Fülszöveg
Az EKF Médiainformatika Intézete célul tűzte ki a médiainformatika fogalmának magyarországi meghonosítását., terjesztését. Könyvünket első megközelítésre szánjuk e szakterület alapjainak tisztázásához.
Napjainkban a médiainformatika még szakmai körökben is ritkán használt fogalom. Mi ez alatt azt az ismeretanyagot értjük, amelynek segítségével eljuthatunk a médiakompetencia kialakulásához . Az információs társadalomban jól meghatározhatók azok a kompetenciák, amelyek az eredményes, boldog élethez feltétlen szükségesek valamennyi ember számára.
Ezek között fontos szerepet tölt be a médiához kötődő szakértelem. Sorozatunk e könyvében médiaismereti, médiatervezési, oktatás- és kommunikációtechnológiai témaköröket fejtettünk ki annak érdekében, hogy az olvasóban tisztázódjon az általunk megfogalmazott médiakompetencia definíciója.
A médiakompetencia magába foglalja a médiaismeret és médiahasználat elemeit csakúgy, mint a médiumok által közvetített és megformált tartalmak kritikus...
Tovább
Fülszöveg
Az EKF Médiainformatika Intézete célul tűzte ki a médiainformatika fogalmának magyarországi meghonosítását., terjesztését. Könyvünket első megközelítésre szánjuk e szakterület alapjainak tisztázásához.
Napjainkban a médiainformatika még szakmai körökben is ritkán használt fogalom. Mi ez alatt azt az ismeretanyagot értjük, amelynek segítségével eljuthatunk a médiakompetencia kialakulásához . Az információs társadalomban jól meghatározhatók azok a kompetenciák, amelyek az eredményes, boldog élethez feltétlen szükségesek valamennyi ember számára.
Ezek között fontos szerepet tölt be a médiához kötődő szakértelem. Sorozatunk e könyvében médiaismereti, médiatervezési, oktatás- és kommunikációtechnológiai témaköröket fejtettünk ki annak érdekében, hogy az olvasóban tisztázódjon az általunk megfogalmazott médiakompetencia definíciója.
A médiakompetencia magába foglalja a médiaismeret és médiahasználat elemeit csakúgy, mint a médiumok által közvetített és megformált tartalmak kritikus értelmezésének képességét, és az információhordozó médiumok kreatív használatához (fejlesztés és prezentáció) szükséges előfeltételek kialakítását.
Felfogásunk szerint az informatika közoktatási tartalma nem lehet más mint a médiakompetencia kialakítása. A könyv az alábbi tagozódásban dolgozza fel e szakterületet:
Általános elméleti ismeretek:
A multimédia fogalomrendszere
A határtudományokkal való kapcsolatok
A médiaismeret fogalomrendszere
A felhasználás körülményei és az értékelési szempontok
A tároló, továbbító, és megjelenítő rendszerek
A számítógépes multimédiafejleszéts:
Hardver feltételek
A fejlesztő szoftverek
Forrásanyagok és feldolgozásuk
A multimédia-tervezés és- fejlesztés kérdései
Prezentációs programok
Multimédia szerzői rendszerek
A médiainformatika és a multimédia jövője
Vissza