kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Fitt Image-Ego School |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szentendre |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 350 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-03-6009-8 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
| Dr. Balogh László: Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
| Előszó | 11 |
| A fejlődéslélektan alapjai | 13 |
| A fejlődés fogalma | 13 |
| Személyiséglélektan és fejlődéslélektan | 14 |
| Fejlődéselméletek | 16 |
| Biológiai orientációjú elméletek | 18 |
| Milieu elméletek | 19 |
| Pszichodinamikus elméletek | 20 |
| Szellemtudományi elméletek | 24 |
| Interakcióelmélet | 25 |
| Fejlődéselmélet és nevelés: fejlődési feladatok | 28 |
| Fejlődéslélektan és az emancipáció fogalma | 31 |
| A fejlődéslélektan módszerei | 35 |
| Általános kutatási módszerek | 35 |
| Speciális módszerek | 39 |
| A multitrait-multimethod paradigma (több vonás-több módszer) | 44 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 47 |
| A prenatális szakasz és az első életév | 49 |
| Az embrió és a magzat fejlődése | 49 |
| Pre- és perinatális hatások a posztnatális magatartásra | 52 |
| Genetikai rendellenességek | 53 |
| Születés előtti fejlődési rendellenességek | 53 |
| Emocionális stressz | 55 |
| Az anya beállítódása | 55 |
| Prenatális kutatás | 56 |
| Elméletek a születésről | 58 |
| Az első életév | 60 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 62 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés az első életévben | 76 |
| A veszélyeztetett gyerekek korai felismerése | 82 |
| Szülés utáni depresszió | 84 |
| Anya és gyerek: szükséges előfeltételek az egészséges fejlődéshez? | 85 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 87 |
| Az első és negyedik életév közötti időszak | 89 |
| Fejlődés az első életév után | 89 |
| Nagyság- és formakonstancia: tárgyállandóság | 91 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés | 93 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 95 |
| Kötődési viselkedés az első életév után | 95 |
| A differenciálási elmélet | 96 |
| A párhuzamosság elmélete | 97 |
| Egocentrizmus | 99 |
| Szerepátvételi viselkedés | 102 |
| Modelltanulás | 107 |
| Dackorszak | 109 |
| Játék és játéktevékenység | 112 |
| Gyerekrajzok | 122 |
| Beszédfejlődés | 125 |
| Történeti megjegyzések | 125 |
| Az 1965 körüli helyzet | 126 |
| A nativista álláspont | 128 |
| Empirikus és tanuláselméleti magyarázatok | 131 |
| A beszéd előfutára: gőgicsélés | 132 |
| Egy szóból és két szóból álló mondatok | 134 |
| Három szóból álló mondatok és a további beszédfejlődés | 135 |
| A beszédkészség vizsgálata | 138 |
| Szematikai fejlődés | 139 |
| Karl Bühlertől máig | 141 |
| A gyermek a családban | 142 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 145 |
| A gyerek az óvodás- és iskoláskorban | 147 |
| Testi és pszichomotoros fejlődés | 147 |
| Az iskolaérettségtől a beiskolázási diagnosztikáig | 148 |
| Szociális és személyiségfejlődés | 152 |
| Kortárs- és baráti kapcsolatok | 152 |
| A teljesítménymotiváció fejlődése | 156 |
| A nemi identitás, a nemhez kötött viselkedés fejlődése | 159 |
| Az erkölcsi fejlődés | 161 |
| Kognitív fejlődés | 168 |
| Piaget fejlődéselméletének központi fogalmai | 169 |
| A világ reprezentációja és a kognitív fejlődés különböző szakaszai | 174 |
| A fejlődés mozgatórugói | 184 |
| Kritikai megjegyzések Piaget elméletéhez | 187 |
| Intelligencia és iskolai siker | 189 |
| A fejlődésbeli lemaradás kompenzálásának problematikája | 192 |
| Tehetség | 198 |
| Definíció | 198 |
| Hipotézisek a kiemelkedő tehetségről | 199 |
| A kiemelkedő tehetség multifaktorális modellje: interakcionalista magyarázómodell | 200 |
| Tehetségkutatás | 203 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 207 |
| Serdülőkor | 209 |
| Serdülőkor és pályakezdés | 209 |
| Az ifjúság szakaszai: pubertás és ifjúkor | 212 |
| A serdülő testi és szexuális fejlődése | 214 |
| A növekedés felgyorsulása (szekuláris akceleráció) és annak pszichoszociális implikációi | 214 |
| A szexualitás fejlődése | 216 |
| A serdülő szociális fejlődése | 226 |
| Önállóságra törekvés és az eredetiség válsága | 226 |
| A fiatalok csoportkonformitása | 231 |
| Serdülők és szabadidő | 232 |
| Fiatalok az iskolában és a tankötelezettség vége | 235 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 237 |
| A fiatal felnőttkor határán | 239 |
| Felnőttség, nagykorúság és emancipáció | 239 |
| Fiatalok a munkahelyen és az iskolában | 242 |
| Foglalkozás, hivatás, pályaválasztás | 247 |
| A fiatalok helye a társadalomban | 251 |
| A moralitás fejlődése | 255 |
| Világnézeti állásfoglalás | 261 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 265 |
| A felnőtt és az idős ember | 267 |
| Az öregedés pszichológiája | 267 |
| A felnőttkor fejlődési fázisai | 268 |
| Az életpálya strukturáltsága | 268 |
| Két fáziselmélet | 269 |
| Az öregedés, mint egyéni probléma | 273 |
| Elméletek és tipológiák | 273 |
| Az idősebb embert érő különböző hatások | 276 |
| Az öregedéssel összefüggő pszichológiai problémák | 280 |
| Intelligencia és bölcsesség | 280 |
| Szexualitás, intimitás és partnerkapcsolat | 286 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 295 |
| Fejlődési zavarok és deviáns viselkedés | 297 |
| Bevezetés | 297 |
| Tanulási problémák | 298 |
| Olvasási problémák | 299 |
| Számolási problémák | 304 |
| Viselkedési problémák | 308 |
| Az autizmus | 314 |
| Ellenőrző kérdések és feladatok | 321 |
| Irodalom | 322 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.