Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.506

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filozófiai Figyelő 1981. melléklete

A filozófiaoktatás és a szaktárgyi képzés kapcsolódási lehetőségei a tanárképzésben (matematika, fizika, kémia, irodalom)

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Filozófiaoktatók Továbbképző és Információs Központja Módszertani Munkabizottságán belül 1979-ben létrejött egy témacsoport, amely azt a feladatot vállalta, hogy megvizsgálja a filozófiaoktatás... Tovább

Előszó

A Filozófiaoktatók Továbbképző és Információs Központja Módszertani Munkabizottságán belül 1979-ben létrejött egy témacsoport, amely azt a feladatot vállalta, hogy megvizsgálja a filozófiaoktatás és a szaktárgyi képzés koncentrációs lehetőségeit. Ugy tünt, hogy a tanárképzésen belül van ^a legnagyobb szükség egy nagyobb mértékben interdiszciplináris megközelítésmódra, mivel az elmúlt évek vizsgálatai arra utalnak, hogy a leendő tanárok alaposabb ideológiai felkészítése, illetve az egyes szaktárgyak marxista alapon történő újragondolása a többi képzési területhez viszonyítva a leginkább időszerű feladat. Ezért kíséreltük meg, hogy elsőként a tanárképzésben ragadjuk meg a filozófia és a - véleményünk szerint - kulcsfontosságúnak tekinthető néhány szak, illetve a nekik megfelelő tudománycsoport főbb kapcsolódási pontjait. A műhelymunka a Ho Si Minh Tanárképző Főiskola Budapesti Tagozatának marxizmus-leninizmus tanszéki csoportjában folyt. Az elkészült tanulmányok közül azokat válogattuk e kötetbe, amelyek a jelzett szempontból a legtanulságosabbaknak mutatkoznak. Közülük kettő bizonyos értelemben tul is haladta a vállalt feladat kereteit. A matematika és a filozófia viszonyának kérdéseiről szóló tanulmány a tanárképzés horizontján túllépve, magasabb szinten általánosítva elemez egyes problémákat, aminek következtében felhasználhatóvá válik bárhol, ahol a matematika és a filozófia oktatása folyik. A fizika és a filozófia'koncentrációs lehetőségeiről szóló írás kiváló fizikusok olyan filozófiai nézeteivel is foglalkozik, amelyek nincsenek összhangban a marxizmussal. A nyelv és irodalom problematikájához kapcsolódó tanulmány szerzője tartotta magát leginkább az eredeti célkitűzéséhez azzal, hogy ugyanazon témák különböző tantárgyak oldaláról történő tárgyalását tette vizsgálat tárgyává. Vissza

Tartalom

Előszó IV
Matzon Mariann
Matematika a filozófiaoktatásban 1
Demeter Katalin
Fizikai és kémiai ismeretek felhasználhatósága a filozófiaoktatásban 75
Békés Veronika
A filozófiaoktatás kapcsolódási lehetőségéi a nyelv- és irodalom szakon 131
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Filozófiai Figyelő 1981. melléklete Filozófiai Figyelő 1981. melléklete Filozófiai Figyelő 1981. melléklete

A borító foltos, a gerinc kopott.

Állapot:
1.440 Ft
720 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba