| Előszó | 7 |
| A fotográfia története | 9 |
| A kezdetek | 11 |
| A horizont | 11 |
| Laterna magicák és camera obscurák | 12 |
| A biedermeier | 14 |
| A nagy találmány | 17 |
| Egy angol úr | 20 |
| Divatba jön a fotó | 22 |
| Lelopható az egész világ | 26 |
| A fényképezés jó üzlet | 26 |
| Meghalt a festészet? | 32 |
| Teremtő vagy utánzó fotográfia? | 38 |
| Az utazó fotográfus | 39 |
| Magyarok itthon és idegenben | 41 |
| A kamera tudósít | 49 |
| Festői hatások | 53 |
| Izgalmas mindennapok | 53 |
| Bebocsáttatás a magas művészetbe | 57 |
| A privát fotó és a műtermi aggodalmak | 63 |
| Hogyan él a másik fél? | 70 |
| A színes világ | 73 |
| A "tiszta fotó" felé | 75 |
| A megtalált egyéniség | 75 |
| A felforgató avantgárd | 79 |
| Az "új tárgyiasság" | 82 |
| Újból a szociofotó | 87 |
| Megszületik a reklám | 92 |
| A magyaros stílus | 95 |
| Új műfaj születik: A képriport | 100 |
| A fotó az újságban | 100 |
| A fotózsurnalizmus rangja | 103 |
| Escher Károly | 107 |
| A fotóriporterek észbe kapnak | 109 |
| A tudomány és az ismeretterjesztés | 113 |
| Az emberiség egy nagy család | 117 |
| A "tiszta fotográfia" | 117 |
| Világhírű magyarok | 121 |
| The Family of Man | 124 |
| Hazai tükör | 127 |
| Szervezetek, kiadványok, oktatás | 127 |
| A fotó a múzeumban, a fotó mint műtárgy | 136 |
| Szolgáltatás és művészet | 139 |
| Az alkalmazott-szolgáltató fényképezés | 139 |
| Régi műfajok, új mesterek | 140 |
| Új utakon a realista fényképezés | 145 |
| Technikatörténet | 149 |
| A hőskor | 151 |
| A camera obscura átalakulása fényképezőgéppé | 151 |
| Niepce, Daugerre és TAlbot munkássága | 153 |
| Az első eszközök | 156 |
| Petzval József munkássága | 158 |
| Az albumineljárás és a nedves kollódiumos eljárás | 160 |
| Még néhányan a hőskorból | 161 |
| Kibontakozás | 163 |
| A szárazlemez megjelenése | 163 |
| A zselatinos szárazlemez elterjedése | 163 |
| Nemeseljárások, átnyomások és eszközeik | 170 |
| Újabb térhódítások | 173 |
| A különböző objektívfajták és -típusok kialakulása | 173 |
| A lágy rajz teret nyer | 176 |
| A korai színeseljárások és az autochrome | 179 |
| Veress Ferenc munkássága | 182 |
| További színeseljárások, Gáspár Béla munkássága | 185 |
| Fényképezőgép-típusok és -márkák | 187 |
| A mindent átalakító kisfilm | 196 |
| A kisfilmes fényképezés kialakulása | 196 |
| A kisfilmes fényképezés hatása a fototechnikára | 201 |
| A világítástechnika változásai | 203 |
| A Riszdorfer testvérek munkássága | 208 |
| A Leicától eltérő rendszerek kialakulása | 210 |
| Mihályi József munkássága | 213 |
| Dulovits Jenő munkássága | 216 |
| A mindenen eluralkodó technika térhódítása | 219 |
| A második világháború alatti fejlesztések | 219 |
| A fotókidolgozás növekvő jelentősége | 220 |
| Képmódosító eljárások | 221 |
| A magyar nyelvű szakirodalom | 223 |
| A napjainkig ható irányzatok | 225 |
| Ajánlott irodalom | 239 |