Fülszöveg
Oál Qyörgy Sándor
ÜT A MUZSIKÁHOZ
Az Operák Könyve és az Operakalauz munkatársa, Verdi és Erkel életregényének szerzője, új könyvében egy népszerű zeneesztétika kísérletét adja. Módszere — amelyet száz és száz előadáson próbált ki — a zene és a testvér-művészetek összevetésén alapul.
A ritmusról beszél. S a zenei ritmussal együtt rávilágít a drámai dialógus, a képzőművészeti alkotás, az épületkonstrukció, a vers és az emberi szervezet ritmusára.
Szól az anyagszerűségről. A problémát megmutatja a szobrászvéső, a festőecset, a toll és a különböző hangszerek világában is. Hasonlóképpen többszörös tükrözéssel vetíti elénk a hangszínek, összecsengések, a formák, a stílusok, a zenei program problémáit is.
Gál György Sándor új könyvét hatalmas kotta-példatár és a művészi reprodukciók egész sora egészíti ki. A könyv stílusa egyszerű, színes és közérthető. Jelentős segítséget nyújt a zenebarátnak, mert valóban járható utat ajánl az igazi muzsika fennsíkjaihoz. Megmutatja azt is,...
Tovább
Fülszöveg
Oál Qyörgy Sándor
ÜT A MUZSIKÁHOZ
Az Operák Könyve és az Operakalauz munkatársa, Verdi és Erkel életregényének szerzője, új könyvében egy népszerű zeneesztétika kísérletét adja. Módszere — amelyet száz és száz előadáson próbált ki — a zene és a testvér-művészetek összevetésén alapul.
A ritmusról beszél. S a zenei ritmussal együtt rávilágít a drámai dialógus, a képzőművészeti alkotás, az épületkonstrukció, a vers és az emberi szervezet ritmusára.
Szól az anyagszerűségről. A problémát megmutatja a szobrászvéső, a festőecset, a toll és a különböző hangszerek világában is. Hasonlóképpen többszörös tükrözéssel vetíti elénk a hangszínek, összecsengések, a formák, a stílusok, a zenei program problémáit is.
Gál György Sándor új könyvét hatalmas kotta-példatár és a művészi reprodukciók egész sora egészíti ki. A könyv stílusa egyszerű, színes és közérthető. Jelentős segítséget nyújt a zenebarátnak, mert valóban járható utat ajánl az igazi muzsika fennsíkjaihoz. Megmutatja azt is, hogyan kapcsolhatjuk össze a már ismertet a még ismeretlennel, hogyan illeszthetjük be frissen szerzett, vagy már begyűjtött zenei ismereteinket a történelem, az irodalom, a festészet, a színház, egyszóval : az emberi kultúra szétbontha-tatlan, összefüggő egészébe.
Bősze László
AZ OPERA ÜTJA
Az opera, ez a legkedveltebb zenei mMaj, a XVI—XVII. század fordulóján Firenzében született s azóta is világszerte virágzik. Eddig megtetü útja és sokszínűen gazdag eredménye híven tükrözi az egyes népek alkotó hozzájárulását a hangok művészetéhez. Eösze László nak - -az ismert és külföldön is értékeli Kodály-monográfia szerzőjének — könyve az első magyar mű, amely áttekinthető és élvezetesen olvasmányos módon foglalja össze az opera negyedfél évszázados történetét, s egyben világos képet nyújt az opera és a társadalmi fejlődés szerves összefüggéseiről. — A függelék, a névmutatón és a zenei műszavak jegyzékén kívül az ismertetett mintegy 300 opera fontosabb adatait és az operai műfaj történetéről megjelent könyvek nemzetközi bibliográfiáját közU.
Tóth Dénes
HANGVERSENYKALAUZ Második, bővített líiadás
Zenei és kulturális életünk forradalmi változását bizonyítja, hogy Tóth Dénes — a korán elhunyt — kitűnő muzsikus és zenetudós népszerű Hangversenykalauza rövid idő alatt nagy példányszámban fogyott el.
A zenebarátok számára készült kézikönyv terjedelme miatt nem törekedíietett teljességre, hanem csupán arra, hogy a hazai hangversenyeken és a rádióban gyakorta felhangzó, vagy legjellegzetesebb szimfonikus műveket ismertesse.
Időközben azonban nemcsak a hangversenylátogatók tömege növekedett, hanem a játszott kompozíciók száma is. Különösen a XX. század zenei alkotásaiból került sok zsnekarainli műsorára. így gazdagabb tartalommal és több kottapéldával közel 800 oldal terjedelmű új kötetet adunk ki. A kiegészítést Fábián László végezte.
ZENBMtTKIADÓ
Vissza