| A gépjárművek osztályozása | |
| A motorelhelyezés és a meghajtás | 13 |
| Motorkerékpárok | 17 |
| Gépjárműmotorok | 18 |
| Otto-motorok | 19 |
| Diesel-motorok | 19 |
| A motorokról általában | |
| A négyütemű motor | 21 |
| A kétütemű motor | 23 |
| Terelőgátas kétütemű motor | 25 |
| Többcsatornás, ellenöblítéses (keresztöblítéses) kétütemű motor | 25 |
| Forgótárcsás kétütemű motor | 26 |
| Többhengeres motorok | 27 |
| A motor szerkezeti felépítése | |
| A hengerfej | 33 |
| A dugattyú | 34 |
| A dugattyúgyűrű | 36 |
| A dugattyúcsapszeg | 37 |
| A hajtórúd | 38 |
| A forgattyústengely | 39 |
| Az olajteknő | 40 |
| Vezérlések, szelepelhelyezések | 41 |
| Szelep, szelepülés | 43 |
| Ütemhatár-eltolódás | 44 |
| A Diesel-motor | |
| A négyütemű Diesel-motor | 47 |
| A kétütemű Diesel-motor | 49 |
| Feltöltős Diesel-motor | 50 |
| Gyulladási késedelem | 51 |
| A gyulladási késedelmet befolyásoló tényezők | 52 |
| A Diesel-motorok égőtere | 52 |
| Közvetlen befecskendezésű égőtér | 53 |
| Légkamrás Diesel-motor | 54 |
| Előkamrás Diesel-motor | 55 |
| Örvénykamrás Diesel-motor | 56 |
| A Wankel-motor | 57 |
| Gyakorlati tudnivalók a motorról | |
| A szelephibák tünetei | 59 |
| Kormozás, szelepcsiszolás | 60 |
| Szelephézag-beállítás | 61 |
| A tömítések hibái | 62 |
| Tömítési hibák nedves hengerperselynél | 65 |
| A motor elhasználódása | 65 |
| A gépjárművek kenése | |
| A motor olajozási rendszere | 68 |
| Keverékes olajozás | 68 |
| Szivattyús kényszerolajozás | 70 |
| Tömítések | 72 |
| OIajszűrők | 73 |
| A résszűrő | 74 |
| A finomszűrő | 75 |
| A centrifugálszűrő | 75 |
| A forgattyúsház szellőzése, hűtése | 76 |
| Az olajnyomás ellenőrzése | 77 |
| A motorhoz használt kenőolajok | 78 |
| Viszkozitás | 79 |
| Lobbanáspont | 79 |
| Dermedéspont | 79 |
| Az olajcsere | 80 |
| Az olajszűrők tisztítása | 81 |
| Tudnivalók az olajozásról | 82 |
| A motor hűtése | |
| Vízhűtés | 86 |
| A vízszivattyú | 88 |
| A ventillátorról | 89 |
| Hőfokszabályozó (termosztát) | 90 |
| Hűtővíz-hőmérő | 91 |
| A kocsiszekrény fűtése | 92 |
| Előmelegítő berendezés | 92 |
| Léghűtés | 94 |
| A hűtés és a gépkocsivezető | 95 |
| Túlmelegedés | 95 |
| A hűtőrendszer elszennyeződése | 97 |
| A hűtőrendszer tisztítása | 98 |
| A termosztát hibái | 98 |
| A vízszivattyú és a ventillátor hibái | 99 |
| Benzinellátó berendezés | |
| Benzinszivattyú | 103 |
| A porlasztó | 106 |
| A porlasztó működése | 107 |
| Az elemi porlasztó | 108 |
| Féklevegős kiegyenlítés | 109 |
| Kiegyenlítőfúvókás porlasztó | 111 |
| Változó légtorkú kiegyenlítő rendszer | 112 |
| Üresjárati rendszer | 113 |
| Indítóberendezések | 114 |
| Csappantyús indítóberendezés | 114 |
| Indítófúvókás berendezés | 115 |
| Automatikus vezérlésű indítóberendezés | 116 |
| Takarékberendezés | 116 |
| A gyorsítószivattyú | 118 |
| Fordulatszám-korlátozó | 119 |
| Depressziós (vákuumos) előgyújtás-szabályozó | 120 |
| Kétkeverőteres porlasztók | 121 |
| A motorkerékpár porlasztók | 122 |
| Szívó- és kipufogó berendezések | |
| Kipufogógázos keverék-előmelegítés | 125 |
| Keverék-előmelegítés hűtővízzel | 126 |
| Kipufogó, hangtompító berendezés | 126 |
| A levegőszűrő | |
| Olajfátyolos (nedves) légszűrő | 128 |
| Olajtükrös légszűrő | 129 |
| Textil- vagy papírbetétes (száraz) légszűrő | 130 |
| Centrifugál-légszűrő (ciklon) | 131 |
| Tudnivalók a benzinről | |
| A kompressziótűrés | 132 |
| A benzinellátó berendezés hibái | 133 |
| A benzinellátási hiba keresése | 135 |
| A benzinszivattyú hibái | 136 |
| Tudnivalók a porlasztóról | |
| A porlasztó elszennyeződése | 138 |
| Ha sok benzint kap a motor | 140 |
| Gázolajellátó berendezés | |
| A tápszivattyú | 144 |
| A főszűrő | 145 |
| A befecskendező szivattyú | 146 |
| A nyakasszelep | 149 |
| A befecskendező szivattyú kenése | 150 |
| A motorfordulatszám-szabályozó | 150 |
| A fordulatszám-szabályozó működése | 152 |
| Az előbefecskendezés állítása | 153 |
| A befecskendező fúvóka (porlasztó) | 154 |
| A gázolajellátó berendezés a használatban | 156 |
| A befecskendezési időpont beállítása | 158 |
| Az erőátviteli berendezés | |
| A tengelykapcsoló | 161 |
| Egytárcsás tengelykapcsoló | 162 |
| Kéttárcsás tengelykapcsoló | 163 |
| A tengelykapcsolók működtetése | 163 |
| Hidraulikus (folyadékos) tengelykapcsoló | 164 |
| A sebességváltó | 166 |
| Az egyszerű sebességváltó szerkezete | 166 |
| Szinkronizált sebességváltó | 168 |
| A sebességváltó működtető berendezése | 170 |
| Terepváltó, gyorsító áttétel | 172 |
| Szabadonfutó-berendezés | 173 |
| A motorkerékpár-sebességváltó | 174 |
| A kilométeróra | 175 |
| A kardántengely | 175 |
| A kiegyenlítőmű | 177 |
| A kúpfogaskerekes kiegyenlítőmű felépítése | 178 |
| Zárható kiegyenlítőmű | 179 |
| Önzáró kiegyenlítőmű | 180 |
| Elsőkerékhajtás | 180 |
| Összkerékhajtás | 182 |
| Az erőátviteli berendezés a használatban | |
| Miért csúszhat a tengelykapcsoló? | 185 |
| Holtjáték ellenőrzés és állítás | 186 |
| Ha nem kapcsol szét a tengelykapcsoló | 188 |
| A tengelykapcsoló hidraulika légtelenítése | 188 |
| A tengelykapcsoló használata | 190 |
| A sebességváltóról | 190 |
| Néhány szót a kardántengelyről | 192 |
| A futómű | |
| Kerékfelfüggesztések | 194 |
| Rugózás | 194 |
| Laprugó | 195 |
| Csavarrugó (tekercsrugó) | 195 |
| Torziós rugó (rúdrugó) | 196 |
| Gumirugó | 197 |
| Légrugó | 197 |
| Rugófelfüggesztő elemek | 198 |
| Dőléscsökkentő (stabilizátor) | 199 |
| Lengéscsillapítók | 199 |
| A hidraulikus lengéscsillapító | 200 |
| Kerék, kerékcsapágyazás, gumiabroncs | 201 |
| A keréktárcsa | 203 |
| A gumiabroncs | 203 |
| A motorkerékpár futóműve | 206 |
| A futómű karbantartása, gumiszerelés | 207 |
| Kormányzás, kormányszerkezet | |
| A kormányzás geometriája | 215 |
| A kormányzott kerekek beállítása | 216 |
| Szervókormány | 219 |
| Fékberendezés | |
| Mechanikus fékrendszerek | 222 |
| Kézifék (rögzítőfék) | 222 |
| Hidraulikus (folyadék) fékek | 224 |
| Tárcsafék | 227 |
| Hidraulikus szervófékek | 228 |
| Légfékberendezések | 230 |
| A légsűrítő | 231 |
| A légtartály | 233 |
| A membránkamra (kerékfékkamra) | 234 |
| A vezérlőszelep | 235 |
| Pótkocsi fékberendezések | 236 |
| Ráfutófék | 236 |
| Egyvezetékes pótkocsi-légfék | 237 |
| Kétvezetékes pótkocsi-légfék | 240 |
| Rendellenességek a kormánynál és a futóműnél | |
| Egy irányba húz a kormány | 244 |
| Kerekek, gumiabroncsok | 246 |
| Tudnivalók a fékberendezésről | 247 |
| A fékberendezés hibáinak táblázata | 248 |
| A fékfolyadék szivárgása | 248 |
| Levegő a fékrendszerben | 250 |
| A fékrendszer légtelenítése | 250 |
| Hogyan állunk a fékbetéttel? | 252 |
| Néhány szót a kézifékről | 254 |
| A fékfolyadékról | 254 |
| A légfékekről | 255 |
| A fékek karbantartása | 257 |
| Elektromos berendezések | |
| Elektromos áramlás | 259 |
| Áramkör | 260 |
| Mágnesség | 261 |
| Az elektromos áram mágneses hatása | 261 |
| Indukció | 261 |
| Két tekercses indukció | 262 |
| A gépjárművek elektromos berendezése | |
| Az akkumulátor | 264 |
| Az akkumulátor működése | 266 |
| Elektromos gyújtóberendezések | 267 |
| Az akkumulátor-gyújtás | 268 |
| Többhengeres motorok gyújtóberendezése | 269 |
| A tranzisztoros és tirisztoros gyújtások | 271 |
| A mágnesgerjesztéssel vezérelt tranzisztoros vagy tirisztoros gyújtás | 272 |
| Segéd-primertekercses és ellenállásos gyújtótekercsek | 273 |
| Mágnesgyújtás | 274 |
| Lendkerékgyújtás | 275 |
| Röpsúlyos előgyújtás-szabályozás | 276 |
| A gyújtógyertya | 277 |
| A gyújtógyertya hőértéke | 278 |
| A dinamó | 279 |
| Feszültségszabályozó és túláram-korlátozó | 281 |
| A visszáramkapcsoló | 282 |
| Töltésellenőrzés | 283 |
| Váltakozó áramú dinamó (generátor) | 283 |
| Elektromos indítomotorok | 285 |
| A Bendix-rendszerű indítómotor | 286 |
| A csúszófogaskerekes indítómotorok | 287 |
| Automata indítomotor-kapcsolók | 287 |
| Világító- és jelzőberendezések | |
| A fényszóró | 289 |
| Helyzetlámpák | 292 |
| A féklámpa működtetése | 293 |
| Irányjelzés | 294 |
| Villanykürt | 295 |
| Biztosítók | 295 |
| Rádió- és televízió-zavarszűrés | 296 |
| A Diesel-motorok elektromos berendezései | 297 |
| Izzítógyertyák | 298 |
| Az akkumulátorok bekötése | 299 |
| Tudnivalók az elektromos berendezésről | |
| A hibakeresésről | 300 |
| Van áram a gyújtótekercsnél | 303 |
| A szekunder áramkör hibái | 305 |
| A gyújtási sorrendről | 307 |
| Az elosztópipa repedése | 307 |
| A gyertyák hibái | 308 |
| Amit az izzítógyertyáról tudni kell | 310 |
| Nem működik az indítómotor | 312 |
| Hibák a dinamónál | 315 |
| Leállásnál égve marad az ellenőrzőlámpa | 316 |
| Hibák a világításnál | 317 |
| Izzócsere | 318 |
| Izzócsere a világításnál | 319 |
| Izzócsere a hátsó lámpánál | 320 |
| Az akkumulátorról | 321 |
| Elhasználódott-e már az akkumulátor? | 324 |
| Gépjármű vezetése | |
| Indulás előtti tennivalók | 327 |
| Indulás, sebességváltás | 328 |
| A kétszeri tengelykapcsoló-használat | 330 |
| A gázpedál kezelése; a fordulatszámhatárok | 330 |
| A sebesség és a fogyasztás | 333 |
| Kanyarodás, lassítás | 335 |
| Fékezés | 336 |
| Reakcióidő | 338 |
| Fékezési idő | 338 |
| Fékút | 339 |
| Vezetési szokások | 341 |
| Vezetés havas, síkos úton | 343 |
| A hibák megítélése | 345 |
| A gépkocsi vontatása | 346 |
| A vontatógépkocsi vezetése | 347 |
| A vontatott gépkocsi vezetése | 348 |
| A pótkocsis gápjármű vezetése | 349 |
| A gépkocsi vezetése földúton, terepen | 351 |
| A gépkocsi vezetése oszlopban | 353 |
| Motorkerékpár-vezetés | 353 |
| A motorkerékpár vezetése síkos úton | 356 |
| Bejáratás | 357 |
| Szervízek, I-es, II-es műszaki szemlék | 358 |
| Tanácsok a vizsga utáni vezetéshez | 359 |
| A gépjármű ellenőrzése célbaérkezés után | 361 |
| A gépkocsi téli üzeme | 362 |
| Indítás forró vízzel | 365 |
| Indítás kézi indítóval (kurblival) | 366 |
| Indítás vontatással | 366 |
| Indítás külön akkumulátorral | 367 |
| A motor védelme fagyás ellen | 367 |
| Feljegyzések a gépjárműről | 369 |
| Szerszámok és tartalék alkatrészek | 369 |
| A szerszámok használatáról | 370 |
| A gépjárműtüzekről | 371 |
| A kipufogógázokról | 373 |
| A szénmonoxid mérgező hatása | 375 |
| A szénmonoxid-mérgezés tünetei | 376 |
| A mérgezés megelőzése | 376 |
| A mérgezettek mentése | 376 |