1.034.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Megújuló egyenlőtlenségek

Társadalom, iskola, ifjúság

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 311 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-09-3278-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet válogatás a szerzőnek az elmúlt évtizedben megjelent tanulmányaiból, cikkeiből, interjúiból. Az írások közös vonása, hogy különböző oldalakról egyetlen jelenségkört közelítenek meg: a társadalmi egyenlőség-egyenlőtlenség napjainkban is sokat vitatott kérdését. Központi helyen foglalkozik a szerző azzal, hogy a társadalmi gyökerű és szívósan újratermelődő esélyegyenlőtlenségek miként befolyásolják a felnövekvő nemzedékek életútját, a személyes adottságok és képességek kifejlesztésének lehetőségeit, továbbá az anyagi és szellemi javak elsajátításának módját és mértékét. Az írások sokoldalúan taglalják az iskolarendszer szerepét az esélyegyenlőtlenségek hatásainak befolyásolásában, s részletesen elemzik azokat az ellentmondásokat, amelyek az iskolával szembeni jogos igények és a magyar oktatási rendszer valóságos működése között feszülnek. A szerző választ keres arra a kérdésre is, miként lehetne az iskolarendszert egy átfogó reform keretei között képessé és alkalmassá tenni... Tovább

Fülszöveg

A kötet válogatás a szerzőnek az elmúlt évtizedben megjelent tanulmányaiból, cikkeiből, interjúiból. Az írások közös vonása, hogy különböző oldalakról egyetlen jelenségkört közelítenek meg: a társadalmi egyenlőség-egyenlőtlenség napjainkban is sokat vitatott kérdését. Központi helyen foglalkozik a szerző azzal, hogy a társadalmi gyökerű és szívósan újratermelődő esélyegyenlőtlenségek miként befolyásolják a felnövekvő nemzedékek életútját, a személyes adottságok és képességek kifejlesztésének lehetőségeit, továbbá az anyagi és szellemi javak elsajátításának módját és mértékét. Az írások sokoldalúan taglalják az iskolarendszer szerepét az esélyegyenlőtlenségek hatásainak befolyásolásában, s részletesen elemzik azokat az ellentmondásokat, amelyek az iskolával szembeni jogos igények és a magyar oktatási rendszer valóságos működése között feszülnek. A szerző választ keres arra a kérdésre is, miként lehetne az iskolarendszert egy átfogó reform keretei között képessé és alkalmassá tenni alapvető társadalmi feladatainak valóban hatékony teljesítésér, s napjainkban mi késlelteti az iskola oly régóta esedékes fejlesztésének felgyorsítását. Vissza

Tartalom

Az egyenlőtlen esélyek és az iskola5
A közoktatási rendszer társadalmi funkciói és funkciózavarai24
Az esélyegyenlőtlenségek és az iskolarendszer49
Elvek és javaslatok a közoktatás fejlesztéséhez65
Folyamatosság és megújulás a közoktatásban101
Milyen legyen az iskolai szakképzés célrendszere?115
A sokszínű iskoláért120
A törvény és az iskola valósága137
Az iskolai önállóságról151
Közoktatási kutatások és oktatáspolitika164
A nemzedéki kérdés a hazai ifjúságkutatások tükrében176
Felnőttoktatás és társadalmi mobilitás185
A dolgozó fiatalok társadalmi és szakmai mobilitása198
Az iparban dolgozó fiatalok társadalmi mobilitásának tendenciái néhány szocialista országban219
Az ifjúság társadalmunk szerkezetében250
Társadalmi folyamatok a magyar ifjúság körében266
"Vegyük az iskolát..."282

Gazsó Ferenc

Gazsó Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gazsó Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Megújuló egyenlőtlenségek Megújuló egyenlőtlenségek Megújuló egyenlőtlenségek Megújuló egyenlőtlenségek Megújuló egyenlőtlenségek Megújuló egyenlőtlenségek

A borító enyhén kopott, foltos. A lapélek elszíneződtek. A kötés megtört. A borító belső oldalán ex-libris címke ragasztott.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv