1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban

(Piacszegmentáció)

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 197 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-220-319-4
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban a fogyasztói szükségletek egyre magasabb szintű és differenciált kielégítése az életszínvonal-politika alapvető eleme. A társadalmi célok és a vállalati érdekek egyidejű érvényre jutását segíti a szelektív vevőkutatás és értékesítés, amely a piac tudatos felosztását helyezi a vállalati marketingstratégia előterébe. A szerző célja az volt, hogy a szelektív vevőkutatási és értékesítési - ún. piacszegmentációs - módszereket közérthetően, de tudományos igényességgel tárja a magyar szakemberek elé. Könyvében elemzi a fogyasztói csoportok elhatárolásának hagyományos és új módszereit, e módszerek alkalmazásának lehetőségeit és korlátait. Egészen újszerű a faktoranalízis alkalmazása a piackutatás gyakorlatára. A szerző - a fogyasztói csoportok, a terméktulajdonságok szegmentálásán túl - játékelméleti megközelítésben foglalkozik a fogyasztói és a vállalati érdekeknek legjobban megfelelő piaci műveletek kiválasztásával. Az általános módszertani ismeretek illusztrálására a könyv -... Tovább

Fülszöveg

Napjainkban a fogyasztói szükségletek egyre magasabb szintű és differenciált kielégítése az életszínvonal-politika alapvető eleme. A társadalmi célok és a vállalati érdekek egyidejű érvényre jutását segíti a szelektív vevőkutatás és értékesítés, amely a piac tudatos felosztását helyezi a vállalati marketingstratégia előterébe. A szerző célja az volt, hogy a szelektív vevőkutatási és értékesítési - ún. piacszegmentációs - módszereket közérthetően, de tudományos igényességgel tárja a magyar szakemberek elé. Könyvében elemzi a fogyasztói csoportok elhatárolásának hagyományos és új módszereit, e módszerek alkalmazásának lehetőségeit és korlátait. Egészen újszerű a faktoranalízis alkalmazása a piackutatás gyakorlatára. A szerző - a fogyasztói csoportok, a terméktulajdonságok szegmentálásán túl - játékelméleti megközelítésben foglalkozik a fogyasztói és a vállalati érdekeknek legjobban megfelelő piaci műveletek kiválasztásával. Az általános módszertani ismeretek illusztrálására a könyv - többnyire hazai kutatásokra épülő - esettanulmányokat is tartalmaz.
A fiatal szerző, Gaál Béla, arra vállalkozott, hogy - a hazai szakirodalomban elsőként - egységes rendszerbe foglalja a piacszegmentáció elméletét és gyakorlatát. Természetesen, a könyv úttörő jellegéből következően nem várhatjuk el, hogy a témában minden kérdésre kielégítő választ ad, de az kétségtelen, hogy a gyakorlati munkához sok segítséget nyújt, és ezzel megalapozhatja a további kutatásokat.
Reméljük, az olvasók értékelni fogják a kiadó törekvését, és biztatni fognak bennünket hasonló szellemben fogant vállalkozásokra. Vissza

Tartalom

Előszó9
Terv és piac11
Tervgazdálkodás és piacorientáció a szocialista gazdaságban11
A piackutatás szerepe, feladatai és létjogosultsága12
Elvárások a piacfeltáró módszerekkel szemben18
A vállalati marketingpolitika és a piacszegmentálás19
A piackutatásban használt általános csoportképző ismérvek és a továbbfejlődés lehetőségei22
Általános csoportképző ismérvek22
Az ismérvek alkalamazásának problémái23
A hagyományos csoportosítási rendszer bírálata és a továbbfejlődés lehetőségei30
Új eljárások az alapsokaság csoportosítására32
Szegmentálási ismérvek38
Az ismérvek különböző típusai39
Szegmentálási és kutatási metodika43
A fogyasztói csoportok elhatárolásának új módszerei46
A Belson-módszer46
Csoportosítás a francia sajtó olvasásának függvényében50
Időrendi piacszegmentálás53
Tradícionális ismérvek kombinatív alkalmazása, a pontértékelés módszere55
Szegmentálás hagyományos, de módosított, valamint új típusú ismérvek szerint59
Tartós fogyasztási cikkekkel vlaó ellátottság vizsgálata területi ismérv szerint64
A kávéfogyasztás vizsgálata márkahűség, reklámmal kapcsolatos vélemény és fogyasztói szokások szerint66
Magnetofon-ellátottság vizsgálata a műveltség ismérve alapján69
A faktoranalízis mint a szegmentálás egyik módszere72
A faktoranalízis lényege és módszere73
A faktoranalízis általános matematikai modellezése és a számítások sorrendje75
Italfajták fogyasztási szokásainak vizsgálata faktoranalízis segítségével79
Fokozatos program a piaci szegmentumok feltárására88
Szelekció az értékesítési politikában88
Célcsoportok meghatározása tömegpiac esetén91
Célcsoportok a beruházási javaknál93
Szegmentálás a nemzetközi piacokon95
Nyereséges piacszelet kiválasztása egy nagykereskedelmi vállalatnál99
Döntés alternatív lehetőségek esetén101
Szegmentáció és játékelmélet109
Eloszlásvizsgálatok a csoportelemzéseknél115
Homogenitásvizsgálat a kiskereskedelemben116
Függetlenségvizsgálat a beruházásoknál119
Összefoglalás: a piacszegmentációs eljárások alkalmazásának lehetőségei és problémái122
Esettanulmányok125
Az "első vásárlók" kutatása a Belson-módszer segítségével125
Hetilapolvasás kutatása Belson-módszerrel142
A hetilap-olvasottság és a tartós fogyasztási cikkek vizsgálata hagyományos ismérvekkel és pontértékelő módszerrel146
Faktoranalízis manuális módon154
Mellékletek163
Felhasznált irodalom185

Gaál Béla

Gaál Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gaál Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban

A gerinc enyhén elszíneződött, a felső lapélek foltosak. A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban Szelektív vevőkutatás és értékesítés a vállalati gyakorlatban

A borító védőfóliája enyhén felhólyagosodott, néhány lapon ceruzás aláhúzások, jelölések láthatók.

Állapot:
1.980 ,-Ft
30 pont kapható
Kosárba
konyv