863.651

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-05-1801-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.

Tartalom

Bevezetés7
Az emberi kapcsolatokról13
Az interperszonális kapcsolatok fajtái13
Emberi kapcsolatok az iskolában14
Szimmetrikus és aszimmetrikus, komplementer kapcsolatok az iskolában16
Osztály-, egyéni és csoportfoglalkozás18
A pedagógus bevonásával létrejött informális csoporthelyzetek további elemzése21
A kiscsoport-beszélgetés kialakulása és változatai24
Előzmények24
A kiscsoport kialakulása25
Nyílt csoport, célcsoport, zárt csoport27
A kiscsoport módszerbeli kérdései31
Az ülések lefolytatása31
A kiscsoport vezetése. A felnőtt csoportvezető helyzete, státusa mint módosító tényezők35
A csoportvezetés iskolai szituációhoz kötött saját problematikája: a tanárokra irányuló kritika fogadtatása a kiscsoportban39
A kettős vezetés. Előnyei és funkciói41
Az időtartam és a lezárás kérdése. Meddig tartson a kiscsoport?44
A célcsoport mint konkrét iskolai problémák megoldásának színtere. Jegyzőkönyvi szemelvények48
Egy célcsoportülés jegyzőkönyvi anyagából48
Rövid elemzés. Elemzési szempontok58
További példák célcsoportra59
Példa jól megoldott helyzetre59
Példa meg nem oldott helyzete61
A nyílt csoportok pedagógiai hozama. A gyerekek jobb megismerése és új kapcsolatmodell nyújtása - egymással és a pedagógussal65
Fontosabb témakategóriák a tárgyalt korcsoportban65
A jó osztályközösség vágya az első helyen66
Példa a kiscsoportban kapott információk pedagógiai hasznosítására70
A fiúk-lányok közötti ellentétek kérdése mint második, csatlakozó probléma72
A nyílt csoportokon felmerülő további gyakori témák77
Az olvasmányok, filmek, a televízió mint a spontán azonosuláson alapuló állandó nevelési tényezők79
Mit értünk új kapcsolatmodellen?86
A zárt csoport specifikusai. A személyiségérlelés tágabb lehetőségei nevelési szempontból. Problémák, perspektívák89
A zárt csoportok gazdagabb tematikája és dinamikája89
A személyiségérlelés sajátosan iskolai lehetőségei zárt csoportokkal95
A tematika másodlagossága. A korrektív szociális élmény99
A zárt csoportban érvényesülő pszichológiai mechanizmusok108
Az önismeretszerzés lehetőségei és korlátai serdülők zárt csoportjaiban110
Példa a jellemzésre, önjellemzésre114
A kettős katalizátorhatás egyik tényezője, a csoporttársak118
A felnőtt csoportvezető hozzájárulása a kettős katalizátorhatáshoz. Pszichológusszerep, tanárszerep, szülőszerep121
A csoportvezető passzivitásának és a csoporttagok aktivizálásának pedagógiai vetülete iskolai szituációban127
Zárt csoportok alakításának indokoltsága iskolai keretben133
Kiscsoportmunka az iskolában136
A pozitív és hatékony pedagógusszemélyiség néhány aspektusa a csoportmunka alapján136
Új kooperációs lehetőségek és problémák a pedagógusok között a csoportmunka révén141
Integráló vezetési feladatok144
Zárszó147
Függelék153
A csoportok felsorolása155
A csoporthatások követése szociogram-felvételen156
Irodalom165

G. dr. Donáth Blanka

G. dr. Donáth Blanka műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: G. dr. Donáth Blanka könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában

Könyvtári könyv volt. A védőborító enyhén kopott, javított.

Állapot: Közepes
1.880 Ft
1.500 ,-Ft 20
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában Személyiségformáló kiscsoportmunka az iskolában

A védőborító enyhén szakadozott, kopott.

Állapot:
1.880 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba