| Bevezető | 6 |
| Londoni muzsika, ahogy Corno di Bassetto hallotta | |
| Fúvóhangszerekről | 11 |
| Délutáni hangversenyek | 15 |
| Boito: Mefistofele | 18 |
| Wagner: Lohengrin | 21 |
| Az éneklés módjáról | 23 |
| A Covent Garden évadjáról | 27 |
| Bayreuth | 32 |
| Az éneklés fiziológiájáról | 36 |
| Gyermekek színházi foglalkoztatása | 38 |
| Válasz olvasók zenei kérdéseire | 41 |
| Parsifal - Gépzongora - Koncertek | 46 |
| Templomi és oratórium-zene | 51 |
| Sophie Menter zongorajátéka | 56 |
| Válasz művészek kérdéseire | 58 |
| Corno di Bassetto megválik lapjától | 61 |
| Vegyes zenei írások | |
| Személyes elfogultság | 65 |
| Technikai analízis | 67 |
| Korteskedés | 69 |
| Az én szélhámosságom | 73 |
| Mulatóhelyek | 76 |
| A Marseillaise | 77 |
| A közönség | 79 |
| Gluck Orfeusza | 82 |
| Zene Londonban I. köt., 1890-1891 | |
| Bevignani és Arditi vezénylései | 91 |
| Maurel és az operai színjátszás | 94 |
| Richter Beethoven IX. szimfóniját vezényli | 97 |
| A Royal College növendékeinek "Cosi fan tutte" - előadása | 99 |
| Fiatal zongoristákról, gyermekszereplőkről és szerzői jogoktól | 102 |
| Maurel előadásáról és az operai rendezésről | 109 |
| Bach: János-passió; Arbos, Joachim, Reményi, Sarasate hegedűjátéka | 113 |
| A Londoni Filharmóniai Társaságról | 118 |
| Koncert a Crystal Palace-ben; zenei könyvek | 120 |
| A Traviata a Covent Garden-ban | 124 |
| Sarasate, Isaye, Joachim | 127 |
| Mozart: Don Juan | 129 |
| Énekesek, előadóművészek | 137 |
| Isaye, Sarasate és Paderewski | 142 |
| Richter-hangverseny | 146 |
| Londoni operaelőadások | 147 |
| Verdi: Otello | 152 |
| Harris és a Covent Garden | 159 |
| Új oratóriumokról | 166 |
| Wagner: Bolygó Hollandi | 168 |
| A hangolás (kamarahang) kérdése | 175 |
| Hangverseny és hangversenylátogatók | 183 |
| Mozart-centenáriumi hangversenyek | 187 |
| Zene Londonban, 2. köt., 1892-1893 | |
| A Londoni Szimfonikusok hangversenye | 197 |
| Rossini (-centenárium) | 202 |
| Bruch hegedűversenye és Schubert C-dúr szimfóniája | 207 |
| Bach: h-moll mise | 210 |
| Műsorkészítés és kritika | 217 |
| Brahms klarinét-ötöse | 223 |
| Zeneszerzési sablonok (Fox "Nydia") | 224 |
| Mascagni: "Fritz" barátunk; Lunn előadása az énekművészetről) | 231 |
| Wagner: Siegfried | 238 |
| Zenetudományi előadásokról | 245 |
| Könyvek Wagnerről | 250 |
| Dvorák, Benoit művei; kritikai utak; egy szimfónikus hangverseny | 252 |
| Az éneklés technikájához | 259 |
| Stanley operaénekes emlékezései | 266 |
| A zenész társadalmi helyzete | 272 |
| Énekesek szereplése szimfonikus hangversenyeken | 275 |
| Zene Londonban 3. köt., 1893-1894 | |
| Brahms és Paderewski hangversenyei | 283 |
| Zenei könyvekről (Tenger: "Emlékezések Brunszvick Terézia grófnőre"; Wagner; "Opera és dráma") | 288 |
| Paderewski mint zeneszerző | 295 |
| Schumann: Genovéva | 298 |
| Brahms kamarazenéjéről | 305 |
| Wagner: Opera és dráma | 307 |
| Hervey könyve a francia zene mestereiről | 310 |
| Hangolásról, hangszerekről, Csajkovszkijról és Bülowról | 315 |
| A zongorajáték technikájáról | 322 |
| Parry "A zene művészete" c. könyvéről | 325 |
| "Ruskin a zenéről" | 331 |
| A Lohengrin Bayreuth-ban | 340 |
| Tollrajzok és tanulmányok | |
| Beethoven-centenárium | 349 |
| Sir George Grove | 355 |
| Függelék | |
| Jegyzetek | 365 |