Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.054

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filozófia-Művelődés-Történet 2007

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kiemelkedő pedagógus, Nagy László pályaképének felvázolása, romantika, jövőkép, küldetéstudat Petőfi és Nietzsche műveiben, értékelő áttekintés az általános iskola 60 éves történetéről, az általános iskolai tanulók történelmi tudásszintje - a témák színes kavalkádját kínálja e tanulmánykötet a szakemberek mellett az érdeklődő nagyközönségnek is.

Tartalom

ÉVFORDULÓ
DONÁTH PÉTER:
Adalékok Nagy László pályájához
Publikálatlan önéletrajza, iskolareformterv, a Gyermektanulmányi
Társaság, az egyetemi gyermektanulmány-oktatás s a lélektani
laboratóriumok dokumentumai 1918-1922-ből
Prológ 9
1. Az előzményekről röviden 10
2. A polgári demokratikus átalakulás és iskolareform
reményében 14
3. Gyermektanulmányozás, iskolareform a Tanácsköztársaság
idején: esélyek és engedmények 21
3. 1. „Az orosz »egységes munkaiskola« terve alapján
készült magyar reformtervezet"
A 8 osztályos népiskola és a 3-5 osztályos
közép(fokú)iskolák helyett, perspektivikusan 2 osztályos
„kezdő iskolát", 9 osztályos „köziskolát" és
3 éves líceumot/szakiskolát tervezett a Közoktatásügyi
Népbiztosság reformbizottsága? 28
3. 2. „A Közoktatási Népbiztosság által létesített
intézmények, tervek"
Nagy László kényszerű - ám szemléletét, törekvéseit s a 133
nap alatt történteket sokoldalúan bemutató - számvetése
1919 augusztusából 36
4. A „bolsevizmus alatti magatartásának" ismételt vizsgálata
- alkalmazkodó „hangszerelés", fenntartott reformtervek 51
5. Nagy László részletes szakmai önéletrajzzal alátámasztott
rehabilitációs kérelme 1922-ből 61
6. Kérésének demonstratív semmibevétele
Törekvés - a„naiv optimistának" minősített elvei s
iskolareform-tervei mellett kitartó - Nagy László marginalizálására 70
7. Melléklet: dokumentumok az egyetemi
gyermektanulmány-kurzusokról, az Apponyi Kollégium
hallgatóinak oktatásáról s a lélektani laboratóriumok ügyeiről 88
Rövidítések, levéltárak, hivatkozott irodalom 115
Jegyzetek 131
Tanulmányok
Filozófia - művelődéstörténet
Lehmann Miklós:
A szép evolúciója 177
Esztétikai preferenciák: az evolúciós magyarázatok fő területei 177
A „szép" fogalmi megközelítése: kulturális magyarázatok 181
Természet és kultúra kettőssége 184
Kitekintés 186
Irodalom 188
Jegyzetek 189
Demeter Katalin:
Széljegyzetek Kornis Gyula „Nietzsche és Petőfi" című írásához 191
Kultúra, műveltség, oktatás Kornis Gyula nézőpontjából 191
Romantika, jövőkép, küldetéstudat Petőfi és Nietzsche műveiben 196
A romantikusok "romantikus" kultusza 201
Felhasznált irodalom 205
Jegyzetek 207
Kelemen Elemér:
Gondolatok az általános iskoláról - a 60. évforduló után 211
Az általános iskola létrehozása 211
A megvalósítás ellentmondásai 214
Növekvő feszültségek 220
Elmélyülő válság 222
A továbbfejlesztés perspektívái 223
Irodalom 228
Jegyzetek 229
Farkas Mária:
A népiskolai történelemtanítás és a nemzetiségek
a dualizmus korában 231
A történelmi keret 232
A népiskola a nemzeti identitás szolgálatában 233
A történelem kívánatos narrációi 234
A nem magyar tannyelvű iskolákban használt nyelv-,
olvasó- és történelemkönyvekről 238
Következtetések 268
Felhasznált irodalom 269
Jegyzetek 273
A jelen fogságában - a jövő vonzásában
Knausz Imre:
Egy történelmi tudásszintmérés tapasztalatai 277
Bevezetés 277
Az egyes feladatokra adott válaszok részletes értékelése 278
Néhány tanulság 308
Kraiciné Szokoly Mária:
Pedagógusok és andragógusok az EU-csatlakozásról 311
Bevezetés 311
Hipotézisek 313
Az empirikus kutatás célja, feladata, módszerei 314
Pedagógusok, andragógusok az EU-csatlakozásról 320
Az eredmények összefoglalása 327
Felhasznált irodalom 329
Jegyzetek 331
A kötet szerzői 333
Contents 334
Inhaltsverzeichnis 335
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Filozófia-Művelődés-Történet 2007 Filozófia-Művelődés-Történet 2007 Filozófia-Művelődés-Történet 2007 Filozófia-Művelődés-Történet 2007

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén töredezett, a lapélek foltosak. A kötés megtört.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba