| Előszó | 13 |
| A fókuszcsoportok | 17 |
| A fókuszcsoportok meghatározása | 17 |
| A fókuszcsoportok fajtái | 19 |
| A módszer jellemzői: potenciális előnyei és hátrányai | 19 |
| Feltáró kutatások, elméletalkotás | 20 |
| Csoportfolyamatok, interakciók, csoportnormák, társas befolyás és véleményformálódás | 22 |
| A résztvevők gondolkodási, értelmezési struktúrái, tapasztalatai | 27 |
| Miértek és hogyanok vizsgálata | 29 |
| Praktikus tulajdonságok | 31 |
| Csoporttevékenységek, speciális technikák | 33 |
| A szituáció természetessége | 33 |
| Szókincs és jelentések vizsgálata | 34 |
| Különféle kommunikációs formák, érzelmek, spontán reakciók | 35 |
| Speciális populációk | 37 |
| A közös tapasztalatok ereje és támogatás | 39 |
| Kényes és intim témák | 40 |
| Kutatói kontroll | 42 |
| Általánosíthatóság | 43 |
| Cselekvések vizsgálata | 43 |
| Etikai problémák | 44 |
| Egyéni történetek | 45 |
| Inkonzisztenciák | 45 |
| Történet és alkalmazási területek | 47 |
| A piackutatási alkalmazások | 54 |
| Eltérések az alkalmazott piackutatás és a társadalmi alapkutatások között | 59 |
| Szociálpszichológiai megközelítések és a kutatás célja | 62 |
| Fókuszcsoportok - kvalitatív kutatás? | 65 |
| Fókuszcsoportok alkalmazása más kutatási módszerrel együtt | 70 |
| A magyarországi csoportok speciális jellemzői | 76 |
| A vizsgálat lépései és az eltérő kutatási célok | 78 |
| Ismétlő kérdések | 79 |
| Feladatok | 80 |
| Szociálpszichológiai megközelítések | 82 |
| A szociálpszichológia főárama | 83 |
| A csoportok meghatározása | 83 |
| Csoportstruktúra, csoportdinamika, interakciós tényezők | 85 |
| Normák, társas befolyás, konformitás, nonkonformitás | 86 |
| Státus és szerepek | 93 |
| Interakciók és a csoportfejlődés fázisai | 95 |
| Attitűdök | 97 |
| Kohézió | 100 |
| Társas serkentés, társas gátlás és társas lazsálás | 100 |
| Információmegosztás reciprocitása | 102 |
| Új megközelítések: a konstruktivista elképzelések | 103 |
| A szociális reprezentáció elmélete | 104 |
| Diszkurzív pszichológia | 106 |
| A fókuszcsoportok és a szociálpszichológiai megközelítések | 113 |
| Ismétlő kérdések | 124 |
| Feladatok | 124 |
| A fókuszcsoportok előkészítése és megtervezése | 126 |
| Ki végzi a kutatás egyes feladatait? | 127 |
| A fókuszcsoportos kutatás költségei | 128 |
| A minta kialakítása | 128 |
| A csoportok száma | 129 |
| A csoport mérete | 130 |
| A csoportok belső összetétele | 132 |
| A csoportok összetétele egymáshoz képest | 146 |
| A mintavétel típusai és a mintavételi egység | 150 |
| Toborzás | 153 |
| A szűrőkérdőív | 160 |
| A résztvevők tájékoztatása a toborzás során | 165 |
| Az időtényezők és a környezet | 166 |
| A résztvevők fogadása | 171 |
| Ismétlő kérdések | 171 |
| Feladatok | 172 |
| A kérdések | 176 |
| A csoportok strukturáltsága | 176 |
| A kutatási kérdések és a fókuszcsoport során feltett kérdések | 178 |
| Témákat vagy kérdéseket tartalmazó vezérfonal | 179 |
| A kérdések sorrendje | 180 |
| A kérdések száma | 185 |
| A kérdések megfogalmazásának strukturális és tartalmi szabályai | 185 |
| A kényes témára vonatkozó kérdések | 194 |
| A tegeződés/magázódás és egymás megszólítása | 195 |
| A vezérfonalban nem szereplő kérdések | 197 |
| Speciális technikák, feladatok és stimulusanyagok alkalmazása | 198 |
| A kérdések változtatása | 204 |
| Egyénileg megválaszolandó kérdések | 205 |
| Ismétlő kérdések | 209 |
| Feladatok | 210 |
| A moderátor és a moderálás | 212 |
| A moderátor feladatai a fókuszcsoport során | 212 |
| Több moderátor, moderátorasszisztens | 215 |
| A bevezető szöveg | 216 |
| A problémás helyzetek kezelése | 219 |
| A jó moderálás kritériumai | 223 |
| A moderátor kiválasztása | 225 |
| Technikák annak elérésére, hogy kevésbé jelentkezzen a kinyilvánított vélemények hasonulása | 227 |
| Ismétlő kérdések | 229 |
| Feladatok | 229 |
| Az eredmények értelmezése és elemzése | 230 |
| Elemzési megfontolások | 231 |
| Az elemző | 231 |
| Az elemzés tartalma és strukturálása | 232 |
| Az általánosíthatóság kérdése | 238 |
| Az eredmények kvantifikálhatósága | 243 |
| Az analízis időigénye és alapossága | 246 |
| Az átirat és az idézetek | 248 |
| Javaslat megfogalmazása | 254 |
| Tudományos minőségi kritériumok | 255 |
| Elemzési módszerek | 256 |
| Alapmódszerek | 257 |
| További eljárások | 288 |
| A beszámoló, tanulmány megírása | 300 |
| Ismétlő kérdések | 301 |
| Feladatok | 302 |
| A számítógépes fókuszcsoportok | 303 |
| Variációk | 304 |
| A számítógépes fókuszcsoportok jellemzői | 306 |
| A számítógépes fókuszcsoportok megszervezése | 319 |
| Ismétlő kérdések | 321 |
| Feladatok | 321 |
| Függelék | 323 |
| Egy társadalomtudományi kutatás csoportösszetétele és szűrőkérdőíve. A prostitúció megítélését vizsgáló kutatás | 325 |
| Egy marketingkutatás szűrőkérdőíve és csoportösszetétele. "Kis tehén" kutatás | 328 |
| Egy társadalomtudományi kutatás vezérfonala. "Nemek kultúrája" egy önkormányzatnál | 333 |
| Piackutatási vezérfonal I. "Kis tehén" kutatás | 338 |
| Piackutatási vezérfonal II. Rugalmas közlekedési rendszer iránti igények felmérése | 343 |
| Átiratrészlet. Fogyatékossággal élők és megváltozott munkaképességű személyek munkakeresési és munkavállalási tapasztalatai | 347 |
| Részlet egy társadalomtudományi elemzésből. "Nemek kultúrája" egy önkormányzatnál | 352 |
| Részlet egy marketingkutatási elemzésből. "Kis tehén" kutatás | 361 |
| Esettanulmány - fókuszcsoport és kérdőíves felmérés használata egy kutatásban. Bizonytalanságérzet kutatás | 369 |
| Irodalomjegyzék | 381 |
| Névmutató | 397 |