A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A század elején a csoportlélektan felől közelítették meg a közösségi nevelés kérdését. Azóta újabb, egymással szemben álló irányzatok, eszmerendszerek éltek a közösségi gondolat jelszavával.
Az...
Tovább
Előszó
A század elején a csoportlélektan felől közelítették meg a közösségi nevelés kérdését. Azóta újabb, egymással szemben álló irányzatok, eszmerendszerek éltek a közösségi gondolat jelszavával.
Az iskolai nevelésben is egyre tágították a körét, a csoportot mindinkább az osztály-, majd az iskolaközösség fogalmára szélesítették, hogy napjainkban - elsősorban a polgári pedagógiában -, ismét szűküljön, sőt beszűküljön az értelmezése és a homogén közösségek felbontásáról beszéljenek, arról, hogy a jelenleginél jobban legyünk tekintettel a tanulók egyéni hajlamaira, képességeire, tehetségére, jellemük fejlődésére.
Vissza
Fülszöveg
E sorok szerzője kiválasztott két koedukált gimnáziumi első osztályt és négy éven át, előre kidolgozott tervek alapján azt vizsgálta: miképp alakulnak a gimnáziumi esztendők alatt az osztálytársi kapcsolatok a fiúk és a lányok között. A szerző említi bevezetőjében, hogy az eddigi vizsgálatokban, "nem voltunk eléggé tekintettel arra, hogy miként a családok, úgy iskolai közösségeink sem homogének (nemi szempontból sem azok), hanem összetettek. Vagyis az osztályok egymással együtt élő, tanuló, játszó, szórakozó, politizáló osztálytársakból, mégpedig fiú és leány osztálytársakból állnak. Ha a közösségi neveléssel foglalkozó, akár régebbi, akár újabb szakirodalmat olvassuk, csak elvétve akadunk erre a tényre utólag megjegyzésre, alaposabb kifejtésére pedig sehol sem. A közösséggé alakulás pedagógia-pszichológiai feltételeit a legtöbben nemiségükben meghatározatlan tanulókra vonatkoztatják."
A könyv, reméljük, segíteni fogja az elmélet és gyakorlat pedagógusait a koedukációs nevelésben,...
Tovább
Fülszöveg
E sorok szerzője kiválasztott két koedukált gimnáziumi első osztályt és négy éven át, előre kidolgozott tervek alapján azt vizsgálta: miképp alakulnak a gimnáziumi esztendők alatt az osztálytársi kapcsolatok a fiúk és a lányok között. A szerző említi bevezetőjében, hogy az eddigi vizsgálatokban, "nem voltunk eléggé tekintettel arra, hogy miként a családok, úgy iskolai közösségeink sem homogének (nemi szempontból sem azok), hanem összetettek. Vagyis az osztályok egymással együtt élő, tanuló, játszó, szórakozó, politizáló osztálytársakból, mégpedig fiú és leány osztálytársakból állnak. Ha a közösségi neveléssel foglalkozó, akár régebbi, akár újabb szakirodalmat olvassuk, csak elvétve akadunk erre a tényre utólag megjegyzésre, alaposabb kifejtésére pedig sehol sem. A közösséggé alakulás pedagógia-pszichológiai feltételeit a legtöbben nemiségükben meghatározatlan tanulókra vonatkoztatják."
A könyv, reméljük, segíteni fogja az elmélet és gyakorlat pedagógusait a koedukációs nevelésben, hiszen a tanulók egymásra gyakorolt hatásának nem jelentéktelen motívuma a fiúk és a lányok együttléte az osztályban.
Vissza
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.