |
| 2. szám | |
| Vörös Május (Garai Erzsi) | |
| Mérleg | |
| A beat-mozgalom és a dokumentumfilm paradoxonai. Extázis 7-10-ig (Konrád György) | 10 |
| A művészi önismeret útján - Sziget a szárazföldön (Hámori Ottó) | 16 |
| A harcos pihenője? - Pál utcai fiúk (Lázár István) | 22 |
| Rajzok a hősiességről és a boldogságról - A tűzön nincs átkelés (Fekete Éva) | 28 |
| A leszámolás "játékai" - Nem félünk a farkastól (Sándor Iván) | 34 |
| Hiányos személyleírás Törőcsik Mariról (Galsai Pongrác) | 41 |
| Műhely | |
| A "tettenérés" dialektikája - A cinéma direct útmutatásai (Mészöly Miklós) | 49 |
| Fórum | |
| Az önállóság kérdőjelei - A hármas stúdió különvéleménye (Zs. I.) | 55 |
| Látóhatár | |
| Terjeszkedő filmművészet - avagy hol vannak a határok? (Bíró Yvette) | 61 |
| Új törekvések nyomában - Látogatás szovjet rajzfilmeseknél (Reisenbüchler Sándor) | 65 |
| Premier plan | |
| Balázs Béla - Egy filmesztétika keletkezéstörténetéhez (Fehér Ferenc) | 74 |
| A filmélmény tanulságai (Robert Musil) | 80 |
| Találkozások Balázs Bélával - Egy új kötet ürügyén (Antal Gábor) | 85 |
| A film és közönsége | |
| A hitelesség kettős mértéke | 89 |
| A fejlövés és a Falak hatásvizsgálatához (Vitányi Iván) | |
| Filmhatás és műveltség | 95 |
| Egy felmérés tapasztalataiból (Tánczos Gábor) | |
| Ellenvélemény | |
| Egy filmstílus "archaizmusáról" (Fábián László) | 101 |
| A néprajzi filmezés jövőjéért (Moldován Domokos) | 103 |
| Mi mossun el? (Eörsi Istvá) | 105 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Antonini "amerikai" filmje | 107 |
| Utolsó találkozás Eizensteinnel | 109 |
| Egy londoni kísérlet | 111 |
| Filmgyártás és nemzeti karakter | 112 |
| "Jó négerek" - idillikus filmek | 114 |
| Rossellini a film válságáról | 116 |
| 3. szám | |
| Műhely | |
| A líra és az irónia jegyében | 5 |
| Szabó István beszélgetése Máriássy Félixszel | |
| Mérleg | |
| Morális krimi? Tiltott terület (Földes Anna) | 17 |
| A rendező leltárt készít. Minden eladó (Fogarassy Miklós) | 22 |
| A rajzfilm "boldog madárnyelve" Jegyzetek a magyar animációs filmről (Görgey Gábor) | 28 |
| A bizonyosság relációi. Nagyítás (Márkus György) | 33 |
| A kötéltánc dicsérete. Jiri Menzel három filmje (Eörsi István) | 41 |
| Gertler Viktor | 45 |
| Premier plan | |
| A nyugatnémet új film (Győrffy Miklós) | 46 |
| Kilenc arckép | 55 |
| Látóhatár | |
| Cannes-i "eszme-barikádokon" (Bíró Yvette) | 67 |
| Egy műfaj jövője. Krakkó 1969 (Sallay Gergely) | 80 |
| Van-e megoldás a fesztiválok válságára? A luganói FIPRESCI-kollokvium | 88 |
| Fórum | |
| Mit is jelent a bartóki modell? Hozzászólás a tipológia-vitához (Keszi Imre) | 90 |
| Ellenvélemény | |
| Szociológiai filmcsoportot! | 95 |
| Még egyszer a filmátvételről (Kenedi János) | 96 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Magyar filmek a cannes-i mérlegen | 99 |
| A filmszimbólumok korszerűsége | 101 |
| A cinéma direct behatolása a játékfilmbe | 102 |
| Roger Martin du Gard két levele | 105 |
| Shirley Clarke vallató kamerája | 106 |
| Federico Fellini: | |
| Bernardino Zapponi: Rendkívüli történetek. Toby Dammit (Forgatókönyv) | 108 |
| 4. szám | |
| Pécs 1959 | |
| Vitányi Iván: Pályakezdőink valóságlátása | 5 |
| Rényi Péter: Kérdező kor - kérdező film? | 18 |
| Mérleg | |
| Történelmi leckék - szatírában - Imposztorok (Almási Miklós) | 31 |
| Hétköznapjaink groteszkjei - Ismeri a szandi mandit? (Galsai Pográc) | 37 |
| Destrukció - cinizmus nélkül - A föld transzban (Fábián László) | 42 |
| Mire alkalmas a "sci-fi"? - 451° Fahrenheit (Gera György) | 46 |
| Egy jólnevelt világról - szenvtelenül - Baleset (Fogarassy Miklós) | 51 |
| Történelmi romantika, Hulot úr a metropolisban - Jegyzetek a moszkvai filmfesztiválról (Ember Marianne) | 56 |
| Premier plan | |
| Chaplin (Molnár Gál Péter) | 63 |
| Chaplin - művészetéről | 67 |
| Szemelvények kritikából, tanulmányokból | 70 |
| Fórum | |
| Az I. számú alkotócsoport ülése | 86 |
| Hol tartunk a nemzeti filmidóma kialakításában? (Gyertyán Ervin) | 88 |
| Ellenvélemény | |
| A pécsi filmesztétikai tartácskozások elé (Zay László) | 92 |
| Ahogy a diákok látják (Szijártó István) | 93 |
| Filmgyártásunk "tudathasadása"? (Zalán Vince) | 95 |
| Illúziók, elvek, tények - A filmátvétel vitájához (B. Nagy László) | 96 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Olasz vélemények a diákmegmozdulásokról | 100 |
| Van-e francia forradalmi filmművészet? | 101 |
| A filmelemzés ábécéjéhez | 103 |
| Adorno a zene és a kép viszonyáról | 105 |
| "Underground" és "sexploitation" | 106 |
| Contents | 109 |
| 5. szám | |
| Műhely | |
| Betölti-e hivatását a mai dokumentumfilm? | 5 |
| Beszélgetés dokumentumfilmrendezőkkel (Bernáth László) | |
| Mérleg | |
| A kamaradráma "irrealizmusa" | 12 |
| Isten hozta, őrnagy úr/ (Ungvári Tamás) | |
| Van-e alkalom a sikerre és a bukásra? | 18 |
| Szemüvegesek (Lázár István) | |
| Az irónia jogán | 23 |
| Ibrahim Dieng utalványt kaptt (Máriássy Judit) | |
| Egy politikai gyilkosság csábításai | 29 |
| Z (Bán Róbert) | |
| Gorkij hősei között | 35 |
| Donszkoj filmtrilógiája (Hámori Ottó) | |
| Várnai naplójegyzetek (Sallay Gergely) | 39 |
| Premier plan | |
| Ingmar Bergman: A megszerzett bizonytalanság (Hegedűs Zoltán) | 49 |
| Beszélgetések Bergman-nal | 59 |
| Kritikai tükör | 68 |
| Bán Frigyes (K. K. I.) | 71 |
| Fórum | |
| A pályakezdők válaszolnak (Gábor Pál, Gyöngyössy Imre, Simó Sándor) | 72 |
| Ellenvélemény | |
| Mit jósol meg Truffaut? (Szekfű András) | 78 |
| Tizenhat milliméteres technikát! (Szomjas György) | 79 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| A Cahiens du Cinéma új hitvallása | 81 |
| Kezdeményezések az angol filmipar megsegítésére | 82 |
| Van kubai film! | 83 |
| Eszfir Subra emlékezve | 85 |
| Polanski témaváltozatai | 87 |
| Luis Bunuel: Tejút - Részletek a forgatókönyvből (Fekete Sándor) | 89 |
| 6. szám | |
| Fórum | |
| Mit tehetünk a dokumentumfilm felzárkózásáért? (Garai Erzsi és Szurdi Márta hozzászólása) | 5 |
| A tények feltárása vagy kommentálása? (Lázár István) | 10 |
| Változások a Balázs Béla Stúdióban | 14 |
| Mérleg | |
| Ballada a paraszti forradalmiságról | 17 |
| Virágvasárnap (Fodor András) | |
| A fanatizmus csapdája | 23 |
| Sirokkó (Lakatos András) | |
| "A szerelem és a halál játékai" | 32 |
| Bolond Pierrot (Bikácsy Gergely) | |
| Ártalmas-e vagy leleplező a Dillinger halott? | 40 |
| Pöttyös revolver (Benedek István) | |
| Csak egy revolver volna a vétkes? (B. Nagy László) | 49 |
| Premier plan | |
| A jugoszláv új film (Mágori Erzsébet) | 55 |
| Arcképek és vallomások | 61 |
| Látóhatár | |
| Vasarely filmen, vagy a film Vasarely módján? (Perneczky Géza) | 78 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Moszkvai beszélgetés Tarkovszkijjal | 86 |
| Western-áradat az olasz mozikban | 88 |
| Dovzsenko példája | 89 |
| "Életemet csak azért éltem, hogy elmesélhessem..." Fellini a Satyricon-ról | 90 |
| A. Koncsalovszkij: | |
| A. Tarkovszkij: Andrej Rubljov (Részletek a forgatókönyvből) (Rab Zsuzsa) | 94 |