1.034.887

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar pénzérmék és papírpénzek

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím: Történelemszakköri füzetek
Kötetszám: 14
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-9939-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 29 251.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az eredeti források felhasználása az iskolai történelemtanításban már jelentős tradíciókkal rendelkezik, hosszú múltra tekint vissza. Unger Mátyásnak közel két évtizede e kérdésről megjelent könyve... Tovább

Előszó

Az eredeti források felhasználása az iskolai történelemtanításban már jelentős tradíciókkal rendelkezik, hosszú múltra tekint vissza. Unger Mátyásnak közel két évtizede e kérdésről megjelent könyve maga is a kialakult folyamatot törekedett szisztematizálni, s általános igényűvé tenni. Ez a folyamat, a történelem forrásainak oktatásban való egyre erőteljesebb felhasználása azóta is tart és sokasul. Előbb az Írásos emlékek kaptak helyet az iskolákban. Ezt követték a sokféle módon közvetített képi források, előbb mint tankönyvi illusztrációk, majd a történelmi olvasókönyvek mellett és mellé megjelentek a diapozitív sorozatok, diafilmek, iskolai oktatófilmek, képsorozatok és végül a fóliák és más transzparensek. Ugyanakkor a vizuális dokumentumok mellett helyet kaptak az auditívak: közreadták az iskolák számára készített első hanglemezsorozatokat - jórészt visszaemlékezéseket s dokumentumösszeállításokat majd a magnószalagos taneszközöket. A források tehát sokasodtak az iskolákban, lényegesen megnövelve ezzel a történelemtanítás lehetőségeit. A jó tanárok éltek is velük. Hiszen a források felhasználása az oktatási folyamatban nem csupán a történelemtanítás hitelességét, hanem a tanulók érdeklődését s ezen keresztül magának az oktatásnak a hatékonyságát is lényegesen megnövelte. A forrásfelhasználás s ennek az oktatási folyamatban gyakorolt fő formája, a forráselemzés a gyakorlatban bevált, s megtermékenyítette a történelemoktatást. Különös kölcsönösségi kapcsolatról van itt szó; az oktatás fejlesztésének igényei szükségszerűen elvezettek a forrásokhoz, a források használata pedig újabb igényeket támasztott, s nem kis mértékben átalakította magát az oktatási folyamatot. Vissza

Tartalom

Előszó5
A pénz kialakulása9
A pénzkészítés és műhelyei10
Pénzfajták, pénznevek, a pénzek vándorlása14
Köriratok, jelképek, jelzések, számok pénzeinken22
A gyűjtésről általában25
Pénzverés az Árpád-házi uralkodók idejében27
Első pénzrendszerünk kialakulása27
Pénzeink Pétertől Könyves Kálmánig29
Az Árpád-kor pénzrendszerének zárószakasza. Idegen hatások36
Pénzverésünk 1301-1526 között40
Károly Róbert pénzpolitikája40
Zsigmond pénzverése43
A Hunyadiak és a Jagellók pénzverése47
Magyarország a Habsburg Birodalom pénzrendszerében51
Ausztria pénzrendszerének bevezetése. Erdély önálló pénzverése51
I. Lipót, I. József és III. Károly pénzei59
A Rákóczi-szabadságharc pénzei61
Mária Terézia pénzei65
Pénzkiadás II. Lipót, I. Ferenc és V. Ferdinánd uralkodása alatt68
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc pénzügyi intézkedései72
Ferenc József pénzei80
A Tanácsköztársaságtól a forint létrejöttéig85
A Tanácsköztársaság pénzpolitikája85
A pengő, a pengő értéktelenedése, az infláció90
A forint93
Pénztörténetünk írásos emlékei96
Tanácsok kezdő gyűjtőknek98
Felhasznált irodalom101
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magyar pénzérmék és papírpénzek Magyar pénzérmék és papírpénzek
Állapot:
3.140 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv