1.034.164

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1828-ban a debreceni kollégium alumnus diákjai Pallas Debrecina címen egy csokor latin és magyar nyelvű verset adtak ki Péczeli József professzor gondozásában. Ezt a kiadványt tekintjük jelen sorozatunk első elődjének. A második előd időben valamivel közelebb van hozzánk. Az 1936-os Pallas Debrecina a kollégium tanárképző intézetének dolgozatait gyűjtötte egybe és tette közzé az intézet tízéves fönnállása alkalmából. Ezeket a tanulmányokat az akkori intézet tagjai írták - tanárok és tanárjelöltek (szerkesztette Zsigmond Ferenc) tudatosan választva-vállalva az előd kiadvány nevét és szellemét.
A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszéke mindkét elődjét vállalja. Ezért választottuk könyvsorozatunknak mi is a Pallas Debrecina nevet. Ez a választás azt jelenti - s emblémánk is ezt ábrázolja -, hogy értékeket vállalunk, amelyek a múltban gyökereznek, és tájékozódási pontokat keresünk, amelyek a gyorsan változó jelenben segíthetik a tájékozódót.
Amikor azonban a csaknem kétszáz éves... Tovább

Fülszöveg

1828-ban a debreceni kollégium alumnus diákjai Pallas Debrecina címen egy csokor latin és magyar nyelvű verset adtak ki Péczeli József professzor gondozásában. Ezt a kiadványt tekintjük jelen sorozatunk első elődjének. A második előd időben valamivel közelebb van hozzánk. Az 1936-os Pallas Debrecina a kollégium tanárképző intézetének dolgozatait gyűjtötte egybe és tette közzé az intézet tízéves fönnállása alkalmából. Ezeket a tanulmányokat az akkori intézet tagjai írták - tanárok és tanárjelöltek (szerkesztette Zsigmond Ferenc) tudatosan választva-vállalva az előd kiadvány nevét és szellemét.
A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszéke mindkét elődjét vállalja. Ezért választottuk könyvsorozatunknak mi is a Pallas Debrecina nevet. Ez a választás azt jelenti - s emblémánk is ezt ábrázolja -, hogy értékeket vállalunk, amelyek a múltban gyökereznek, és tájékozódási pontokat keresünk, amelyek a gyorsan változó jelenben segíthetik a tájékozódót.
Amikor azonban a csaknem kétszáz éves nevet egy mai könyvsorozat címéül választjuk, egyben szakítunk is ezzel a múlttal. Az a pedagógia, amelyet a Pallas Debrecinában megjeleníteni szándékozunk, nem a tegnaphoz szól, hanem a mához. Korszerű segítséget kívánunk nyújtani általa azoknak a tanárjelölteknek, pedagógusoknak, doktori hallgatóknak és a többi érdeklődőnek akik a neveléstudományt magyar nyelven tanulmányozzák. Nekik írunk, szerkesztünk és adunk közre hazai és külföldi szövegeket - eredeti írásokat és szövegválogatásokat hogy együtt kapcsolódhassunk be a neveléstudomány nemzetközi áramlatába.
Jelen kötetünk, a Didaktika szöveggyűjtemény olyan írásokból közöl szemelvényeket, amelyek az oktatás tartalmával foglalkoznak. Vagyis azzal a kérdéssel, hogy mit tanítsunk, mit tanuljunk, miből és hogyan válogassuk ki a legfontosabbakat. Legyen az időszerűség a vezérlő szempont, vagy inkább az időtállóságra figyeljünk? A Pallas Debrecina új sorozatának második kötetét Szabó László Tamás és munkatársai válogatták. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Iskola és környezet
Bevezetés 13
Pedagógiai Kézikönyv: Az iskola közvetlen környezete 17
Mérő László. Virtuális valóság és a psziché 45
Kérdések - feladatok 55
Az iskola mint tapasztalatszerző hely
Bevezetés 59
Szabó László Tamás: A „rejtett" tanterv 65
Dr. Haim Ginott: Szülők és gyermekek 92
Kérdések - feladatok 96
Információfeldolgozás és megismerés
Bevezetés 99
Pedagógiai Kézikönyv: A tanítási-tanulási folyamat 108
Csapó Benő: Kognitív pedagógia 133
Csapó Benő: Az iskolai tudás felszíni rétegei 177
Nahalka István: A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése 203
Gaál Éva: A tanulásban akadályozott gyermekek 232
Kérdések - feladatok 250
Reflexió és tanári mesterség
Bevezetés 253
Brookfield, D. Stephen: Hogyan válhat belőlünk kritikusan
reflektív tanár?
Wubbels, Theo: Hogyan változtassuk meg a tanárjelöltek
felfogását? 263
Brubacher, W. John: Hogyan legyünk reflektív tanárok?
Copeland, Willis. D.: A reflektivitás gyakorlása a tanításban: egy új kutatási program terve 271
Kérdések - feladatok 275
Történelmi előzmények
Bevezetés 279
Báthory Zoltán: Tanulók, iskolák - különbségek 283
Falus Iván (szerk.): Didaktika - Elméleti alapok a tanítása
tanulásához 294
Kérdések - feladatok 303
Szaknyelvi kisszótár 307
Mellékletek
Irodalomjegyzék
A szövegek eredeti megjelenési helyei
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv