| Előszó | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| FOGYASZTÓI MAGATARTÁS ELMÉLETEK | 15 |
| A percepció | 15 |
| A percepció fogalma | 16 |
| Érzékelés | 16 |
| Az észlelés szelektivitása | 18 |
| A figyelem felkeltését befolyásoló külső tényezők | 19 |
| A figyelemre ható belső tényezők | 22 |
| A percepció rendező elvei | 23 |
| Szublimális percepció | 28 |
| Tanulási elméletek | 30 |
| A tanulás fogalma | 30 |
| A tanulás tényezői | 31 |
| Asszociáció | 31 |
| Megerősítés | 31 |
| Motiváció | 31 |
| Inger-válasz (S-R) elméletek | 32 |
| Klasszikus kondicionálás | 32 |
| Operáns kondicionálás | 35 |
| A kognitív tanulási elméletek | 39 |
| A tanulás és az agyféltekék működése | 41 |
| Memória és felejtés | 42 |
| A memória | 42 |
| A felejtés | 43 |
| A vásárló tanulási sebessége | 44 |
| Motiváció és személyiség | 45 |
| Motiváció | 45 |
| A motiváció fogalma és a motívumok osztályozása | 45 |
| Motivációs elméletek | 49 |
| Maslow motivációs elmélete | 49 |
| McClelland motivációs elmélete | 52 |
| Motivációs kutatások | 53 |
| Személyiség | 55 |
| Freud pszichoanalitikai elmélete | 56 |
| A neo-freudi személyiségelmélet | 58 |
| Murray személyiségelmélete | 59 |
| Allport tulajdonságelmélete | 60 |
| Cattel személyiségelmélete | 61 |
| Az énkép-elmélet | 62 |
| A standardizált személyiségtesztek és a fogyasztói magatartás kutatások | 62 |
| Az érzelmek szerepe a fogyasztói magatartásban | 63 |
| Az attitűd | 65 |
| Az attitűd fogalma és elméleti megalapozása | 65 |
| Az attitűd-definíciók közös vonásai | 66 |
| Az attitűd többdimenziós felfogása | 66 |
| Az attitűd jellemző vonásai | 67 |
| Az attitűd funkciói | 69 |
| Az attitűd és a sztereotípiák kialakulása | 70 |
| Az attitűd kialakulásának forrásai | 72 |
| Az attitűd és a magatartás | 74 |
| Az attitűd mérése | 75 |
| Az attitűd megváltoztatása | 81 |
| A kultúra és az értékek | 83 |
| A kultúra | 83 |
| A kultúra fogalma | 83 |
| A kultúra jellemzői | 84 |
| A kulturális értékek | 87 |
| Az értékkoncepció meghatározása | 87 |
| Az értékek megkülönböztetése más koncepcióktól | 89 |
| Az értékek és a fogyasztói magatartás kapcsolata | 90 |
| Az értékek mérése | 96 |
| A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS | 101 |
| A vásárló és a vásárlók csoportjai | 101 |
| A vásárlói magatartást befolyásoló tényezők | 114 |
| A tágabb társadalmi-gazdasági környezet tényezői | 116 |
| A szűkebb környezet, a szociológiai tényezők | 125 |
| Az egyéni tényezők | 135 |
| A vásárlási döntés folyamata | 142 |
| Problémafelismerés | 150 |
| Információgyűjtés | 152 |
| Információfeldolgozás, értékelés | 154 |
| A döntés megvalósítása, a vásárlás | 158 |
| A döntés utáni magatartás | 160 |
| A vásárlási döntések típusai | 162 |
| Az involvement (érintettség) és a vásárlási döntések | 162 |
| A szituáció hatása a vásárlási döntésekre | 166 |
| A vásárlási döntések típusai | 174 |
| Impulzusvásárlás | 174 |
| Szokásokon alapuló döntések (vásárlási automatizmus) | 176 |
| Leegyszerűsített vásárlási döntés | 179 |
| Az "igazi", a problémamegoldó vásárlási döntés | 180 |
| Az üzletválasztás és a fogyasztói magatartás | 183 |
| Vétel vagy vásárlás (buying or shopping) | 184 |
| Az üzletválasztás szempontjai | 189 |
| Az üzletválasztási modellek | 195 |
| A bolti atmoszféra hatása | 197 |
| Az üzleten belüli (in-store) döntések | 200 |
| Feladat- és élményorientált vásárlás | 204 |
| Az élményorientált vásárlások létrejöttét segítő trendek | 205 |
| A feladatorientált vásárlások | 207 |
| Az élményorientált vásárlások | 211 |
| Fogyasztóvédelem | 216 |
| Felhasznált irodalom | 225 |