1.034.995

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fotóművészet 2003/1-6.

Fotókritikai, elméleti és fotótörténeti folyóirat - XLVI. évfolyam 1-6. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet az 1-2. számból:
A tökéletlenség tökéletessége
Harminc éve naponta sok száz, évente százezer, összesen meg rengeteg képet, fény szülte képet vettem, veszek a kezembe. De olyan... Tovább

Előszó

Részlet az 1-2. számból:
A tökéletlenség tökéletessége
Harminc éve naponta sok száz, évente százezer, összesen meg rengeteg képet, fény szülte képet vettem, veszek a kezembe. De olyan tökéletlenekkel, mint Minyó Szert szinte valamennyi alkotása, alig-alig találkoztam még a praxisomban. Javaslom, nézzük csak meg őket alaposabban, elemző módon.
Ugye köztudott, hogy Minyónak nem jó a készen vásárolható fényérzékeny anyag, ő saját maga vonja be emulzióval a saját maga által kiválasztott felületet. Ez eddig rendben is van. De. Technikailag vizsgálva a dolgot, szinte mindegyik megbukott volna egy száz évvel ezelőtti tanoncvizsgán, ahol a fényképészipart tanuló nebulók egyik első feladata volt az előkészített üveglemezt vagy papírt fényérzékeny emulzióval megönteni. Amazok jobbára egyenletesek, buborékmentesek, széltől szélig szépen szétterültek, felületük hibátlan; emezek itt foltosak, egyenetlenek, itthon hiányzik belőlük az anyag, szóval biztos bukás, ott és akkor. Menjünk tovább! Azok - emlékeztetem Önöket, hogy mg mindig nagymamáink intrauterin korszakában járunk! - szépen világított, jól exponált tónus gazdag képek; ezek meg alul vagy túlvilágítottak, kontraszegények, minden bajuk van. Régebben a magára valamit is adófényképész az ilyen segédet elküldte volna sóért - messzire. Vissza

Tartalom

2003. 1-2. szám:
KINCSES KÁROLY: A tökéletlenség tökéletessége 3
KINCSES KÁROLY: Az örömállapot fenntartása 11
BOHÁR ANDRÁS: Észlelés, tárgy, tradíció: fotográfiai destrukciók 25
BACSKAI SÁNDOR: A riporterek szerint művész vagyok, a művészek szerint riporter 41
MARKOVICS FERENC: Felpörgetett fordulatszámon 57
BAKI PÉTER: Fényképező biológus 77
PFISZTNER GÁBOR: I. N. R. I. - A giccs művészete vagy giccsművészet 85
PFISZTNER GÁBOR: A modern élet festője 97
FEJÉR ZOLTÁN: Bécsi bácsi 102
L. BAJI ETELKA: Im Blickpunkt (Nézőpontban) 105
SZEGŐ GYÖRGY: A piktorializmustól és a moderntől a szocialista realizmusig 119
ROMODA KLÁRA: Egy "másik" fényképező szerzetes 123
BICZÓ GÁBOR: "Sorstalan kép" - értelmezési kísérlet 132
SÜMEGI GYÖRGY: Az 1956-os fotók használatáról 137
KOLTA MAGDOLNA: A képnézés magányos öröme 142
SÜMEGI GYÖRGY: Fotótörténetek 150
Summary 152

2003. 3-4. szám:
BACSKAI SÁNDOR: Abszolút vállalni tudom, amit csinálok 3
OFISZTNER GÁBOR: A szabad alkotás felelőssége 24
PFISZTNER GÁBOR: A cigány tábor az égbe...?! 39
NIKON GALÉRIA 41
SZARKA KLÁRA: Ha nem ismerem a technikát, használni sem tudom 57
BÁN ANDRÁS: Imago, 4. transl. hasonlat, parabola, mese, kép, rémkép, látszat 68
PFISZTNER GÁBOR: Afrika, Afrika... 80
SÜMEGI GYÖRGY: Fényképek 1956 októberéből 86
SÜMEGI GYÖRGY: Fotózni veszélyes 96
V. KÁPOLNÁS MÁRIA: Egy fényképész Tolnáról 99
BOGDÁN MELINDA: "Emlékül iskolai tanéveimről" 111
KINCSES KÁROLY: Elfelejtett fényképész egy ismeretlen szigeten 119
L. BAJI ETELKA: A Bonfils család - a XIX. századi Közel-Kelet fotográfusai 130
SZEGŐ GYÖRGY: Az Albertina fotótörténeti gyűjteménye 135
FEJÉR ZOLTÁN: Az Alpa-történet nyomában 143
PFISZTNER GÁBOR: Új lehetőségek a nagy formátumú tintasugaras nyomtatásban 146
Summary 148

2003. 5-6. szám:
Egy naiv optimista riporter az MTI-ből 3
Lajos György tűnődései
PFISZTNER GÁBOR: A lélek apró rezdülései és nagy rengései... 17
Vető János retrospektív kiállítása a Magyar Fotográfusok Házában
SOMOGYI ZSÓFIA: A Horus Archívum 31
BACSKAI SÁNDOR: Budapest 1 napja 43
TÍMÁR PÉTER: Ab imo pectore 56
Batár Zsolt képei
NIKON GALÉRIA 57
BAKI PÉTER: Előbb született a fotográfia, mint a festészet 73
Váli Dezső
BAKI PÉTER: Fotográfia, egy képzőművész kezében 77
Bak Imre
MARKOVICS FERENC: Még nem tudom, minek nevezzem magamat... 81
Beszélgetés Károly Sándor Áronnal
BACSKAI SÁNDOR: Az egyik szememmel fényképezek, a másikkal filmezek 90
Beszélgetés Koutaiba Al-Janabival
PFISZTNER GÁBOR: „A" szerelmei és virágai 105
Araki Nobuyoshi a MEO-ban
SZEGŐ GYÖRGY: Paralel kiállítások - párhuzamos életrajzok 113
Erika Schmied fotói Bernhard és Hundertwasser „Paradicsomairól", és Bernhard „életemberei"
FEJÉR ZOLTÁN: Feuerthalen, Bécs, Mannheim 120
SÜMEGI GYÖRGY: Pécsi József akt-fényképei 123
Genthon István eredeti kézirata
KOLTA MAGDOLNA: „A fény hangsúlyoz, jellemez, kiemel" 130
Haller F. G. (1898-1954)
KINCSES KÁROLY: A Magyar Fotográfia Szimfonikusainak csellistája 137
Tokaji András
JALSOVSZKY KATALIN: Sötét évek, derűs képek 144
Magyarország mindennapjai a Szabad Nép fotóarchívumából 1949-1956
TÍMÁR PÉTER: Könyvespolc 158
Summary 160
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv