kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Gondolat Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 454 oldal |
| Sorozatcím: | Fiúk könyve |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| A szerző köszönti az olvasót | 5 |
| Serdülés, öröklés, nevelés, önnevelés | 9 |
| A serdülésről | 11 |
| Fogalmak tisztázása | 11 |
| Néhány vélemény a serdülőkorról | 13 |
| A serdülés élettani háttere | 15 |
| A serdülés külső jegyei | 17 |
| A nemi érés és a serdülési problémák tetőzésének szakasza | 18 |
| Szélsőséges hangulathullámzások - önértékelési problémák | 21 |
| Várakozás és vágyakozás | 22 |
| A serdülés pozitív szakasza | 25 |
| Szektoros fejlődés, visszaesések | 29 |
| Az öröklés és nevelhetőség kérdése | 30 |
| Öröklés | 30 |
| Kinek van igaza | 32 |
| Meggondolkoztató esetek | 34 |
| Nevelés, önnevelés | 35 |
| az önnevelés leggyakoribb menetrendje | 38 |
| Életcél, életterv | 39 |
| Tudatosság, önismeret, önbecsülés, önkritika | 40 |
| Színvonaligény | 42 |
| Én, a világ közepe | 43 |
| Bátorság - akarat - fegyelem | 45 |
| Bátorság - gyávaság | 45 |
| Szorongások | 51 |
| Akarat | 55 |
| Szükségletek | 57 |
| Akaratedzés, figyelemösszpontosítás | 58 |
| Akarat-bajnokok | 60 |
| Az akaraterő néhány szép példája | 61 |
| Türelem | 63 |
| Önuralom | 64 |
| Kudarc és indulat | 67 |
| Értékes megoldások | 71 |
| Elsöprő nyilatkozatok | 72 |
| Egy kis összefoglalás | 74 |
| Egy tizennyolc éves lány verse | 75 |
| Gyűjtsünk jó szokásokat! | 76 |
| Egyén és közösség | 79 |
| Alkalmazkodás | 81 |
| Vakfegyelem | 84 |
| Érdemes fegyelmezetten viselkedni! | 84 |
| Önbüntetés | 87 |
| Ügyetlenség - ügyesség | 89 |
| Csakugyan ügyetlen? | 89 |
| Gyakorlati talpraesettség | 91 |
| Megél a jég hátán is | 92 |
| Mihez kell mindenkinek értenie? | 94 |
| Mindenki tanuljon meg alaposan egy mesterséget | 95 |
| Erő, egészség | 98 |
| Erő | 98 |
| Rosszul méretezett erőadagolás | 100 |
| Durván, vagy lehet finoman is? | 102 |
| Zsákutcák | 104 |
| Jampec - vagány - huligán | 104 |
| Vagány és huligán tulajdonságok | 108 |
| Hát ilyen az ifjuság? | 111 |
| Divat | 112 |
| Cinizmus | 114 |
| Anyagiasság, pénzsóvárság | 116 |
| "Fényűzés" - fösvénység | 119 |
| Ne kövess el merényletet tested ellen! | 121 |
| Dohányzás | 121 |
| Szeszes italok | 122 |
| Feketekávé, frissítők | 123 |
| Idegcsillapítók, nyugtatószerek | 124 |
| A táplálkozásról | 125 |
| Az alvásról | 127 |
| Beteges félelem a betegségtől | 129 |
| Edzés | 130 |
| Úszás | 132 |
| Természetjárás | 133 |
| Sport | 133 |
| Rend, tisztaság, pontosság, megbízhatóság | 135 |
| Rend | 135 |
| Tisztaság - pontosság | 140 |
| Megbízhatóság | 142 |
| Feledékenység, szétszórtság, figyelmetlenség | 144 |
| Érdeklődés | 145 |
| Mi az érdeklődés? | 145 |
| Totus in illis-teljes belemerüléssel | 149 |
| Az érdeklődés fejlesztése | 150 |
| Táguló világ | 153 |
| Pályaválasztás, továbbtanulás | 157 |
| A választások jelentősége életünkben - pályaválasztás | 157 |
| Szükséglet és válogatás | 159 |
| Megfelelő embert minden helyre! | 160 |
| Ki tanuljon tovább? | 161 |
| Pályaválasztási problémák falun | 162 |
| A tanulás szintjei | 164 |
| Politechnikai képzés a gimnáziumokban | 165 |
| Mi lesz a gimnazistákból? | 167 |
| A pályaismeret fontossága | 168 |
| Még néhány hasznosítható gondolat | 169 |
| Munka, tanulás, szórakozás | 171 |
| Munka | 171 |
| Mi a tanulás? | 173 |
| Élni nem muszáj, de tanulni muszáj | 175 |
| Mechanikus és értelmes tanulás | 177 |
| Figyelemösszpontosítás | 178 |
| A tanulás módszere | 181 |
| Lényegkeresés | 182 |
| Széles körű és elmélyülő ismeretszerzés | 183 |
| Alkalmazás, begyakorlás. Egy jó módszer | 185 |
| Pihenők beiktatása | 186 |
| Hangosan vagy némán tanuljunk? | 188 |
| Szókincs - beszédünk tisztasága | 189 |
| Az emlékezet | 191 |
| Mnemotechnika | 192 |
| A tanulást elősegítő és gátló érzelmek | 193 |
| A tanulás indítékai | 194 |
| Még néhány fontos apróság | 194 |
| A nyelvtanulás kérdése | 196 |
| Szórakozás | 197 |
| Házi buli - házi muri | 199 |
| Mennyit szórakozzunk? | 201 |
| Intelligencia | 201 |
| Mi az intelligencia? | 201 |
| Intelligencián nem mindenki ugyanazt érti | 205 |
| Az átvitel kérdése | 207 |
| Az intelligencia fejlesztésének kérdései | 208 |
| Egy érdekes intelligencia-próba | 211 |
| Eszesség, okosság | 212 |
| Tanulás és szórakozás határán | 215 |
| Olvasás | 217 |
| Négy fal között, karosszékben az egész világ körül | 217 |
| Kincsünk, az írás | 220 |
| Feszültség és pihenés | 221 |
| Ember és könyv | 222 |
| Egy igazi költő vallomása a könyvről | 224 |
| Mennyit olvassunk? | 226 |
| Az olvasás minősége | 229 |
| A műalkotás emeletei | 230 |
| A csúcsokhoz vezető út | 232 |
| Néhány tanács az útra | 232 |
| Jókai | 234 |
| Remekművek olvasása | 235 |
| Ismeretterjesztő és tudományos könyvek | 237 |
| Könyvgyűjtés, könyvtártagság, antikváriumok | 239 |
| Napi sajtó, folyóiratok | 240 |
| Egy élő példa | 241 |
| "Író szeretnék lenni!" | 243 |
| Színház | 247 |
| Film | 250 |
| Művészet vagy ipar? | 252 |
| Rádió | 254 |
| Televízió | 254 |
| Zene | 257 |
| Zeneélvezés - zenetanulás | 258 |
| Komoly zene, modern tánczene | 259 |
| Múzeumok | 261 |
| Képzőművészet | 262 |
| Alkotó bekapcsolódás | 267 |
| Ismeretterjesztő előadások | 268 |
| A fényképezés | 269 |
| Kaland, élmény, változatosság, sebesség | 271 |
| Természetjárás | 274 |
| Országjárás | 277 |
| Emberi kapcsolatok | 279 |
| A másik ember | 281 |
| Én és mások | 281 |
| Társtalanság, magány | 284 |
| Kapni és adni | 286 |
| Belenövés a társadalomba | 287 |
| Család | 288 |
| Szülők | 290 |
| Testvérek | 295 |
| Rokonok | 296 |
| Iskolatársak | 298 |
| Ifjúsági mozgalom | 299 |
| Barátság | 302 |
| A nemi ösztön igájában | 307 |
| Természetes életjelenség | 307 |
| Várakozás és vágyakozás | 310 |
| A nemi élet társadalmi korlátozásai | 311 |
| A nemi élet korlátozásának biológiai okai | 312 |
| Újabb zsákutcák | 313 |
| Maszturbáció | 316 |
| Védekezés a maszturbáció ellen | 318 |
| A győzelem útja | 319 |
| Homoszexualitás | 322 |
| A szerelem szárnyán | 324 |
| Kopogat a szerelem | 324 |
| Mi a szerelem? | 325 |
| A szerelem kialakulásának menetrendje | 327 |
| Bolond Istók és Klárcsi-Tóndérálom | 329 |
| Ásó, kapa s a nagyharang | 331 |
| Izzó hőfokon | 333 |
| Mindig rád gondolok! | 336 |
| Lányok között | 337 |
| Kérdés kérdés hátán | 337 |
| Keresetlenség, udvariasság | 338 |
| Ismerkedés, közeledés | 340 |
| Udvarlás | 342 |
| Miről beszélgessünk? | 344 |
| Levelezés | 345 |
| Tegezés | 346 |
| Apró bizalmasságok: karonfogás, kézenfogás - Kézcsók, csók | 347 |
| Tánc | 350 |
| Párválasztás, szerelem | 353 |
| Valami a házasságról | 354 |
| Viselkedés, magatartás, illem, modor | 356 |
| Illemkódex? | 356 |
| Iratlan törvények | 367 |
| Önbizalom és szerénység | 359 |
| Öszinteség, igazmondás | 360 |
| Udvariasság, előzékenység | 360 |
| Ne furakodj a köszönéssel, se a megköszönéssel! | 362 |
| Társalgás a felnőttekkel | 363 |
| Ajándékozás | 364 |
| Étkezéseknél | 365 |
| Látogatóban | 366 |
| Útjelzők az élet megszervezéséhez | 369 |
| Mélyebb vizek felé | 371 |
| Mérlegkészítés, számadás | 372 |
| Felnőttség | 373 |
| A felnőttség mércéje | 373 |
| Az optimum megközelítésének elve | 379 |
| A differenciálás és integrálás elve | 379 |
| Járj nyitott szemmel | 380 |
| Nagy távlatokat átölelő szemlélet | 382 |
| Ne szórd szét, ne forgácsold szét magad | 383 |
| Törtetés és törekvés | 384 |
| Tempó és ritmus | 385 |
| Az idő felhasználása. A töredékidők értéke | 387 |
| Az átállás kérdése | 389 |
| Nem vagy egyedül! | 391 |
| Igyekezz jóban lenni az emberekkel! | 392 |
| Nem mulaszd el a kibékülés jó alkalmait | 392 |
| Teremts magad körül egészséges légkört | 393 |
| Az örömszerzés művészete | 393 |
| Humorérzék, kedély, derű | 394 |
| Megfontoltságra törekvés | 395 |
| Írd le érzéseidet, gondolataidat | 396 |
| Gyűjtsünk jó szokásokat | 396 |
| A boldogság jelentősége | 397 |
| Eszmények | 401 |
| Eszmények | 403 |
| Fogalmak tisztázása: idea, ideál, ideológia | 403 |
| Az eszmények szerepe az ember életében | 405 |
| Mi az élet célja? | 406 |
| Igaz - igazság - tudomány | 409 |
| A köznapi megismerés | 409 |
| A művészi megismerés | 411 |
| A tudományos megismerés | 411 |
| Szemtől szembe a tudomány igazságaival | 413 |
| Isten, vallás | 415 |
| Szép - szépség - művészet | 417 |
| Erkölcs - erkölcsösség | 419 |
| Mi az erkölcs? | 419 |
| Cselekedd a jót, kerüld a rosszat! | 421 |
| A közösségi elv, a kollektivizmus elve | 422 |
| A szocialista humanizmus alapelve | 423 |
| Hazafiság és nemzetköziság | 424 |
| "Szeretni az emberiséget!" | 429 |
| Tovább egy lépésekkel | 430 |
| Munka és erkölcs | 431 |
| Elemi erkölcsi kevetelmények | 432 |
| Erkölcsi érzület | 437 |
| A társadalmi fejlődés eszménye | 441 |
| Politizáljon-e az ifjú? | 441 |
| A nagy kihívás | 442 |
| Erős rendület... | 443 |
| Számok csodavilága | 444 |
| A bőség kosara | 446 |
| Búcsúszó | 449 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.