Előszó
A kémia tanítás és tanulás korszerűsítésének tartalmi, módszertani és műszaki oldalai is vannak. Kielégítő eredmény csak akkor várható, ha ezeket a változtatásokat teljes összhangban, egymásra...
Tovább Előszó
A kémia tanítás és tanulás korszerűsítésének tartalmi, módszertani és műszaki oldalai is vannak. Kielégítő eredmény csak akkor várható, ha ezeket a változtatásokat teljes összhangban, egymásra épülve és egyidőben hajtjuk végre. Az általános- és középiskolai kémiai tananyag korszerűsítése megtörtént. A tartalmi korszerűsítéssel egyidőben folyamatosan törekedni kell a módszertani és műszaki korszerűsítésre is, nevezetesen az audio-vizuális eszközök és módszerek felhasználására a kémia tanításában.
A kémia oktatásában, a szemléltetésben, a képi megjelenítésben az audio-vizuális eszközrendszerek közül jól felhasználható vizuális eszköz az írásvetítő. Az írásvetítő a legalapvetőbb érzékszervre, a látási észlelésre épít. Vizuálisan érzékeltet logikai összefüggéseket. Az elméleti és a gyakorlati anyag lényeges elemeinek kiemelését, hangsúlyozását teszi lehetővé.
Vissza