kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 110 oldal |
| Sorozatcím: | Filmkultúra |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| 1. szám | |
| Fórum | |
| A Tanácsköztársaság filmművészete (Garai Erzsi) | 5 |
| Cikkek a Tanácsköztársaság filmsajtójából | 13 |
| Mérleg | |
| Tamás István: Szomorúság, emberség, irónia | 16 |
| Sándor Pál: Szabadíts meg a gonosztól | |
| Bata Imre: A változott világ működése | 20 |
| Szőnyi G. Sándor: Kinek a törvénye? | |
| Alexa Károly: Az ellentétek benső azonossága | 25 |
| Ádám Ottó: Csillag a máglyán | |
| Bán Róbert: Az "elkerülhetetlen" játék | 28 |
| Chytilova: Játék az almáért | |
| Nemeskürty István: Hulot úr keserű mosolya | 31 |
| Tati: Hulot úr közlekedik | |
| Györffy Miklós: Kaspar Hauser Amerikában | 35 |
| Herzog: Stroszek | |
| Galsai Pongrác: Fellini, Casanova, a szerelem és a nők | 41 |
| Fellini: Casanova | |
| Nagyító | |
| Fábián László: A líra és a szatíra érintkezési pontjai | 44 |
| Vázlat Gyarmathy Lívia művészi arcképéhez | |
| Műhely | |
| Emberek felvevőgéppel I. | 54 |
| Jegyzetek az újabb magyar operatőri művészetről | |
| Illés György és a mozgófénykép valósághűsége (Csala Károly) | |
| Bábok, tárgyak, élőszereplők | |
| Beszélgetés Foky Ottó animációsfilm-rendezővel (Sarkadi Ilona) | |
| A 475-ös csapó | 63 |
| Forgatási krónika egy hosszú képsor felvételéről (Sipos András) | |
| Látóhatár | |
| Látogatóban Olminál | 70 |
| Olmi: A facipő fája (forgatókönyvrészletek) (Ford.: Sallay Gergely) | 77 |
| Nemzetközi dokumentumok- és rövidfilmhét Lipcsében (Kőháti Zsolt) | 82 |
| Emlékezés Gondi Máriára (B. L.) | 88 |
| A film és közönsége | |
| Mit jelent önnek a film? | 89 |
| Válaszol Páskándi Géza író (Zeöld János) | |
| Külföldi folyóiratokból | |
| A mai szovjet stílusirányzatairól | 94 |
| Vita az Iszkussztvo Kino-ban | |
| A spanyol "új film" - az új korszak tükre | 97 |
| Beszélgetés a Moliére c. film kosztümjeiről | 101 |
| Andrzej Wajda a Márványember-ről | 104 |
| Az 1978-ban bemutatott magyar játékfilmek filmográfiája | 108 |
| Contents | 111 |
| 2. szám | |
| "Minden tényező együtt van a magyar film megújulásához" | 5 |
| "Újhelyi Szilárd referátuma a XI. Magyar Játékfilmszemle ankétján | |
| Mérleg | |
| Juhász Gyula: Elvetélt "palotaforradalom" | 17 |
| Kovács András:Októberi vasárnap | |
| Csala Károly: A történelem pedagógiája | 21 |
| Rózsa János: A trombitás | |
| Báron György: A nosztalgia és az irónia játékai | 25 |
| Lányi András: Tíz év múlva | |
| Rajk András: Rettenet és fintor | 29 |
| Szinetár Miklós: Az erőd | |
| Almási Miklós: Az önvizsgálat stációi | 33 |
| Tarkovszkij: Tükör | |
| Szabó György: A hitelességből fakadó poézis | 39 |
| Taviani: Apámuram | |
| Kuczka Péter: A kozmikus ember | 44 |
| Kubrick: 2001: Odesszea és űrben | |
| Eörsi István: Veszélyes egyensúly | 51 |
| Penn: Bonnie és Clyde | |
| Füleki József: Újabb népszerű-tudományos filmjeinkről | 55 |
| Műhely | |
| Kertész Ákos: Irodalom a filmművészetben avagy a forgatókönyv haszna és becsülete I. | 59 |
| Emberek felvevőgéppel 2. | |
| Jegyzetek és újabb magyar operatőri művészetről | 66 |
| Rendezés, fényképezés - és a "magyar új hullám" (Csala Károly) | |
| Thurzó Gábor 1912-1979 (Máriássy Judit) | 72 |
| Premier plan | |
| Andrej Mihalkov-Koncsalovszkij (Fábián László) | 75 |
| Elmélet | |
| Nemes Károly: A kísérletezés és a filmművészeti fejlődés sajátosságai | 84 |
| Látóhatár | |
| Eric Rohmer láthatatlan kamerája (Bikácsy Gergely) | 91 |
| A film és közössége | |
| Mit jelent önnek a film? | 102 |
| Válaszol: Huszár Tibor szociológus (Nádasy László) | |
| Külföldi folyóiratokból | |
| "A nevetés, a szánalom és a borzadás húrjai" | 111 |
| Körinterjú pályakezdő lengyel rendezőkkel | 113 |
| Woody Allen: Interiőrök | 115 |
| Mi a vizuális műveltség? | 116 |
| Contents | 119 |
| 3. szám | |
| Mérleg | |
| Koltai Tamás: Éjjel-nappali menedékhely | 5 |
| Kézdi Kovács Zsolt: A kedves szomszéd | |
| Lázár István: Ölelhess, alhass | 8 |
| Oláh Gábor: Fogjuk meg és vigyétek | |
| Ember Marianne: Műfaji szabály és történelmi igazság | 13 |
| Szomjas György: Rosszemberek | |
| Halász László: "Tessék mosolyogni" | 16 |
| Bódy Gábor: Privát történelem | |
| Lakatos András: Ballada a lázadásról | 20 |
| Richardson: Ned Kelly | |
| Trencsényi Imre: Ingatag menedék | 25 |
| Visconti: Meghitt családi kör | |
| Nagyító | |
| Ranódy László tájai (Karcsai Kulcsár István) | 29 |
| Műhely | |
| "A szabadság kérdéseit próbáljuk körüljárni" | 39 |
| Beszélgetés Hernádi Gyulával (Nádasy László) | |
| Kertész Ákos: Irodalom a filmművészetben, avagy a forgatókönyv haszna és becsülyete II. | 50 |
| "Szabadság", "egyéniség" és korszerűség az operatőri munkában | |
| Beszélgetés Kende Jánossal (Szilágyi Gábor) | |
| In memoriam Székely István (Nemeskürty István) | 67 |
| Hont Ferenc 1907-1979 (Almási Miklós) | 68 |
| Premier plan | |
| Jerzy Kawalerowicz (Veress József) | 70 |
| Vallomások és ars poéticáról | 81 |
| Látóhatár | |
| Egy klasszikus film feltámadása | 88 |
| A Que viva Mexico rekonstrukciója (J. Plazewski) | |
| A film és közönsége | |
| Palásthy György: A legkisebb mozija | 95 |
| Bérczes László: Mi közük hozzá? | 100 |
| Kérdések a magyar film ifjú nézőiről | |
| Könyvek | |
| A film poétikája (Kőháti Zsolt) | 103 |
| Külföldi folyóiratokból | |
| Mitől lesz "ifjúsági" a film? | 110 |
| Beszélgetés Francesco Rosival | 113 |
| A kritikák az Őszi szonátá-ról | 116 |
| Altman: "Tükröt tartani..." | 119 |
| Contents | |
| 4. szám | |
| Folytatjuk a jó hagyományokat | 5 |
| Elmélet | |
| Szilágyi Ákos: Hősök, filmhősök - Egy hőselmélet körvonalai | |
| Hagyományaink | |
| 60 éve államosították a szovjet filmgyártást | |
| F. T. Jermas: Örökifjú művészetünk, a film | 18 |
| Kovács András: A szovjet film demokratizmusáról | 20 |
| Nemeskürty István: Balázs Béla, avagy hagyományaink tisztelete | 23 |
| Kritika | |
| Asperján György: Három nemzedék? - Gyarmathy Lívia: Minden szerdán | 25 |
| Ember Marianne: Dokumentumfilmek továbbélő motívumai | 30 |
| Hirsch Tibor: Változatok vergődő kispolgárok - Bácskai Lauró István: Mese habbal | 33 |
| Mezey Katalin: Bohózatok és tragédiák - Abuladze: A kívánság fája | 38 |
| Fekete Sándor: Az árulás lépcsői - Allonsanfan - a Taviani fivérek filmje | 42 |
| Juhász Előd: Bergmann Mozartja - A Varázsfuvola televíziós filmváltozata | 47 |
| Mérleg | |
| Fábián László: A magyar animáció színelváltozása 1978-ban | 51 |
| Kitekintés | |
| A szomszédolás negyedszázada - Oberhauseni jegyzetek, 1979 (Kőháti Zsolt) | 57 |
| A láttatás jegyében - Krakkó, '79 (Hollós Adrenne) | 63 |
| A realizmus reneszánsza - Cannes, 1979 (Gyertyán Ervin) | 67 |
| Alkotóműhely | |
| "A személyes állásfoglalás belső kényszeréből" Beszélgetés Reisenbüchler Sándorral (Antal István) | 82 |
| Film és társadalom | |
| Hová lesz a jó szándék? - Közművelődési Filmhét Pécsett (Kelecsényi László) | 89 |
| Fukász György: Alkotói elkötelezettség, felelősség a dokumentumfilmben | 90 |
| Mándy Iván: Lillian Gish (novella) | 94 |
| Könyvekről, folyóiratokból | |
| Az ember kérdései - a történelem válaszai (Báron György) | 97 |
| Liv Ullmann önéletrajza - Bergman forgatókönyvei (Karcsai Kulcsár István) | 99 |
| A filmtudomány műhelyében | 101 |
| Filmtudományi Szemle 1972-79 (Szerdahelyi István) | |
| Elismerések és félreértések | 104 |
| Filmtermésünk a külföldi kritikák tükrében (Erdélyi Z. Ágnes) | |
| Oscar-díj az operatőri munkáért | 107 |
| Nino Rota halála | 108 |
| Vita a filmkritikáról Jugoszláviában (Cs. K.) | 108 |
| Üzenetek | 103 |
| Contents | 111 |
| 5. szám | |
| Hagyományaink | |
| Kőháti Zsolt: Egy filmes újraéneklés: A negyvenegyedik | 5 |
| Marx József: Az időszerű Balázs Béla | 19 |
| Kritikák | |
| Hegedűs Zoltán: Történelmi legenda | 24 |
| Jancsó Miklós: Életünk és vérünket I-II. - Jancsó Miklós új filmje | |
| Váncsa István: A pszichopata K. Csodaországban | 29 |
| Jeles András: A kis Valentino | |
| Fábián László: Fakó pipacsok Montecassinóról | 33 |
| Mészáros Márta: Úközben | |
| Györffy Miklós: Taktika vagy terápai? | 36 |
| Zaorski: Tengerre néző szoba | |
| Dániel Ferenc: Egymilliós nyomor-összkomfort | 40 |
| Scola: Csúfak és gonoszok | |
| Földes Anna: Időtálló kérdések | |
| Forman: Fekete Péter: Egy szöszi szerelme | |
| Pályakép | |
| Larisza Sepityko (Nemes Károly) | 53 |
| Alfred Hitchock (Bikácsy Gergely) | 59 |
| Tandori Dezső: Suksin: Vörös kányafa | 73 |
| Mérleg | |
| A televízió egyenrangúsága (K. Zs.) | 74 |
| Alkotóműhely | |
| Emberek felvevőgéppel | |
| Jegyzetek az újabb magyar operatőri művészetről | 80 |
| Sára Sándor, avagy a filmkép mint "egész" keresése és feltalálása (Csala Károly) | 80 |
| A filmkritika haszna | 86 |
| Két magyar film kritikai visszhangjának összegezése (Féjja Sándor) | |
| Film és társadalom | |
| A magyar filmkultúra műhelyei I. | 92 |
| A filmművészeti műveltség és oktatási rendszerünk | |
| Filmjeink "cégére" (Fekete Ibolya) | 97 |
| Könyvekről, folyóiratokból | |
| A magyar film három évtizede | 101 |
| Az államosított magyar filmművészet antológiája (Kovács Dezső) | |
| "Parttalan pszeudorealizmus" | 103 |
| A Távol-Kelet Hollywoodból szemlélve | 106 |
| Egy indiai filmművész gondjai | 107 |
| Satyajit Ray - rendezői pályafutásáról | |
| Contants | 111 |
| 6. szám | |
| Eszmecsere | |
| A kortárs magyar film és a történelem | 5 |
| Történészek és filmrendezők kerekasztal-beszélgetése (Zöldi László) | |
| Kritikák | |
| Koltai Tamás: Habitare encesse est | 21 |
| Gothár Péter: Ajándék ez a nap | |
| Holdasi József: A sült krumpli ünnepe, avagy a felszentelt szükség | 26 |
| Iljenko: Születésnap | |
| Pap Pál: Történelmi nyomozás | 31 |
| Wajda: A márványember | |
| Molnár Gál Péter: Bergman & Bergman | 38 |
| Őszi szonáta | |
| Elmélet | |
| Féjja Sándor: Személyközi kudarcok - álarcban | 43 |
| Ingmar Bergman pszichológiai modellje | |
| Szilágyi Gábor: Gondolatok a fotogramról | 53 |
| Alkotóműhely | |
| Dobai Péter: Film a "Napállam" festőpolgáráról | 56 |
| Pályakép | |
| Nemeskürty István: Fehér és fekete gyémántok | 61 |
| Várkonyi Zoltán filmjei | |
| Film és társadalom | |
| A filmkultúra műhelyei 2. | 76 |
| A Színház- és Filmművészeti Főiskola (Antal István) | |
| Ötvenezer keskenyfilmes kamera | 80 |
| Jegyzetek az amatőrfilmezésről (Buglya Sándor) | |
| Bunuel problémavilága, avagy milyen gondolatok vetődnek fel egy filmklubban (Parrag László) | 84 |
| Kitekintés | |
| Legyen a játékfilm a kor művészi lenyomata | 87 |
| A XI. moszkvai nemzetközi játékfilmszemle tanulságairól (Kőháti Zsolt) | |
| Kedvező szakaszban van a lengyel játékfilmművészet (K. Zs.) | 95 |
| Hagyományokat őrző kísérletező filmek | 98 |
| Jegyzetek a lille-i fesztiválról (Ember Marianne) | |
| Könyvekről, folyóiratokból | |
| Az irodalom eszközei és a film eszközei | 102 |
| V. Suksin 1967-es cikke az író hagyatékából (Csala Károly fordítása) | |
| A "kívülálló" Godard? (Trencsényi Imre) | 107 |
| "Háború" Hollywoodban | 108 |
| Amerikai írók és rendezők vetélkedése | |
| Üzenetek | 79 |
| Contents | 111 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.