1.034.785

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az emberi erőforrás fejlesztésének módszertana

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: ErgoFit Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 325 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-038-488-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szaktanácsadói munkánk során viszonylag megalapozott ismereteket szereztünk arról, hogy milyen örvendetes változások történtek a személyzeti szakemberek1 képzésében és felkészültségében. A több... Tovább

Előszó

Szaktanácsadói munkánk során viszonylag megalapozott ismereteket szereztünk arról, hogy milyen örvendetes változások történtek a személyzeti szakemberek1 képzésében és felkészültségében. A több főiskolán, egyetemen megszervezett graduális és posztgraduális képzések elősegítették, hogy a személyzeti területen dolgozók megalapozott és szakirányú ismereteket szerezzenek, és ezen ismeretek birtokában alkalmasak legyenek arra, hogy akár vezetőként, akár szakemberként az emberi erőforrás gazdálkodás és fejlesztés nélkülözhetetlen feladatait ellássák munkahelyükön. Ez a kedvező kép azonban csak az érem egyik oldala. Azt is be kell látnunk, hogy ezen szakemberek felkészültsége nem teljes körű, hiányos a készségszintű gyakorlati felkészültségük, módszertani megalapozottságuk. Tisztában vagyunk azokkal a dilemmákkal, amelyek a főiskolai, illetve egyetemi képzés alkalmával megjelennek. Az egyik dilemma abból a sajátos helyzetből fakad, hogy a posztgraduális képzésben részt vevők heterogén szakmai előélettel, gyakorlattal rendelkeznek, így eltérő tartalmú képzést igényelnének. Különösen érzékenyen merül fel a képzés minősége azok esetében, akik munka mellett például átképzéssel szerzik meg végzettségüket, és egy időben folyamatos és szakmailag megalapozott teljesítményt is elvárnak tőlük. A másik alapvető dilemma, hogy hová kerüljön a hangsúly a képzésben. El kell dönteni, hogy a végzettek mire legyenek alkalmasak. Arra, hogy kellő szaktudományos ismeretek alapján képesek legyenek feladataik értelmezésére, és ez alapján esetleg önálló megoldások kidolgozására. Vagy arra is képesek legyenek, hogy megalapozott módszertani ismeretek birtokában azonnal és készségszinten oldjanak meg személyzeti problémákat. Más szóval: a szakterületen általános elméleti felkészültségű és tájékozottságú, de önálló munkára még kevésbé alkalmas, vagy elméletileg megalapozott ismeretekkel rendelkező, egy-egy problémakörben már otthonosan mozgó szakembereket képezzünk-e? Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
1. Meghatározó emberi erőforrás fejlesztési területek és feladatok 13
1.1. Elméleti megfontolások 15
1.2. A tudatos emberi erőforrás fejlesztés alapja: a humán stratégia kidolgozása 18
1.3. Az emberi erőforrás fejlesztési stratégia készítésének gyakorlati kérdései 22
1.4. Az akciók tervezésének és megvalósításának legalapvetőbb problémái az emberi erőforrás menedzsmentben 25
1.5. A személyügyi osztály tevékenységének kialakítása 34
1. melléklet 41
2. A munkakörök elemzése 49
2.1. Az elemzés szempontjai 53
2.2. Alkalmazási tanácsok 68
1. melléklet 70
3. A munkaköri értékelési rendszer kidolgozása 81
3.1. A munkakörök értékelésének általános ismérvei 83
3.2. A munkaértékelési rendszer kiválasztása 83
3.3. A munkaértékelési rendszer kidolgozásának lépései 86
3.4. Az értékelési rendszer kidolgozásának módszertana 86
3.5. Az értékelési rendszer bevezetése, karbantartása 110
Irodalom 112
4. A munkaköri követelmények meghatározása 113
4.1. A követelmények meghatározásának célja 115
4.2. A felhasználók körének meghatározása 115
4.3. A rendszer modellje 116
4.4. A rendszer kidolgozásának lépései 117
4.5. A munkaköri követelmények és a munkavállalói képességek összehasonlítása 123
4.6. A rendszer alkalmazásának meghatározása 125
4.7. Az alkalmazás módszertanának kidolgozása 127
1. melléklet 134
2. melléklet 138
5. A szervezeti magatartás követelményeinek meghatározása 141
5.1. Miért fontos a szervezeti magatartás követelményeinek meghatározása? 143
5.2. A magatartási követelmények megjelenési formái 144
5.3. A szervezeti magatartás követelményei meghatározásának rendeltetése 144
5.4. A szervezeti magatartás normáinak meghatározása 146
5.5. A szervezeti magatartás követelményeinek elfogadtatása 158
5.6. A szervezeti magatartás alkalmazásához szükséges feltételek meghatározása 159
5.7. A szervezeti magatartási követelmények karbantartása 164
Irodalom 164
6. A munkatársak kiválasztása 165
6.1. Az alkalmasságvizsgálatok elvégzésének lépései 168
6.2. A munkatársak kiválasztásának lépései 170
6.3. A kiválasztási eljárás záró szakasza 179
1. melléklet 181
2. melléklet 182
7. A teljesítményértékelési rendszer kidolgozása 183
7.1. A teljesítmény értékelésének lényege 185
7.2. A teljesítményértékelés módjának kiválasztása 188
7.3. A teljesítményértékelési rendszer kidolgozásának lépései 189
7.4. Az értékelési rendszer kidolgozásának módszertana 189
7.5. A személyzetfejlesztési feladatok meghatározása az értékelés felhasználásával 210
7.6. Az értékelési rendszer elfogadtatása 211
7.7. Az értékelési rendszer karbantartása 211
1. melléklet 212
2. melléklet 215
3. melléklet 218
4. melléklet 219
Irodalom 223
8. A karriertervezési rendszer kialakítása 225
8.1. A karriertervezés célja 227
8.2. A karriertervezési rendszer kidolgozásának lépései 228
8.3. A karriertervezési rendszer kidolgozásának módszertana 228
Irodalom 248
9. A személyzetfejlesztés 249
9.1. A személyzetfejlesztés fogalma 251
9.2. Képzés 259
9.3. A nem képzés jellegű fejlesztési módszerek 270
1. melléklet 276
2. melléklet 278
3. melléklet 281
Irodalom 285
10. A belső kommunikáció fejlesztése 287
10.1. A belső kommunikációs rendszer főbb jellemzői 289
10.2. A belső kommunikációs rendszer kialakításának céljai 290
10.3. A belső kommunikációs rendszer kialakításának főbb lépései 293
10.4. A kommunikációs technikák kiválasztása 296
10.5. A személyzeti osztály feladatai a belső kommunikációs rendszer működtetésében 308
1. melléklet 314
Irodalom 327
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv