1.035.027

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kétely és kísérlet

Tudósok műhelyében

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasó csalódni fog, ha interjúimból - legalább nagy vonalakban - tájékozódni kíván a romániai tudományosság egészéről. Ilyen célt szolgálni újságírói életformával és eszközökkel aligha lehet,... Tovább

Előszó

Az olvasó csalódni fog, ha interjúimból - legalább nagy vonalakban - tájékozódni kíván a romániai tudományosság egészéről. Ilyen célt szolgálni újságírói életformával és eszközökkel aligha lehet, hiszen ez a tudományos élet olyan sokrétű és nagyméretű változáson ment át az utóbbi évtizedekben, hogy sem az elméleti-módszertani eredmények, sem a társadalmi kisugárzás tekintetében nem lehet összehasonlítani, korábbi időszakokkal. Mégis vállalkoztam a kötetben szereplő élvonalbeli kutatók, tanárok felkeresésére. Hogy miért? Ennek két oka van.
Az utóbb években szabadidőmben és elég kitartóan gyűjtöttem a bukaresti szociológiai iskola "szóbeli emékeit", vagyis mélyinerjúkat készítettem Dimitrie Gusti professzor két világháború közötti mukatársaival és tanítványaival. A módszer az írott dokumentumokat nem (vagy keveset) hagyományozó csoportok történetének vizsgálatánál használatos, nem az oly sok publikációval rendelkező iskolánál, mint amilyen a Gusti-féle volt. Ám eg yalkalommal olyasmit mesélt az 1939-es dimbovnici kutatásról Mihai Pop professzor, a jeles folklorista, ami nyílvánvalóvá tette számomra, hogy még a tudománytörténet is értékesítheti a szóbeli forrásokat (ameddig ezek még megszólaltathatók), ha az alkotás társadalomlélektani, lélktani okait is fel szándékszik térképezni. Akkor merült fel bennem (és meg is kérdeztem): vajon nem lenne érdemes elkészíteni a bukaresti szociológiai iskola szóbeli történetét? Kérdésemre a professzor ösztönző hangsúllyal azt felelte: Mijért ne? Hozzáláttam a munkákhoz, de minthogy Gusti professzor multidiszciplináris scsoportokkal végezte felméréseit, a felkeresett "+monografisták" között más szakmájú kutató is akadt, mint szociológus. Vissza

Tartalom

Előszó5
Amikor megtudjuk, mi az élet - Ana Aslan7
Teszem, amit ennél az asztalnál tehetek - Henri H. Stahl19
Kifejezetten iszonyodtam a kapkodástól, a rögtönzéstől - Itie Murgulescu52
Tudtam, hogy meddig feszíthető a húr - Stefan Milcu63
Amikor Bukarestben még gázlámpákkal világítottak az utcán - Paul Dimo80
A dolgok józan mérlegelése - Mihai Pop87
Nem tudjuk egész pontosan, hogy miről van szó - Radu Grigorovici104
Ha élvonalba akarunk kerülni - Caius Iacob120
Módszeresen kételkednünk kell - Stefan Bälen133
Miként fogalmazzuk meg hipotéziseinket - Vlad Voiculescu144
Nem ismerjük fel a történelemben a mai jelenségeket - C. I. Gulien154
Az őszinte és diszkrét felelősségtudat - Vladimir Trebici169
Szembe kellett néznem magammal, magunkkal - Gáll Ernő180
Lehet-e tárgyilagos a kortárs? - Spielmann József194
A nyilvánosan elmondott vélemény híve vagyok - Cristofor Simionescu209
Fontosnak tartom a mérnökök horizontjának a tágítását - Radu Voinea221
A műtőben is tanár vagyok - Emilian Bancu233
Optimizmusunknak ki kell állnia a kétely próbáját - Victor Säbleanu244
A tanárnak itt és most kell a kor színvonalán tanítania - Victor-Emanuel Sahini256
Nézzen szét a történészek között - Alexandru Dutu267
Kíváncsi voltam, hogy mi történik körülöttem és velem - Mihai Drägänescu281
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv