A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Undi Mariska családja és művészete/Az Undi-lányok

Szerző
Róla szól
Grafikus
Fotózta
Budapest
Kiadó: Püski Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 93 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-302-133-0
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes reprodukciókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


>5
f
Kőrösfői varró asszonyok /1924/
Az Undi-lányok a századforduló jellegzetes női életformáinak megtestesítői. Mimkásságuk arra az időszakra esett, amikor a hagyományos női művészeti tevékenységek, a hímzés, általában az otthon formálás körébe tartozó kézműipar és az új szecessziós iparművészet ars poeticája összekapcsolódott, s erősítette a nőművészek pozícióját. Undi Mariska a nők emancipációs törekvéseiért harcoló nőmozgalom egyik karakteres képviselője volt. Bár művei tartalmát és formanyelvét tekintve szorosan kötődött a gödöllői művésztelep vezető mestereihez, önálló úton járt, saját történetét írta. Undi Clara férjével, Sidló Ferenc szobrásszal a gödöllői művésztelep művészpárjainak jellegzetes életét folytatta, ő testesíti meg leginkább a gödöllői művésztelep nő-ideálját: egyszerre volt önálló művész és családjának élő anya és múzsa. A harmadik, művészeti tevékenységet végző testvér, Undi Jolán hímzéseket készített, s a művészek terveit szövéssel, hímzéssel... Tovább

Fülszöveg


>5
f
Kőrösfői varró asszonyok /1924/
Az Undi-lányok a századforduló jellegzetes női életformáinak megtestesítői. Mimkásságuk arra az időszakra esett, amikor a hagyományos női művészeti tevékenységek, a hímzés, általában az otthon formálás körébe tartozó kézműipar és az új szecessziós iparművészet ars poeticája összekapcsolódott, s erősítette a nőművészek pozícióját. Undi Mariska a nők emancipációs törekvéseiért harcoló nőmozgalom egyik karakteres képviselője volt. Bár művei tartalmát és formanyelvét tekintve szorosan kötődött a gödöllői művésztelep vezető mestereihez, önálló úton járt, saját történetét írta. Undi Clara férjével, Sidló Ferenc szobrásszal a gödöllői művésztelep művészpárjainak jellegzetes életét folytatta, ő testesíti meg leginkább a gödöllői művésztelep nő-ideálját: egyszerre volt önálló művész és családjának élő anya és múzsa. A harmadik, művészeti tevékenységet végző testvér, Undi Jolán hímzéseket készített, s a művészek terveit szövéssel, hímzéssel megvalósító nők többségéhez hasonlóan inkább a kivitelezők, mint az önálló tervezők közé tartozott. Közülük Mariska életműve a leggazdagabb, jelentős bú-tor-, könyv- és szőnyegtervező volt, freskót és üvegfestményterveket készített. Egész életét végigkísérte népművészeti gyűjtőtevékenysége.
Gellér Katalin művészettörténész Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Undi Mariska családja és művészete/Az Undi-lányok Undi Mariska családja és művészete/Az Undi-lányok Undi Mariska családja és művészete/Az Undi-lányok Undi Mariska családja és művészete/Az Undi-lányok
Állapot:
2.780 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!