kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Múzsák Közművelődési Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 445 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-563-022-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | 9 |
| Bevezető | 15 |
| A fény hatásának állandósítása | 25 |
| A Daguerrotyp | 25 |
| Henszlmann Imre: A daguerrotypek | 27 |
| Nagy Ignác: Daguerreotyp | 28 |
| Simonyi Antal: A fényírászat sokoldalú alkalmazása, Lawater szenvelmi arcztana | 32 |
| Veress Ferenc: A fényképészet múltja, jelene és jövője hazánkban | 35 |
| Székely Bertalan: Festészet és fényképelés | 38 |
| Barabás Miklós: Festészet és fényképelés | 46 |
| Molnár István: Az utazó fényképeszekről | 53 |
| Rupprecht Mihály: A közönség fényképészeti ízlése és még valami | 55 |
| Veress Ferenc: Fényképek az emberi bőrön | 58 |
| Áspis: Töprengések | 60 |
| Sárrfy Aladár: A fényképészeti műérzékről | 61 |
| Sárffy Aladár: A fényképészet aesthetikája | 63 |
| Veress Ferenc: Magyarország fényképekben | 66 |
| Veress Ferenc: Művelet pangás fényképeszetünk terén | 66 |
| Halász Ágost: Amateur fényképírók | 68 |
| Halász Ágost: Néhány szó a retusról | 70 |
| Paschka Gyula: A műkedvelő fényképész feladata | 72 |
| Paschka Gyula: Reformok a magyar fényképészet körül | 74 |
| Keleti Károly: Magyarország közgazdasági és művelődési állapotai | 75 |
| Szmrecsányi Miklós: A művészeti sokszorosítás | 76 |
| 1884. évi XVI. t. c. a szerzői jogról. VI. fejezet. Fényképek | 77 |
| Bevezető | 79 |
| Löwinger Mór: Szakmánk álláspontja | 85 |
| Rónai Dénes: Művészet-e a fényképészet? | 86 |
| Gáspár Jenő: Az a bizonyos kérdés | 87 |
| A kereskedelemügyi miniszter 1902. évi rendelete a fényképészetnek műipari természete tárgyában | 89 |
| Nemo: Művészeti séták. A művész-masina | 91 |
| Márkus László: A művészi fotográfia | 92 |
| Márkus László: Két kiállítás | 94 |
| Rózsa Miklós: Piktúra és fotografia | 96 |
| Lyka Károly: Fényképezés és művészet | 98 |
| Székely Aladár: Modern fényképezés | 101 |
| Kohlmann Artúr: A magyar fotoművészet jövője | 103 |
| Rónai Dénes: A fotográfia új irányáról | 106 |
| Lengyel Géza: A fotográfia | 108 |
| Ignotus: Székely Aladár | 111 |
| Ady Endre: Előszó | 112 |
| Pécsi József: A meglátás | 113 |
| Biró Lajos: A fotografáló gép | 115 |
| Pécsi József: A képszerűség | 116 |
| Pécsi József: A modern fényképezés | 118 |
| Verseny a fényképészetben | 123 |
| Tóth Béla: A hivatásos fényképészek | 125 |
| Weisz Hugó: Milyennek kell lenni egy modern műteremnek? | 126 |
| Mit kell tudni a fényképésznek? | 132 |
| K. Lippich Elek: A kodak hivatása | 135 |
| Tanácsok kezdő fényképészeknek az utazások alkalmával eszközlendő fényképezésről | 138 |
| Kégl Teréz: Az én amatőrködésem | 140 |
| Pásztor József: A kodak | 141 |
| Kohlmann Artúr: Fényképezés az iskolában | 143 |
| Siklóssy László: Fényképgyűjtés | 147 |
| Bevezető | 151 |
| Nádai Pál: Fényképező-művészet | 159 |
| Vydarény Iván: Egyszerű eszközök - egyszerű eljárások | 163 |
| Gergő Endre: A fénykép kultúrája | 164 |
| Gaál Gábor: Fényképek a kirakatokban | 168 |
| Rónai Dénes: Egy új művészet útja | 171 |
| Hevesy Iván: Fotografálás és fotóművészet | 173 |
| Hegyei Tibor: A fotó felszabadulása | 176 |
| Pécsi József: Kiállítási képek kritikája | 178 |
| A szakma általános helyzete | 183 |
| Wessely H.: A fényképező mai munkamódja | 185 |
| Löffler Sándor: Mennyi a közönség fényképszükséglete? | 186 |
| Rónai Dénes: Revíziót kérünk | 189 |
| Rónai Dénes: A mestervizsga | 192 |
| Neuberger Simon: Filléres fényképek | 194 |
| Neuberger Simon: Fotografus tízparancsolat | 195 |
| Rónai Dénes: "Hozzászólás" | 196 |
| Aszmann Ferenc: Amatőr és a pénz | 197 |
| Haller F. G.: Miért nincs fotoesztétikánk? | 199 |
| Rehák Tiborné: Fotó-feleség | 200 |
| Genthon István: Merz és fotoplasztika | 202 |
| Moholy-Nagy László: A fényképezés megújulása | 204 |
| Ondrejovich Jenő: Alkotás a fényképezésben | 205 |
| Molnár Farkas: A fotomontázsról | 210 |
| Gaál Gábor: A photomontage | 212 |
| Brogyányi Kálmán: A fotográfia társadalmi jelentősége | 214 |
| Roth László: Az új fotografia | 217 |
| Vydareny Iván: Az új fotografia | 221 |
| Kassák Lajos: Roth László: Az új fotografia | 222 |
| Gró Lajos: A munkásfényképész | 223 |
| Frühof Sándor: Munkásfotó | 224 |
| Kassák Lajos: Előszó | 226 |
| Farkas Zoltán: Munkásfotográfiák | 234 |
| Bálint György: A fényképek számonkérnek | 236 |
| Vydareny Iván: "Soft-focus divat" | 238 |
| Dulovics Jenő: Soft vagy nem soft | 242 |
| Haller F. G.: Anyagszerűség, vagy tárgyias ábrázolás? | 243 |
| Kabdebó Oszkár: Plakát és fénykép | 247 |
| Nádai Pál: Fotoriport és társai | 250 |
| Boronkay Kálmán: Fotoriporter és álfotoriporter | 251 |
| Dózsa Dezső: Néprajzi fényképezés | 253 |
| Hevesy Iván: Korstílus, egyéni és nemzeti stílus a fényképezésben | 255 |
| Nádai Pál: Régi fényképek | 267 |
| Bevezető | 271 |
| Rónai Dénes: A fényképezés útja és lehetőségei | 277 |
| Németh József: Nagylátószögű és teleobjektívek | 279 |
| Szegedi Emil: A művészi fényképezés új útjai | 280 |
| Rényi Péter: Néhány megjegyzés a politikai riportfényképekről | 286 |
| Mácsai István: Festészet és fényképezés | 288 |
| Németh József: Az ábrázolástechnika alakulása és a fotóművészet | 291 |
| Nemes Károly: A szép foto | 293 |
| Végvári Lajos: Fétis vagy géniusz | 295 |
| Beke László: A fotó identitásproblémái | 300 |
| Montvai Attila: A világ és fotográfiai képe | 304 |
| Palotás Dezső: Fotórealizmus | 310 |
| Fábián László: Szamos u. 8. vagy a fotó presztízse | 314 |
| Féjja Sándor: Mítoszok, tabuk, sztereotípiák | 316 |
| Miklós Pál: A látvány "nyelve" | 324 |
| Szilágyi Gábor: A fénykép és a kísérőszöveg viszonya | 328 |
| Réti Pál: Fényképezés, fotóművészet, amatőrmozgalom | 333 |
| Gelléri Péter: Fotófelhasználási szokások Magyarországon | 335 |
| Vági Gábor: Mit fényképeznek az amatőrök? | 341 |
| Hernádi Miklós: A fénykép transzcendenciája | 345 |
| Beke László: Fotó/művészet | 351 |
| Hajdú István: A fotó és nem művészet | 351 |
| Beke László: Miért használ fotókat az A.P.L.C.? | 353 |
| Sziveri János: Spontán reflexiók az "analítikus" fotóról és az új művészetről | 354 |
| Lőrinczy György: Képsorok | 359 |
| Beke László: Avangard szekvenciák | 362 |
| Erdély Miklós: Egy mesterség mestere | 364 |
| Vekerdi László: Jel és fénykép | 367 |
| Perneczky Géza: A magyar fotó 125 éve | 368 |
| Nemes Károly: A fotóriport problémája | 369 |
| Lőrinczy György: A színes fényképezés esztétikájának alapjai | 372 |
| Gopcsa Katalin: Családi fényképalbumok | 379 |
| Lőrinczy György: Levél | 381 |
| Sebők Zoltán: Baranyay András önarcképeiről | 382 |
| Birkás Ákos: Előszó | 386 |
| Miklós Pál: Korunk képe | 387 |
| Jegyzetek | 391 |
| Névmutató | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.