1.034.171

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szocio-kulturális hátrányok enyhítése az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazásával

IPR az iskolai gyakorlatban

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Dávid-Educator Szolgáltató és Tanácsadó Kft.-Oktador Pedagógiai Szolgáltató Intézet
Kiadás helye: Gyomaendrőd-Hajdúszoboszló
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-08-0996-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Szocio-kulturális hátrányok enyhítése az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazásával című könyv az iskolai integrációs program megvalósítását kínálja segíteni. Egy olyan gyakorlati megközelítésű módszertani kiadvány, amely a program elemeinek értelmező magyarázatán túl egyfajta működtetési gyakorlatot és az alkalmazáshoz szükséges dokumentumminták gyűjteményét is tartalmazza. Az integrációt támogató módszertani javaslatokon túl, szakmai segédanyagokat is közread. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések gyakorlatorientált értelmezése mellett kitér a leglényegesebb fogalmak magyarázatára, és bemutatja három intézmény eredményes gyakorlatát.
A kézkönyv gyakorlati segédanyagként szolgál elsősorban az IPR-t központosított pályázati támogatásból bevezetni szándékozó és a már működtető iskolás pedagógusai, igazgatói számára. Hasznos segédanyag továbbá a tanodaprogramot megvalósítók, a TÁMOP 3.1.4. pályázati program keretében az IPR-t feltételtől függő vállalásként folytató intézmények... Tovább

Fülszöveg

A Szocio-kulturális hátrányok enyhítése az integrációs pedagógiai rendszer alkalmazásával című könyv az iskolai integrációs program megvalósítását kínálja segíteni. Egy olyan gyakorlati megközelítésű módszertani kiadvány, amely a program elemeinek értelmező magyarázatán túl egyfajta működtetési gyakorlatot és az alkalmazáshoz szükséges dokumentumminták gyűjteményét is tartalmazza. Az integrációt támogató módszertani javaslatokon túl, szakmai segédanyagokat is közread. A vonatkozó jogszabályi rendelkezések gyakorlatorientált értelmezése mellett kitér a leglényegesebb fogalmak magyarázatára, és bemutatja három intézmény eredményes gyakorlatát.
A kézkönyv gyakorlati segédanyagként szolgál elsősorban az IPR-t központosított pályázati támogatásból bevezetni szándékozó és a már működtető iskolás pedagógusai, igazgatói számára. Hasznos segédanyag továbbá a tanodaprogramot megvalósítók, a TÁMOP 3.1.4. pályázati program keretében az IPR-t feltételtől függő vállalásként folytató intézmények számára a fenntartási időszakra kiterjedő kötelezettség miatt, valamint a TÁMOP 3.3.2 és az LHH-s pályázati projektek keretében integrált pedagógiai gyakorlatot megvalósító pályázók és intézményeik, és minden olyan pedagógus részére, aki tanítási gyakorlatában támogatja az eltérő, az egyéni szükségletek nem megfelelő tanulásszervezést. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
1. BEVEZETÉS 9
2. SZOCIO-KULTURÁLIS HÁTRÁNYOK 11
3. ISKOLAI INTEGRÁLT, KÉPESSÉG-KI BONTAKOZTATÓ
PROGRAM 14
3.1. Az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR) jelentése 14
3.2. A tanuló egyéni szükségleteihez igazodó fejlesztés területei 15
3.3. Az iskolai integrációs felkészítés megvalósításának feltételei 17
4. FOGALOMGYŰJTEMÉNY 20
5. VONATKOZÓ JOGI SZABÁLYOZÁS 30
5.1.11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 30
5.2. 5/2011. (II. 15.) KIM rendelet 32
5.3. 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 34
5.4. 20/1997. (II. 13.) Korm. rendelet 35
5.5. 1993. évi LXXIX. törvény 36
5.6. Miniszteri Közlemény 36
6. TEENDŐK AZ IPR BEVEZETÉSÉNÉL 42
6.1. Felkészülés az integrációs gyakorlatra 42
6.2. Fenntartói feladatok 42
6.3. Intézményi feladatok 43
7. MÓDSZERTANI JAVASLATOK AZ IPR MŰKÖDTETÉSÉRE 44
7.1. Munkacsoportok 44
7.1.1. Munkacsoportok kialakítása 44
7.1.2. Javasolt munkacsoportok 44
7.2. Eszközrendszer működtetése 48
7.3. Egyéni fejlesztés 48
7.3.1. Az egyéni fejlesztésről 48
7.3.2. Az egyéni fejlesztés tervezése 49
7.3.3. Az egyéni fejlesztési terv tartalmi elemei 49
7.4. Pedagógus-továbbképzések 50
7.5. Egy nevelési és oktatási év feladatai 50
8. IPR-DOKUMENTUMOK 52
8.1. IPR-elemeinek beépítése az intézményi alapdokumentumokba 52
8.1.1. Alapító okirat 52
8.1.2. Pedagógiai program 52
8.1.3. Helyi tantervek 53
8.1.4. Házirend 53
8.1.5. IMIP 53
8.1.6. SzMSz 53
8.1.7. Munkaköri leírások 53
8.1.8. Továbbképzési program, Beiskolázási terv, nyilvántartás 53
8.2. IPR-dokumentumok 54
8.2.1. Integrációs stratégia 54
8.2.3. Munkatervek (munkacsoportok) 55
8.2.4. Az egyéni fejlesztés dokumentumai 55
8.2.5. A háromhavonkénti értékelés dokumentációja 55
8.2.6. Az eszközrendszer elemeinek dokumentumai 55
8.2.7. Önértékelés 56
8.2.8. Nyilvántartások 56
8.2.9. A működést, tényleges megvalósítást alátámasztó
egyéb dokumentáció 56
9. DOKUMENTUMMINTÁK, SEGÉDLETEK 58
9.1. Az egyéni fejlesztés dokumentumai 58
9.1.1. Bemeneti mérés mérőlapja 58
9.1.2. Egyéni fejlesztési terv 59
9.1.3. Egyéni fejlődési napló és háromhavonkénti értékelés 61
9.1.4. Az egyéni fejlesztés dokumentálása - Fejlesztési napló 75
9.2. Az eszközrendszer elemeinek programterve 75
9.2.1. Programterv sablon 75
9.2.2. Programterv minta 76
9.3. Megbízási megállapodás 79
9.4. Együttműködési megállapodás 80
9.5. Munkacsoportok munkatervei 82
9.6. Integrációs stratégia 83
9.7. Éves cselekvési ütemterv 89
9.8. Szülői nyilatkozat 94
9.9. Szülői levél 96
9.10. Tanulói nyilvántartás 97
9.11. Pedagógus vállalások teljesítésének nyilvántartása 98
10. SZAKMAI SEGÉDANYAGOK 100
10.1. A személyiség funkcionális kompetenciamodellje 100
10.1.1. Személyes kompetenciák 101
10.1.2. Szociális kompetenciák 101
10.1.3. Kognitív kompetenciák 102
10. 2. Az adaptív tanulásszervezés stratégiái, módszerei 103
10.2.1. A direkt tanulásszervezési stratégia 104
10.2.2. Az indirekt tanulásszervezési stratégia 105
10.2.3. Az interaktív tanulásszervezési stratégia 106
10.2.4. A tapasztalati tanulás 107
10.2.5. Az önálló tanulás 108
10.3. Tanulási stílusok - stratégiák - technikák 109
10.3.1. Tanulási stílusok 109
10.3.2. Tanulási stratégiák 110
10.3.3. Tanulási technikák 111
10.4. Kooperatív tanulásszervezés 112
10.4.1. Kooperatív csoportok 112
10.4.2. A szociális kompetenciák fejlesztése 112
10.4.3. Csoportalakítás 113
10.4.4. Csoportépítés 115
10.4.5. Kooperatív tanulásszervezés 115
10.4.6. A kooperatív tanulásszervezés alapelvei 115
10.4.7. Csoportszerepek 116
10.4.8. Kooperatív módszerek 116
10.5. Fejlesztő játékok gyűjteménye 120
11. ÖNELLENŐRZÉSI LISTA 135
12. A JÁSZLADÁNYI MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA
INTEGRÁCIÓS GYAKORLATÁBÓL 138
12. 1. Az intézményről 138
12.1.1. Az intézmény bemutatása 138
12.1.2. Az IPR-gyakorlatról 139
12.2. Intézményi IPR-dokumentumok bemutatása 141
12.2.1. Integrációs stratégia 141
12.2.2. Éves cselekvési ütemterv 164
12.2.3. Az IPR-menedzsment éves munkaterve 168
12.2.4. Az eszközrendszer keretében működtetett programok 171
12.2.5. Szülői elégedettségmérés 173
13. A TISZAKÜRTI KÖRZETI ÁLTALÁNOS ISKOLA
ÉS ÓVODA INTEGRÁCIÓS GYAKORLATA 176
13.1. Az intézményről 176
13.1.1. Az intézmény bemutatása 176
13.1.2. Az IPR-gyakorlatról 179
13.2. Intézményi dokumentumok 182
13.2.1. Mentálhigiéniás program terve 182
13.2.2. Pályaorientációs program terve 184
13.2.3. Támogatás felhasználásának tervezete 186
14. „TUDÁSLÉTRA" A MÁTRADERECSKE - MÁTRABALLA
ÓVODA ÉS ÁLTALÁNOS ISKOLA INTEGRÁCIÓS
GYAKORLATA 188
14.1. Az intézményről 188
14.1.1. Az intézmény bemutatása 188
14.1.2. Az IPR-gyakorlatról 189
14.2. „Tudáslétra" programismertető 190
14.2.1. „SZTK" Szociális kompetenciák, Társadalmi beilleszkedés és
Kommunikációs program az 1-2. évfolyamon 191
14.2.2. „Hónapról - Hónapra" Komplex szabadidős program
az 1-4. évfolyamon 191
14.2.3. „Tanulj meg tanulni" Tanulásmódszertan a 6. évfolyamon 191
14.2.4. „Mozgó számok" az 1-2-3. évfolyamokon 191
14.2.5. „Ép test, ép lélek" Közösségfejlesztő program
az 5-6-7-8. évfolyamokon 192
14.2.6. Egészség -projekt: Angol nyelvi mentálhigiénés program
az 5-6-7-8. évfolyamokon 192
14.2.7. Pályaorientációs program a 7-8. évfolyamokon 192
14.3. „Mátra alján, falu szélén" projektterv (részlet) 193
UTÓSZÓ 195
FELHASZNÁLT IRODALOM 196

Fülöp Istvánné

Fülöp Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fülöp Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv