1.031.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Karának szakmódszertani közleményei XIII/2.

Biológia-kémia-földrajz

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
Az új biológia tanterv a régihez képest mind szerkezetében, mind tartalmában megváltozott, sokkal nagyobb figyelmet fordít a taneszközrendszerre. Az új tanterv bevezetése, és a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
Az új biológia tanterv a régihez képest mind szerkezetében, mind tartalmában megváltozott, sokkal nagyobb figyelmet fordít a taneszközrendszerre. Az új tanterv bevezetése, és a tanterv által meghatározott eszközrendszer megjelenése között, amint az már bebizonyosodott, többnyire eltelik néhány év. Ezért is szükséges a meglevő taneszközrendszer feltárása, s az új tanterv alapján történő szelektálása. A Fővárosi Pedagógiai Intézet /FPI/, a Megyei Filmtárak, valamint a TANÉRT ismerethordozó állománya bizonyára minden tanár számára ismeretes, annál kevesebbet tudunk azonban az MTA Kutatófilmtárának /FKT/, az Országos Oktatástechnikai Központnak /00K/ és a MOKÉP filmtárának anyagáról, s arról, hogy a filmek a Magyar Filmlaboratóriumban másoltathatók is, /Bp. II. ker. Budakeszi u. 51.; 1 m. film másolási díja 3 Ft-14 Ft./. Cikkünk célja, tehát, hogy a fent említett filmtárakból beszerezhető anyagokkal bővítsük az eddig is ismert és alkalmazott oktatófilmek körét, s ezáltal lehetővé tegyük az új tanterv által meghatározott tartalom hatékonyabb közvetítését. Vissza

Tartalom

JUHÁSZ KATALIN ÁGNES: Az új biológia tanterv és a "Média" 5
TÓTH PIROSKA: Környezetvédelmi gyakorlatok az általános iskolai szakköri foglalkozásokon 33
HAVRANEK LÁSZLÓNÉ: A zártláncú televízió helye és szerepe a biológia oktatásban 47
BÉKEFI IRÉN: A tanárjelöltek felkészítése az írásvetítő transzparensek alkalmazására 59
PATAKI LÁSZLÓ - PERGEL ZSUZSA: Mikroüvettás kémiai kísérletek 103
PATAKI LÁSZLÓ - PODHORÁNYI GYÖRGYNÉ: Mikroüvettás kémiai kísérletek a szakközépiskolákban 117
SIMON LÁSZLÓ - SOJKA, LEONÁRD: A kémia és a munkára nevelés tantárgyak közötti kapcsolatok elmélyítésének tapasztalatai 143
PATAKI LÁSZLÓ - VARGA ZSUZSA: Félmikro kémiai kísérletek 153
BALOGH LÁSZLÓNÉ: Az új általános és középiskolai kémia tantervekhez készített audio-vizuális médiumok rövid ismertetése 165
BALOGH BÉLA ANDRÁS: Földrajzoktatásunk néhány időszerű problémája a módszert meghatározó tényezők tükrében 177
MICZEK GYÖRGY: Az egyetemi előkészítő tanfolyamok és a felvételi vizsgák tapasztalatai az ELTE TTK földtudományi szakán 203
HORVÁTH GERGELY: A földrajztanítás szerepe a hátrányos helyzetű tanulók személyiségének formálásában 213
GÁLDI LÁSZLÓ: Több ismerethordozó együttes felhasználásának lehetőségei a gimnáziumi földrajzoktatásban a tavak keletkezésének példáján 219
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv