1.035.008

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A felsőfokú tanító- és óvóképzés első 50 éve

1959-2009

Szerkesztő

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar
Kiadás helye: Szekszárd
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 22 cm
ISBN: 978-963-7305-32-0
Megjegyzés: Színes fotókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanító- és óvóképzés felsőfokúvá válásának ötvenedik évfordulóján a képzés fél évszázados történetében, a megélt képzéstörténeti sorsfordulókban, a változásokban, a jelen kihívásaira a múlt... Tovább

Előszó

A tanító- és óvóképzés felsőfokúvá válásának ötvenedik évfordulóján a képzés fél évszázados történetében, a megélt képzéstörténeti sorsfordulókban, a változásokban, a jelen kihívásaira a múlt értékeit a jövendővel összekapcsoló válaszkeresésben, a tanító- és óvóképzők fejlesztő magatartásában visszaigazolhatok Széchenyi István gondolatai, amelyek szerint:
„a Múlt elesett hatalmunkbul, a Jövendőnek urai vagyunk".
írásomban a hivatások és képzések értékeiről, a képzők fejlesztő magatartásának sajátosságairól szeretnék képet adni.
A felsőfokúvá vált képzés maga mögött tudhatta a hazai tanítóképzés közel két és fél évszázados történetét és az óvóképzés százhetven esztendejét, amely idő alatt olyan közös értékek halmozódtak fel, amelyek ha eltérő hangsúllyal, de meghatározták a képzés történetének alakulását, és a tartalmi, strukturális változások közepette is a folyamatosságról, az állandóságról tanúskodnak.
Ilyen értéknek tekinthetjük a pedagógusképzés rendszerén belül azt a gyermekközpontúságot, azt a teljes, gyermeki személyiségre irányuló fejlesztő magatartási, amely megkülönbözteti a szaktárgyon keresztül ható pedagógiai attitűdöt, amely a tanárság és a tanárképzés jellemzője. E megkülönböztetés, a nevelés-tanítás egységén belül a hangsúly, az irányultság megválasztása egyúttal a képzési szerkezetet, a tartalmakat és metodikát, valamint a tanítói és óvó, valamint a tanári professziókat, a hivatásokat meghatározó rendező elveként fedezhető fel. Vissza

Tartalom

Apor Vilmos Katolikus Főiskola 13
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar 23
Eötvös József Főiskola Pedagógiai Fakultás 31
Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 41
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar 51
Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar 61
Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar 65
Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar 81
Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar 91
Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola 101
Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar 113
Nyíregyházi Főiskola Pedagógusképző Kar Tanítóképző Intézet 119
Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központ 131
Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar 143
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar 153
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Kar 165
Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Főiskolai Kar 173
Szegedi Tudományegyetem juhász Gyula Pedagógusképző Kar 189
Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar 201
Szent István Egyetem Pedagógiai Kar 211
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A felsőfokú tanító- és óvóképzés első 50 éve A felsőfokú tanító- és óvóképzés első 50 éve A felsőfokú tanító- és óvóképzés első 50 éve A felsőfokú tanító- és óvóképzés első 50 éve

Szép állapotú példány.

Állapot:
3.880 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba
konyv