1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Filmelméletek

1945-1990

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 309 oldal
Sorozatcím: Osiris Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-379-394-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés9
Filmelméletek a háború után: három paradigma, három generáció15
Az 1945 utáni filmelméletek sajátosságai15
A kutatás módszerei18
Három paradigma21
Három generáció24
Film és valóság27
Az igazság tündöklése27
A film mint a valóság visszahódítása: a neorealizmusvita29
A film mint a világban való részvétel: André Bazin36
A film mint a világ dokumentálásának eszköze: Siegfried Kracauer41
Realizmus/realizmusok44
A film és az imaginárius48
Túl a tükrön48
Az imagináció terei: a szürrealista hagyomány49
Az imaginárius struktúrája: Edgar Morin51
Röppályák, folytatások55
Film és nyelv57
Jelek...57
A filmnyelv elemei, természete és szabályai59
A filmnyelv alapjai: Della Volpe és a kép racionalitása65
A filmnyelv alapjai: Laffay és a film narrativitása67
A filmnyelv alapjai: Mitry és a szimbolikus struktúrája69
Intermezzo: az "új" utáni vágy75
Mozgalmak75
Szakítás a múlttal?77
A szerző neve79
A valóság horizontja83
Az imaginárius szerepe85
Miféle nyelv?96
A módszercentrikus elméletek89
1964: a Metz-féle fordulat89
1946: a filmológia mint előzmény91
A film pszichológiája93
A film mint szituáció93
A percepció94
A megértés és az emlékezet96
A részvétel98
Túl a filmológián: az ökológiai megközelítés és a kognitív pszichológia100
Filmszociológia104
Találkozás104
A film mint ipar104
A film mint intézmény110
A film és a kultúripar113
A film és a társadalom ábrázolása119
Filmszemiotika126
A diszciplína megalapozása126
Első kutatások, első tanulmányok128
A filmszemiotika kiterjesztése132
A textuális fordulat137
Új kutatási irány: a narráció aktusa141
Új kutatási irány: a film nézőpontja144
Új kutatási irány: az enunciáció szerepe146
Új kutatási irány: a generatív modellek147
Szemiotika és posztszemiotika148
Pszichoanalízis a filmművészetben150
A film a díványon150
A film és az álom: hasonlóságok és átfedések151
A film és a lelki készülék: azonos működési mód?153
A szignifikáció és a motívum157
Az imaginárius jelölő162
A horizontelméletek166
A módszercentrikus elméletektől a horizontelméletekig166
A teljes földrajz168
Politika, ideológia, alternativitás170
Hatvannyolcban és azután170
Elleninformáció és experimentalizmus közt171
Az ideológia kérdése (I.)175
Az ideológia kérdése (II.)178
Az ideológia kérdése (III.)181
Szemiotika/materializmus/pszichoanalízis184
Az avantgárd szerepe188
A vita visszhangjai190
Ábrázolás, nem ábrázolt, ábrázolhatatlan192
A tiszta ábrázolás kritikája192
Barthes és a "tompa jelentés"194
Lyotard és az a-cinéma196
A filmreprezentáció vakfoltjai199
Mást reprezentálni201
Reprezentáció és ideológia202
Álláspontok205
Kép, nem, különbség206
A feminista filmelmélet206
Férfifilm, női film207
Az öröm dinamikái209
Differencia és identitás211
A női tapasztalat216
A kutatás új tendenciái218
Szöveg, elme, társadalom220
A reprezentáció bukása és tündöklése220
A kép, a hang222
A textuális dimenzió: az enunciáció mechanizmusai224
A textuális dimenzió: a narráció dinamizmusai227
Textus és elme közt: a generatív modellek230
A mentális dimenzió: a kognitív folyamatok232
A szociális dimenzió: a pragmatika236
Szöveg, elme, társadalom241
Kultúra, művészet, gondolkodás244
A filmművészet jelentősége244
A film és a kultúra: stilisztikai döntések, művészetközi kapcsolatok, archetípusok, társadalmi hivatkozások245
A film és a kultúra: formai struktúrák és szociális funkciók, állandó elemek és járulékos tényezők248
A film és a kultúra: a műfaj az archeotípusok és a rituálék között251
Film és művészet: az esztétika visszatér256
Film és gondolkodás: filozófus a moziban258
Történelem, történetek, történetírás264
A történet jelentése264
A film gazdasági-ipari történetei266
A film szociokulturális történetei270
A művelt történetek és a globális filmtörténetek281
Történet/elmélet284
A film és elmélete: konklúzió helyett286
Teoretizálni286
Túl a filmen287
Bibliográfia289
Névmutató303

Francesco Casetti

Francesco Casetti műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Francesco Casetti könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv