Fülszöveg
Párizs, 1831
Egy férfiruhába öltözött fiatal nő lép be a neves Le Figaro szerkesztőségébe. Arisztokrata származását, báró férjét és boldogtalan házasságát hátrahagyva készen áll az élete újrakezdésére. Első könyvét fiatalabb szeretőjével, a bohém Jules Sandeau-val írja, ám szakításuk után saját néven kell vállalnia írásait. Ebből a kényszerűségből születik meg George Sand, aki minden leírt szavával bátor és tabudöntő harcot folytat a nők egyenjogúságáért. Szenvedélyes író: nem csupán a függetlensége és a nadrágos megjelenése okoz botrányt Párizsban, de romantikus regényei is, melyek egyszerre lelkesítik és taszítják olvasóit. Saját életében is küzd a szerelem szabadságáért - Alfréd de Musset költővel folytatott viharos kapcsolata után csaknem egy évtizeden át tartó békére lel a híres lengyel zeneszerző, Frédéric Chopin oldalán.
ft!í;iv 'M
|í f-sr'Vit
Ilii
í .'i , ¦ I
I' 17'
Kivi'
y.ti',
Ü' 1.'; 'lij , ,, Í; Vl
VlV V, ¦ .í ^^ I !
V;1 1,1'( 1', !'P, l' il' ' K !...
Tovább
Fülszöveg
Párizs, 1831
Egy férfiruhába öltözött fiatal nő lép be a neves Le Figaro szerkesztőségébe. Arisztokrata származását, báró férjét és boldogtalan házasságát hátrahagyva készen áll az élete újrakezdésére. Első könyvét fiatalabb szeretőjével, a bohém Jules Sandeau-val írja, ám szakításuk után saját néven kell vállalnia írásait. Ebből a kényszerűségből születik meg George Sand, aki minden leírt szavával bátor és tabudöntő harcot folytat a nők egyenjogúságáért. Szenvedélyes író: nem csupán a függetlensége és a nadrágos megjelenése okoz botrányt Párizsban, de romantikus regényei is, melyek egyszerre lelkesítik és taszítják olvasóit. Saját életében is küzd a szerelem szabadságáért - Alfréd de Musset költővel folytatott viharos kapcsolata után csaknem egy évtizeden át tartó békére lel a híres lengyel zeneszerző, Frédéric Chopin oldalán.
ft!í;iv 'M
|í f-sr'Vit
Ilii
í .'i , ¦ I
I' 17'
Kivi'
y.ti',
Ü' 1.'; 'lij , ,, Í; Vl
VlV V, ¦ .í ^^ I !
V;1 1,1'( 1', !'P, l' il' ' K !
„A szerelemről és annak a hiányáról volt szó. Szerelem nélkül - Aurore erről szilárdan meg volt győződve - az ember nem képes élni, ezért keresi szüntelenül. Ám többnyire összetéveszti valamivel: a birtoklási igénnyel és a féltékenységgel, a szenvedélyességgel és a csábítás művészetével, a tisztelettel és a csodálattal. Természetesen a hatalommal és az alávetettséggel is. A szerelem alapvetően önmagunk nagyrabecsüléséről szól, arról, hogy minden maszkot ledobunk, és a hiányosságainkkal, a hibáinkkal együtt mutatkozunk meg. Es elfogadjuk magunkat. Ahogyan lassanként ő is kezdi elfogadni magát. Nőként, aki ugyanolyan jogokra formál igényt, mint egy férfi, de közben az anyaszerepről sem mond le. Művészként, akinek hangja, nyelve van, amelyet mindazoknak a szolgálatába akar állítani, akik hozzá hasonlóan megpróbálnak önmaguk lenni. Akik a szerelmet többre becsülik a konvencióknál, akikben van bátorság ahhoz, hogy átlépjék a korlátokat.
Megkondultak a Notre-Dame harangjai, éjjel két óra volt. Aurore felkelt, és belebújt a régi férfiöltönybe, amelyet egy éve varrt magának. A hold besütött a szobába, és ő ugyanúgy, mint annak idején, minden oldalról megnézte magát a tükörben.
- George Sand - suttogta."
Vissza