| Bevezetés | 17 |
| Irodalom a bevezetéshez | 21 |
| A vasúti járművek alapvető jellemzői | 22 |
| Mozdonyok | 22 |
| Gőzmozdonyok | 22 |
| Villamos mozdonyok | 22 |
| Diesel-mozdonyok | 23 |
| Gázturbinás mozdonyok | 23 |
| Motorkocsik, motorvonatok | 23 |
| Diesel-motorkocsik, -motorvonatok | 23 |
| Villamos motorkocsik (motorvonatok) | 26 |
| Személykocsik | 26 |
| Egy órán belüli utazásra épített kocsik | 26 |
| Néhány (egy-öt) órás utazásra épített kocsik | 26 |
| Több órás nappali utazásra épített kocsik | 28 |
| Éjszakai vagy néhány napos utazásra épített kocsik | 31 |
| Nem közforgalmi, szolgálati kocsik | 31 |
| Teherkocsik | 33 |
| Pőrekocsik | 33 |
| Nyitott kocsik | 36 |
| Fedett teherkocsik | 38 |
| Tartálykocsik | 39 |
| Járművek vasútüzemi célokra | 40 |
| Irodalom a 2. fejezethez | 42 |
| A vontatójárművek főbb vontatási jellemzői | 43 |
| Alapvető vontatás-mechanikai összefüggések | 43 |
| Az alap- és járulékos ellenállások | 43 |
| A vonóerő és a tapadás | 60 |
| Vontatási teljesítmény | 67 |
| A vonat mozgásegyenletének analitikus és grafikus megoldása | 69 |
| A gépezeti teljesítmény számítása | 77 |
| A szükséges Diesel-motorteljesítmény számítása | 77 |
| A Diesel-vontatójárművek hajtási rendszerének megválasztása és a hajtómű-teljesítmény számítása | 78 |
| A villamos vontatójármű beépített teljesítményének a meghatározása | 79 |
| A vasútüzemi rendeltetés sajátos követelményei a vontatójárművektől | 80 |
| Vonali mozdonyok | 80 |
| Motorvonatok | 82 |
| Tolatómozdonyok | 83 |
| Irodalom a 3. fejezethez | 86 |
| Villamos mozdonyok | 87 |
| A villamos mozdonyok fejlődésének rövid áttekintése | 87 |
| A villamos mozdony teljesítményének és egyéb vontatási jellemzőinek meghatározása | 88 |
| A vonóerő-sebesség jelleggörbe | 90 |
| Különböző áramnemű villamos mozdonyok | 94 |
| Egyenáramú villamos mozdonyok | 94 |
| 16 2/3 Hz-es váltakozóáramú mozdonyok | 95 |
| 50 Hz-es egyfázisú váltakozóáramú mozdonyok | 98 |
| A mozdony fő adatainak megválasztása | 98 |
| Villamos fékezés | 102 |
| Ellenállásos fékezés (dinamikus fékezés) | 104 |
| Visszatápláló fékezés | 106 |
| A villamos berendezés főbb alkatrészeinek kiválasztása | 106 |
| A vontatómotor | 107 |
| Az áramirányító berendezés | 110 |
| Az elektronikus szabályozó | 116 |
| A transzformátor | 117 |
| A simító-fojtótekercs | 117 |
| Villamos készülékek | 119 |
| Nagyvasúti villamos motorkocsik és motorvonatok | 121 |
| Alkalmazási terület | 121 |
| Elővárosi motorkocsik és motorvonatok | 121 |
| Tapad-skihasználás, kezdeti gyorsulás | 122 |
| A vonóerő-sebesség jelleggörbe | 124 |
| Utazási sebesség, utazási gyorsulás | 128 |
| A fajlagos teljesítmény meghatározása | 130 |
| Villamos fékezés | 133 |
| Különösen nagy sebességű villamos motorvonatok | 135 |
| A villamos berendezés főbb alkatrészei | 137 |
| Vontatómotor | 138 |
| Egyenirányító berendezés | 138 |
| Transzformátor | 139 |
| Villamos fékellenállás | 139 |
| Irodalom az 5. fejezethez | 139 |
| Diesel-mozdonyok | 140 |
| A Diesel-mozdonyok fejlődésének áttekintése | 140 |
| A Diesel-mozdonyok általános felépítése | 143 |
| A Diesel-mozdonyok osztályozása | 146 |
| A Diesel-mozdonyok szabványosítása | 149 |
| A Diesel-mozdonyok tervezése | 150 |
| A mozdonymotor kiválasztása | 151 |
| Az erőátvitel kiválasztása | 156 |
| Az egyéb berendezések kiválasztása | 158 |
| A járműszerkezeti rész tervezése, szerkesztése | 158 |
| Erőátviteli berendezések | 158 |
| Mechanikus és hidromechanikus erőátvitel | 159 |
| Hidraulikus erőátvitel | 162 |
| Villamos erőátvitel | 176 |
| Segédberendezések | 188 |
| Hűtés | 188 |
| Üzemanyag-ellátás | 191 |
| Fűtés | 192 |
| Egyéb segédberendezések | 193 |
| Vezérlés és szabályozás | 196 |
| Irodalom a 6. fejezethez | 200 |
| Diesel-motorkocsik és - vonatok gépészeti berendezése | 201 |
| A motorkocsik és motorvonatok kialakulása | 201 |
| Motorok | 202 |
| Általános követelmények és megállapítások | 202 |
| A vasúti Diesel-motorok jellegzetességei | 208 |
| Segédgépek | 223 |
| Segédberendezések a motor üzeméhez | 241 |
| Erőátvitel | 243 |
| A főegységek, segédgépek, gépegységek, vezetékrendszerek elrendezése, elhelyezése, felerősítése | 244 |
| Ganz-MÁVAG 12 VFE 17/24 Diesel-motor és Hidro-Ganz HM 912-11 sebességváltó segédgépei és beépítésük | 245 |
| Ganz-MÁVAG-SEMT-Pielstick 8PA4 185 hajtómotor és Voith 1520 rU2 típusú sebességváltó stb. beépítése | 251 |
| A motorvonat távvezérlése | 255 |
| Irodalom a 7. fejezethez | 257 |
| Gázturbinás vasúti járművek | 258 |
| A gázturbina működési elve, munkafolyamatai | 258 |
| Vasútijármű-gázturbinák | 259 |
| Szerkezeti kivitel, üzemi tulajdonságok | 259 |
| A vasúti járművekbe épített Diesel-motor és gázturbina összehasonlítása | 260 |
| A gázturbina és az erőátviteli rendszerek összehangolása, szabályozása | 260 |
| Vezérlés, biztonsági berendezések | 262 |
| Járműszerkezeti rész | 263 |
| A gázturbinás vontatás mai helyzete | 263 |
| Gázturbinás mozdonyok | 263 |
| Diesel-motoros-gázturbinás mozdonyok | 263 |
| Gázturbinás vonatok és motorkocsik | 263 |
| Gázturbinás vonatok és motorkocsik | 266 |
| Irodalom a 8. fejezethez | 267 |
| Futó- és hordmű, forgóváz | 268 |
| Futásdinamikai alapok | 270 |
| A kúszási jelenség | 273 |
| A jármű-pálya dinamikai modell | 276 |
| A matematikai tárgyalsmód | 277 |
| A függőleges és keresztirányú dinamika tulajdonságai | 285 |
| A futómű feladata és az üzemi követelmények | 292 |
| A jármű vezetése a pályán | 292 |
| Rugalmas kapcsolat létesítése a járműszekrény és a pálya között | 308 |
| A gyorsításhoz és a megálláshoz szükséges erőhatások közvetlen létrehozása | 327 |
| Futásbiztonsági és futásminőségi követelmények | 332 |
| Gazdasági követelmények | 336 |
| Korszerű futóműszerkezetek | 337 |
| Az Y25 típusú teherkocsi-forgóváz (SNCF, UIC) | 337 |
| Az Y32 típusú személykocsi-forgóváz (SNCF) | 339 |
| Elővárosi villamos motorvonat hajtott forgóváza (SNFC) | 340 |
| Korszerű mozdonyforgóvázak | 341 |
| Összefoglalás | 342 |
| Irodalom a 9. fejezethez | 343 |
| Vonó-, ütköző- és kapcsolókészülékek | 344 |
| Energiafolyamatok | 344 |
| Az ütköző- és vonókézsülékek rugói | 346 |
| Az európai 1435 mm nyomtávolságú vasúti járművek vonó- és ütközőkészülékei | 353 |
| Önműködő kapcsolókészülékek | 357 |
| Irodalom a 10. fejezethez | 360 |
| Alváz és szekrényváz | 361 |
| Alváz | 361 |
| Közvetlen futóműves alvázak | 361 |
| Forgóvázas alvázak | 364 |
| Különleges alvázak | 367 |
| Szekrényhéjazat mint teherviselő szerkezet | 367 |
| Rácstartós szekrény | 369 |
| Tömörtartós (lemez oldalfalú) szekrény | 369 |
| Héjszerkezetű szekrény | 370 |
| Szerkezeti anyagok és megengedhető igénybevételük | 377 |
| Acélok | 377 |
| Alumínium | 381 |
| Teherviselő műanyag elemek és méretezésük | 383 |
| Mértékadó terhelések | 384 |
| Függőleges terhelések | 385 |
| Hosszirányú igénybevételek | 385 |
| Keresztirányú terhelések | 390 |
| Biztonság | 394 |
| A szilárdsági méretezés általános alapelvei | 394 |
| Erőmódszer (hajlékonysági vagy kompatibilitási módszer) | 396 |
| Mozgásmódszer (egyensúlyi módszer) | 402 |
| A kompatibilitási egyenlet mátrixos alakja | 403 |
| A törzstartó | 405 |
| A kompatibilitási egyenletrendszer megoldása | 406 |
| A mátrixszámítás alkalmazása az erőmódszernél Michelberger nyomán | 410 |
| Keretszerkezettel modellezhető oldalfal számítási módszerei | 414 |
| o-pont módszer | 414 |
| Sutter-módszer | 416 |
| Bieck-módszer | 417 |
| Fabry-módszer | 418 |
| Módosított Fabry-módszer | 418 |
| Cross-módszer | 419 |
| Cross-Morris eljárás | 419 |
| Cross-Csonka módszere | 420 |
| Csonka módosított eljárása | 420 |
| Mina-Bognár eljárás | 421 |
| Ráskai gyors, közelítő módszere | 421 |
| Fahlbusch közelítő módszere | 422 |
| A Sutter-, Fabry- és Cross-Csonka módszerek összehasonlítása | 422 |
| Az előszámítások gépesítésének lehetősége, ill. teljes programcsalád kialakítása | 422 |
| A számítási módszerek továbbfejlesztési irányai | 423 |
| A merevített héjszerkezetű térbeli statikai modell | 423 |
| A járműszekrény dinamikai méretezésének alapjai | 423 |
| Irodalom a 11. fejezethez | 424 |
| Fékberendezések | 426 |
| A vasúti fékezési mechanika elemei | 426 |
| Vasúti fékszerkezetek | 429 |
| Légfékek | 429 |
| Különleges fékberendezések | 443 |
| A fékberendezés mechanikus elemei | 447 |
| A vasúti fékezés hatásossága | 454 |
| A "féksúly"-fogalom és különböző változatai | 454 |
| A fék hatásosságának jellemzésére szolgáló egyéb módszerek | 456 |
| Fékezési üzemi előírások | 456 |
| Fékútszámítási módszerek | 456 |
| Vasúti járművek fékberendezésének tervezése | 458 |
| A tervezés általános irányelvei | 458 |
| Vontatójármű-fékrendszerek | 459 |
| A vontatott járművek fékrendszerei | 462 |
| Motorkocsik, motorvonatok | 467 |
| Néhány gondolat a célszerű féktervezésről | 467 |
| A vasúti fékberendezések karbantartásáról és javításáról | 468 |
| Irodalom a 12. fejezethez | 469 |
| Személykocsik utaskényelmi berendezései | 471 |
| Térhatároló szerkezetek, belső burkolatok, hő- és hangszigetelés | 471 |
| Falak, burkolatok | 471 |
| A falak hő- és hangszigetelése | 473 |
| Nyílászáró szerkezetek | 474 |
| Ajtók | 474 |
| Ablakok | 476 |
| Ülések, fekvőhelyek | 480 |
| Ülések | 481 |
| Fekvőhelyek | 482 |
| Egyéb (asztal, W.C., mosdó stb.) utaskényelmi berendezések | 484 |
| Asztalok | 484 |
| W. C., mosdó | 486 |
| Hulladékgyűjtők | 486 |
| Poggyász, ruhanemű-tárolók | 486 |
| Utasellátás | 487 |
| Tájékoztató jelképek, szimbólumok | 487 |
| Lépcsős kocsifeljáró | 487 |
| Irodalom a 13. fejezethez | 488 |
| Személy- és teherkocsik gépészeti berendezései | 489 |
| Fűtés | 490 |
| A fűtőteljesítmény meghatározása | 490 |
| Vízfűtés | 493 |
| Gőzfűtés | 497 |
| Szellőzés, légfűtés | 498 |
| Szellőzés | 498 |
| Légfűtés | 499 |
| Szabályozás és védelem | 505 |
| Légjavítás, hűtés | 514 |
| A hűtőteljesítmény meghatározása | 521 |
| Szabályozás | 529 |
| Teherkocsik gépi hűtőberendezései | 533 |
| Tűz elleni védelem | 535 |
| Irodalom a 14. fejezethez | 538 |
| Vasúti kocsik villamos berendezései | 539 |
| A kocsikba épített villamos fogyasztók | 539 |
| Világítási fogyasztók | 539 |
| Fűtőberendezések | 542 |
| Egyéb fogyasztók | 544 |
| Energiaellátás | 545 |
| Akkumulátorok | 545 |
| Akkumulátortöltő berendezések | 546 |
| A kocsik külső hálózatról való táplálása | 548 |
| Védőföldelés | 550 |
| Önműködő ajtózáró-berendezés | 551 |
| Hangosítóberendezés | 552 |
| Kapcsolótábla és készülékszekrény | 554 |
| Irodalom a 15. fejezethez | 555 |
| Teherkocsik különleges alkatrészei | 556 |
| Térhatároló- és rögzítőszerkezetek | 556 |
| Rakoncák | 556 |
| Nyitott kocsik lefedőszerkezete | 556 |
| Tartályburkolás, szigetelés | 557 |
| Tartályrögzítés | 560 |
| Konténerrögzítés | 562 |
| Töltő- és ürítőberendezések | 562 |
| Tartály töltő- és ürítőberendezése | 562 |
| Szemetesterméket szállító kocsi ürítőberendezése | 564 |
| Porszerű anyagok töltő-ürítő berendezése | 565 |
| Zárószerkezetek az önürítő teherkocsikhoz | 565 |
| Önürítős garatkocsi ajtózárja | 567 |
| Irodalom a 16. fejezethez | 567 |
| Vasúti kocsik korrózió elleni védelme, külső festése, fényezése | 568 |
| Irodalom a 17. fejezethez | 572 |
| Közúti vasúti és egyéb városi sínjárművek | 573 |
| A nagyvasúti járművektől, ill. rendszertől való általános eltérések | 574 |
| Átlagos megállóhely-távolság | 574 |
| A vonategységek nagysága | 574 |
| Az indítási időköz, ill. forgalomszabályozás | 577 |
| Végsebesség, utazási sebesség, gyorsítóképesség | 577 |
| A fékberendezés hatékonysága | 579 |
| Az ülő- és állóhelyek aránya, utasszámok | 579 |
| Méretezési és szerkezeti eltérések a közúti villamosjárműveknél | 579 |
| Villamos és gépészeti berendezések eltérései | 579 |
| Eltérés az alváz és a kocsiszekrény kialakításában | 582 |
| Eltérés a jármű és a pálya kapcsolatában | 589 |
| A fékberendezés különleges követelményei | 589 |
| Az ütköző- és vonószerkezetek különbsége | 591 |
| Méretezési és szerkezeti eltérések az elővárosi vasutaknál | 592 |
| A gépészeti berendezések eltérései | 592 |
| Eltérés az alváz és a kocsiszekrény kialakításában | 594 |
| Eltérés a jármű és pálya kapcsolatában | 594 |
| A fékberendezés különleges követelményei | 594 |
| Az ütköző- és vonószerkezetek különbsége | 595 |
| Irodalom a 18. fejezethez | 595 |
| Tárgymutató | 597 |