| Előszó a második kiadáshoz | 5 |
| Előszó az első kiadáshoz | 6 |
| Az általános geometriatanítás alapvető problémái | |
| A geometriatanítás rendszeres és előkészítő szakasza | 8 |
| A geometriai fejlődés fokozatai | 9 |
| A geometria tanításának hagyományos módszere és annak fogyatékosságai | 13 |
| Hogyan küszöbölhető ki a hagyományos geometriatanítási rendszer fogyatékosságai? | 19 |
| A geometriatanítás rendszerében szükséges változtatások, és a változtatások tervét tartalmazó szempontok | 23 |
| Szempontok a geometria tananyagának összeállításához. Az 1-3. osztályos matematikaórák geometriaanyaga | 32 |
| Néhány dialektikai szempont, munkamódszer a geometriai fejlődés kibontakoztatására | 39 |
| A bemutatott geometriatanítási rendszer továbbfejlesztésének rövid jellemzése | 49 |
| Az 1-4. osztályos geometriaanyag | 51 |
| Az 1. osztályos geometriaanyag tanításának rendszere | |
| Mennyiségek összehasonlítása. Tárgyak kölcsönös helyzete | 53 |
| Síkidomok (sokszögek) | 58 |
| Síkidomok, egyenes vonalak rajzolása vonalzóval (négyzethálós papíron) | 61 |
| Síkidomok kivágása négyzethálós papírból | 63 |
| Síkidomok és vonalak rajzolása körző és vonalzó segítségével (négyzethálós papíron) | 65 |
| Az egyenesszakasz | 69 |
| Szakaszok összehasonlítása és mérése | 71 |
| Tárgyak alakja és kölcsönös helyzete | 80 |
| Azoknak a szakkifejezéseknek a gyűjteménye, amelyeket a geometria tanulása során az 1. osztályban el kell sajátítani | 85 |
| Az 1. osztályban elsajátítandó gyakorlati ismeretek és készségek jegyzéke | 87 |
| Az 1. osztályos geometriatanításban használt szemléltetőeszközök és szerszámok | 88 |
| A 2. osztályos geometriaanyag tanításának rendszere | |
| Pont, szakasz, egyenes jelölése | 90 |
| Sokszögek | 92 |
| Az egyenes szemléltetése papírlap összehajtásával | 95 |
| Szakaszok összehasonlítása körző segítésével. Szakaszok mérése | 97 |
| Szakasz felosztása egyenlő részekre. Szakasz felezőpontja | 100 |
| A félegyenes | 101 |
| Pont és egyenes kölcsönös helyzete | 103 |
| Egy egyenes fekvő pontok kölcsönös helyzete | 107 |
| A kör. A kör középpontja, sugara, átmérője | 109 |
| A körről tanultak felhasználása a hengerrel és kúppal való behatóbb ismerete | 112 |
| A négyszög | 113 |
| Szakasz és egyenes, szakasz és félegyenes kölcsönös helyzete | 115 |
| A sokszög elemeinek kölcsönös helyzete | 116 |
| Alakzatok kölcsönös helyzete | 117 |
| A töröttvonal és a kerület fogalmának bevezetése | 120 |
| Modellezés pálcikákból és gyurmából. Mértani testekre vonatkozó ismeretek kibővítése | 121 |
| Síkidomok rajzolása körzővel és vonalzóval | 122 |
| A 2. osztályos tanulók által elsajátítandó szavak, kifejezések jegyzéke | 126 |
| A 2. osztályban elsajátítandó gyakorlati ismeretek és készségek jegyzéke | 128 |
| A 2. osztályos geometriatanításban használt szemléltetőeszközök és szerszámok | 129 |
| A 3. osztályos geometriaanyag tanításának rendszerezése | |
| Egyenes és görbe vonalak; töröttvonal; körvonal | 130 |
| Szakaszok mérése; két pont távolsága | 134 |
| A sokszög kerülete | 136 |
| Szögek. Derékszög. Hegyes- és tompaszögek | 139 |
| Egyenesek és szakaszok párhuzamossága | 143 |
| A téglalap és a négyzet szerkesztése | 146 |
| A négyszög átlói | 147 |
| A téglalap területének mérése | 148 |
| Feladatok a "halmaz", "halmazok egymáshoz való viszonya", "halmaz eleme" fogalmak jobb megértésének elősegítésére | 156 |
| Mennyiségek törtrészeinek ábrázolása geometriai alakzatok segítségével | 158 |
| A maradékos osztás geometriai szemléltetése | 160 |
| Pont és szög egymáshoz viszonyított helyzete | 161 |
| Alakzatok és szögeik | 162 |
| A tengelyes szimmetria elemi fogalma | 163 |
| A téglatest. A kocka | 166 |
| A göbefelület. A sík. A félsík | 169 |
| Síkidomok szerkesztése körző és vonalzó segítségével. Modellkészítés papírból | 171 |
| A 3. osztályban elsajátítandó fontosabb szavak és kifejezések | 175 |
| A 3. osztályban elsajátítandó ismeretek és készségek jegyéke | 177 |
| A 3. osztályban felhasznált szemléltetőeszközök | 179 |
| A 4. osztályos geometriaanyag tanításának rendszere | |
| Egyenes. Félegyenes. Szakasz | 180 |
| Pont és sík kölcsönös helyzete | 182 |
| Szakaszok összege. Síkidom kerülete | 184 |
| Szakaszok kivonása | 186 |
| Feladatok (algebrai kifejezések, egyenletek felállítása) | 187 |
| Egyenes és sík kölcsönös helyzete | 188 |
| Mennyiségek törtrészeinek szemléltetése geometriai alakzatok segítségével | 190 |
| Szög | 192 |
| Szögek összehasonlítása | 197 |
| Feladatok | 198 |
| A téglatest térfogata | 206 |
| A szögek fajtái | 211 |
| A téglatest térfogata (folytatás) | 213 |
| Két egyenes kölcsönös helyzete | 216 |
| Merőleges egyenesek | 221 |
| Pont és egyenes távolsága | 222 |
| Párhuzamos egyenesek. Két párhuzamos egyenes távolsága | 227 |
| Szögek mérése. Fok. Szögmérő | 230 |
| Csúcsszögek | 235 |
| A 4. osztályban elsajátítandó fontosabb szavak és kifejezések | 237 |
| Az 1-4. osztályos tananyagra vonatkozó módszertani útmutatás | |
| Az 1-3. osztályos matematika geometriaanyagának módszertana | 240 |
| Módszertani útmutató az 1. osztályos tananyaghoz (a II. fejezethez) | 247 |
| Módszertani útmutató a 2. osztályos tananyaghoz (a III. fejezethez) | 252 |
| Módszertani útmutató a 3. osztályos tananyaghoz (a IV. fejezethez) | 258 |
| Módszertani útmutató a 4. osztályos tananyaghoz (az V. fejezethez) | 268 |
| Zárószó | 276 |
| Irodalom | 280 |