1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Flash MX Stúdió

Szerző
Fordító

Kiadó: Horváth és Fellner Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 636 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 19 cm
ISBN: 963-206-353-8
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Higgye el kedves olvasó, hogy egy igazi csemegét tart a a kezében. Már a tartalomjegyzék is sokat sejtet, de az igazi érték a részletekben van. A mellékelt kódok és magyarázatok olyan technikákat mutatnak be szinte magától értetődőkként, amelyek valójában nem azok. A tananyag mindent felvonultat, amit a Flash MX ActionScriptből ki lehet hozni
- Professzionális tervezési koncepciók
- A tartalom kóddal történő létrehozása és fejlesztése - Mélységekbe nyúló ActionScript technikák
- Dinamikus médiatartalom
- Kapcsolat külső technológiákkal mint a PHP és az XML A könyv kifejezetten azoknak szól, akik az első erőpróbákon már túl vannak, számukra hosszú ideig nélkülözhetetlen társ lesz.

Tartalom

Bevezető 1
Macromedia Flash MX.........................................................1
Flash MX Stúdió .........................................................1
Letölthető források .........................................................2
A könyvben használt jelölések..............................................................................2
l. rész: A webhely megjelenése.........................................................5
1. fejezet: Mozgás.........................................................5
Lassítás.........................................................6
Lassuló moziklip.........................................................6
Sebességváltozó megadása......................................................................................8
A mozgás indítása egérkattintással......................................................................9
A mozgás nyomvonalának megjelenítése........................................................10
A nyomvonal elhomályosulása ....................................................................11
A hatékonyság javítása....................................................................................13
Képkockához kötött mozgás......................................................................................14
Állandó sebesség.........................................................15
Lengő mozgás.........................................................16
A méret változása....................................................................................................22
A mozgás kezelése .........................................................24
Csúszás kijelölt célpontba....................................................................................24
Üres moziklipek ......................................................................................................26
A technikák éles bevetése ......................................................................31
Képválasztó.........................................................31
Összegzés .........................................................37
2. fejezet: Szövegformázás.........................................................39
Egyéni szöveghatások létrehozása ............................................................................39
írógéphatás keltése................................................................................................40
Függvények ismételt végrehajtása a Setlnterval metódussal......................43
Szövegmező dinamikus létrehozása ........................................................................45
Begépelés.........................................................47
Széljegyzet a prototípusokhoz ..................................................................................54
A textFormat objektum használata..........................................................................55
A setTextFormat alkalmazása..............................................................................55
A technika alkalmazása.........................................................59
A sztringek átalakítása............................................................................................62
Különleges szöveghatások .........................................................65
A sztringszélesség kiszámítása..............................................................................66
A karakterek helyének megállapítása ........................................................67
További adatok szerzése a karakterekről ........................................................67
A karakterek pozícióértékének felhasználása..........................................70
A karakteradatok felhasználása a szöveg előtűnéséhez..............................71
További lehetőségek .........................................................74
Előtűnés véletlenszerű sorrendben....................................................................74
A képválasztó továbbfejlesztése................................................................................76
A képek dinamikus elhelyezése és szöveghatás keltése..............................77
Összegzés .........................................................85
3. fejezet: A rajzoló API.........................................................87
Egyenes vonal rajzolása.........................................................87
Görbe vonal rajzolása .........................................................89
Kitöltések .........................................................93
Színátmenetes kitöltések .........................................................94
Téglalap rajzolása függvénnyel.........................................................96
Függvény kör rajzolására .........................................................99
Görbe rajzolása meghatározott pont érintésével ..............................................101
Mintaalkalmazás készítése .........................................................106
Rajzolás.........................................................106
Megosztott objektumok ....................................................................................108
Megosztott objektum használata ....................................................................109
A képek adatainak mentése..............................................................................110
A teljes rajzalkalmazás összeállítása................................................................112
Összegzés .........................................................119
4. fejezet: Komponensek.........................................................121
A komponens gerince.........................................................122
Eszközsúgó.........................................................123
Élő előnézeti kép (Live preview) ............................................................................131
Előnézeti kép beállítása......................................................................................132
Hogyan viselkedjen az eszközsúgónk ....................................................................134
Az eszközsúgó megjelenítése............................................................................136
Az eszközsúgó szövegének dinamikus módosítása......................................140
Enabled tulajdonság hozzáadása....................................................................142
Az eszközsúgó dinamikus csatolása mozikliphez..........................................143
Az eredeti gombutasítások megőrzése..........................................................145
A tooltip utolsó követelményeinek megoldása............................................150
Vissza a site-hoz .........................................................152
Kibővített gomb interaktivitás: alpha és brightness beállítások lekérdezése a Color.setBrightness-szel.............152
A gomb komponens elkészítése ......................................................................155
Összegzés .........................................................159
5. fejezet: További lehetőségek.........................................................161
A Stage objektum .........................................................161
A színpad átmméretezése a Stage objektummal........................................162
Hatékonyabb átméretezés ................................................................................168
Mozgás a színpad méretének változásakor ..................................................171
Tárgy méretezése ................................................................................................174
A méretezés animálása ......................................................................................175
A tulajdonságok módosítása egyetlen eljárással ........................................176
XML .........................................................183
XML adatok beolvasása Flash-be ....................................................................184
XML betöltő ............................189
Külső kódállományok..........................................................................................190
Az XML betöltő elkészítése ..............................................................................191
Az XML tárolása lokálisan ..................................................................................197
Képek előtöltése ..................................................................................................203
A színpad felépítése ............................................................................................208
A fotók megjelenítése ........................................................................................210
Összegzés .........................................................216
2. rész: ActionScript-kezelőfelületek.........................................................219
6. fejezet: Események és eseménykezelők.........................................................219
Alapvető meghatározások .........................................................219
Az eseménykezelők törlése .........................................................223
Eseménykezelők cseréje .........................................................224
Paraméterek átadása az eseménykezelőknek ..............................................224
Eseményvezérelt programozás .........................................................225
Egyéb események ................................................................................................226
Gomb eseménykezelő ........................................................................................227
Húzd és dobd objektumok................................................................................229
Billentyűzet eseménykezelők ..................................................................................231
Eseményfigyelők ..................................................................................................231
Egyszerű játék készítése......................................................................................233
Figyelők (watches) ........................................................................................244
Összegzés .........................................................248
7. fejezet: Haladó ütközésérzékelés.........................................................251
hitTest .........................................................251
Befoglaló mezők .........................................................252
A shapeFlag használata ......................................................................................253
A hitTest különböző változatainak használata ............................................255
Matematikai ütközésérzékelés ................................................................................257
Pattogó labda .........................................................257
Ping-pong világkupa ............................................................................................262
Távolság-alapú moziklip-moziklip ütközésérzékelés ..........................270
Nézd meg a tárgyak méretét......................................................................272
Többszörös objektumütközés....................................................................275
Több objektum kezelése egy tömbben ........................................................276
Összegzés .........................................................281
8. fejezet: Matek és fizika Flash módra.........................................................285
Bevezetés a trigonometriába ..................................................................................285
A körmozgás.........................................................288
„Ne veszíts szem elől!"........................................................................................291
A mozgás alapelvei .........................................................293
Egyenletes sebesség ............................................................................................295
Gyorsulás .........................................................297
Gyorsabban, gyorsabban!....................................................................................297
A gravitáció.........................................................299
Projekt #1: Aszteroidák........................................................................................300
Rugózás ............................................................................................................318
A rugó ..............................................................................................................321
A koordináták forgatása..............................................................................323
Keringő űrhajók....................................................................................................325
Projekt #2: Pattogás..............................................................................................327
Összegzés .........................................................336
9. fejezet: Animáció és interaktivitás a rajzoló API-val..................................... 339
Kódrajzolta vonalak.........................................................339
Vonalkáosz .........................................................340
Animált rajzok.........................................................343
Rajzkészítő.........................................................343
Animáció frame-ről frame-re ..........................................................................346
Átmenetek kódolása ..........................................................................................349
Alakváltó gyümölcs..............................................................................................349
Színátmenetek (gradients)........................................................356
Lineáris átmenetek ..............................................................................................357
Radiális színátmenetek........................................................................................359
Dinamikus színpaletta..........................................................................................362
Transzformációs mátrix................................................................................376
Színátmenet transzformáció 1: napfelkelte effekt......................................379
Színátmenet transzformáció 2: elforgatás ....................................................380
Színátmenet transzformáció 3: elhalványodás..............................................382
Összegzés .........................................................384
10. fejezet: 3D a rajzoló API-val.........................................................387
3D-s módszerek .........................................................387
Előzetesen előkészített tartalom ..............................................................387
Megközelítő illusztrációk ............................................................................388
Valósidejű 3D..................................................................................................388
3D fogalmak áttekintése .........................................................389
Tengelyek ........................................................................................................389
Vertex (a tér egy pontja) ............................................................................389
Mélység............................................................................................................389
Vektorok..........................................................................................................390
Mátrixok ..........................................................................................................391
A kocka kódjának elkészítése..................................................................................391
A vertexek megadása..........................................................................................391
A testháló hozzáadása..........................................................................................394
Transzformációs mátrixok ..........................................................................397
Transzformáció mátrixokkal ......................................................................400
Mélységek rendezése .........................................................403
Az oldalak kiszínezése..........................................................................................404
A látszódó oldallapok kiválasztása ........................................................................406
Csak a szükséges elemek lerenderelése..........................................................408
Poligonok megvilágítása.........................................................410
A kocka megvilágítása ........................................................................................410
Összegzés .........................................................417
11. fejezet: Gyakorlati példa: gömbkalitka.........................................................419
Fogalmak .........................................................420
Az 1% .........................................................421
Visszatükröződési térkép.........................................................421
Gömbkalitka: multimédia fájlok ......................................................................424
A kód .........................................................426
A gömbkalitka kezelőfelülete ..........................................................................427
Objektumosztályok..............................................................................................432
Öröklődések .........................................................439
Játék függvények és objektumok inicializálása..............................................450
A gömbkalitka továbbfejlesztése............................................................................462
Összegzés .........................................................463
3. rész: Multimédiás webhelyek.........................................................465
Bevezetés .........................................................465
12. fejezet: Dinamikus grafika.........................................................469
JPEG-ek optimalizálása .........................................................469
JPEG képek optimalizálása .........................................................470
JPEG-ek betöltése.........................................................474
Flatpack lemezborítók.............................................................................474
Előtoltok (preloaderek) ..............................................................................477
A Flatpack design és fotó oldal kódolása ..............................................479
Véletlenszerű háttér............................................................................................486
A Bracken fényképes naplója ..................................................................................488
A fényképes napló elkészítése..........................................................................490
A naptár napjai.....................................................................................................491
Összegzés .........................................................493
13. fejezet: Videó 495
Digitális videó alapismeretek ..................................................................................496
Exportálás QuickTime Pro-ból..........................................................................498
Videó importálása a Flash-be..................................................................................501
Optimalizálás a Sorenson Spark kodekkel....................................................501
MX videó teszt.........................................................505
Videóvezérlés Flash-ben.........................................................506
Bantha-vezérlő .........................................................507
Színpad .........................................................507
Videó ........................................507
Gombok ..........................................................................................................507
Library .........................................................508
Kód....................................................................................508
Előre- és hátracsévélő gombok készítése ..............................................510
Szélessávú videózás ......................................................................................514
Flatpack videó.........................................................516
A Banthafodder videó dinamikus letöltése ..................................................517
A letöltési sebesség és a videófolyam ellenőrzése ....................................518
Videó menü komponensek: a Slipshod turnénapló ..................................522
Slipshod SWF-ek ..................................................................................................523
Videókezelés: videó játszótér............................................................................524
Videó kaleidoszkóp..............................................................................................528
Összegzés .........................................................530
14. fejezet: Audio.........................................................533
„Nem-hangfolyam" típusú hangok ........................................................................534
Hangfolyam típusú hangok .........................................................534
MP3 készítés az iTunes programmal (csak Mac-en)....................................535
MP3 fájlok betöltése a Flash-be..............................................................................537
Flatpack MP3.........................................................537
Fájlkezelés.........................................................542
Háttérzene.........................................................544
Elnémítás .........................................................548
Összegzés .........................................................550
4. rész: Adatok dinamikus beillesztése.........................................................553
15. fejezet: Külső állományok használata.........................................................553
A szöveges állomány szerkezete ............................................................................554
Változók betöltése szöveges állományokból ......................................................556
loadVariables ..................................................................................................556
loadVars ..........................................................................................................559
Ismeretlen számú változó .........................................................562
Frissíthető hírek.........................................................562
Frissíthető navigációs sáv....................................................................................566
A teljes alkalmazás elkészítése ................................................................................568
Frissíthető webhely..............................................................................................569
Összegzés .........................................................572
16. fejezet: Dinamikus Flash PHP-vel.........................................................575
Történelem.........................................................575
A kliens/szerver modell .........................................................576
A PHP telepítése.........................................................578
Akcióban a PHP .........................................................579
Ismétlés .........................................................579
Egy új üzenet .........................................................580
Alapvető PHP ismeretek.........................................................585
Egyszerű levélküldő program .........................................................587
Az alkalmazás tervezése ....................................................................................587
Igenyes gomb komponens .............................................................................588
A Flash mozi.........................................................594
A PHP program megvalósítása ........................................................................604
Tipikus problémák ........................................................................................606
Továbblépési lehetőségek ..........................................................................607
Összegzés .........................................................608
17. fejezet: XML.........................................................611
Mi az XML?............................................................................612
Jelölők és elemek ..........................................................................................612
Paraméterek....................................................................................................613
Mikor használjunk paramétereket elemek helyett?........................613
Csomópontok ................................................................................................614
XML deklaráció ..............................................................................................614
Megjegyzések..................................................................................................614
Jól-formált XML .........................................................615
Hibajelenségek ..............................................................................................615
Beágyazás ........................................................................................................616
Térközök ..........................................................................................................617
Elnevezések ....................................................................................................617
XML dokumentumok megjelenítése......................................................................618
Alapértelmezett stíluslap....................................................................................618
Stílus rendelése XML dokumentumhoz ........................................................619
Érvényes XML dokumentumok ..............................................................................621
XML kezelése Flash mozikban ................................................................................622
A frissíthető hírek átgondolása ........................................................................624
Dinamikus XML adat .........................................................626
Navigáció PHP, XML és Flash segítségével ....................................................628
Összegzés .........................................................636
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Flash MX Stúdió
Állapot:
3.800 Ft
1.900 ,-Ft 50
17 pont kapható
Kosárba
konyv