1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új média és kommunikatív magatartás

2008. február 29.-március 1., Marosvásárhely/Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar, Humántudományok Tanszék

Szerző

Kiadó: Scientia Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 290 oldal
Sorozatcím: Műhely
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-1970-44-8
Megjegyzés: Megjelent 200 példányban. Angol és román nyelvű tartalomjegyzékkel, összefoglalóval. Néhány fekete-fehér fotóval, ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„Korunk gyors és mély társadalmi-kulturális átalakulásának főszereplője az új média.
Tapasztaljuk, hogy világunk láthatóvá és láthatatlanná redukálódott aszerint, hogy mely részei, elemei... Tovább

Előszó

„Korunk gyors és mély társadalmi-kulturális átalakulásának főszereplője az új média.
Tapasztaljuk, hogy világunk láthatóvá és láthatatlanná redukálódott aszerint, hogy mely részei, elemei jelennek meg az új médiában, a digitalizált hálózati kommunikációban, vagy melyek azok, amelyek kimaradnak belőle. Ugyanakkor a látható rész minden eddiginél átfogóbb és komplexebb, hiszen a technikai lehetőségeknek köszönhetően minden kulturális kifejeződést egybefog és integrál.
A mindennapi időhasználatunk is alapvetően kétféle: az urbanizálódott társadalmakban a médiafogyasztás a munka után a legnagyobb időráfordítással járó tevékenység.
Az emberi kiszolgáltatottságot/szabadságot meghatározó új birodalmak körvonalazódnak: a médiavállalatok, távközlési szolgáltatók, internetszolgáltatók, számítástechnikai cégek és a politika szövetségei. Az átalakulás globális, az átalakulás üteme történelmi-földrajzi terenként változó: az új médiarendszer kulturális hatásait és funkcióit nagyban befolyásolni fogja a technológiai változások terjedésének időzítése. A drámai változások középpontjában az emberi, közösségi identitás problémái állnak. Alapvető kérdés, hogy az új, integrált médiakörnyezetben, a virtualitások piacán melyik az a szimbolikus/kulturális környezet, amely önazonosságot termel, biztonságot nyújt, jövőt jelent."
(A konferencia felhívószövege) Vissza

Tartalom

Előszó (Ármeán Otília-Gagyi József) 11
PÁR-BESZÉD
Veress Károly:
Az új média hermeneutikája 15
Tóth Benedek:
A médiatérről 35
Kiss Hermina:
Az irodalmi művek interpretációja mint önazonosságot
teremtő médium 45
Klucsik Gábor:
Cédulázás vagy adatbázis? Egy gyakorlati megoldás a
tudományos kommunikáció témaköréből 51
Gáspár Sándor:
Média közszolgálat nélkül 55
Korondi Kinga:
A közszolgálatiság az új médiában 69
Szakács István:
Digitális szakadék 85
KÉPES BESZÉD
Kelemen Erzsébet:
Művészet, medialitás: új kommunikációs formák.
A számítógépes irodalom 95
Bedecs László:
„Bélyeg helyett kukac van". Költészet a digitális korszakban 107
Fehér Katalin
Az új média és az emberi test mozgása 115
Ármeán Otília:
Webes felületek reprezentációs kódjai 121
Pletl Rita:
Az új média kulturális viszonyulást alakító hatásai 147
JÖVŐ BESZÉD
Horváth Zsófia Irén:
A serdülők testképe az új médiahatások tükrében.
Kisiskolások és serdülők énképének vizsgálata 167
Crisan Renáta:
A videofilm használatának lehetőségei a német mint
idegennyelvórákon 181
Gagyi József:
„Elektronikus otthon" és tizenéves lakói 187
E-BESZÉD
Tőkés Gyöngyvér:
Internethasználati szokások a Maros megyei középiskolás
diákok körében 201
Gagyi Ágnes:
Rovásírást az Unicode-ba! Megjegyzések az új média
társadalmi beágyazottságának kérdéséhez 215
Merkovity Norbert:
Az Online hálózatok újraértelmezése 219
Sántha Ágnes:
Társkeresés az interneten 233
Vincze Enikő:
Blog-virtu(áli)s. Gondolatok a blogozás elemzéséről 245
Összesített szakirodalom 259
Abstracts 273
Rezumate 281
A kötet szerzői 289
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv