| A gépjármű és a motor kialakításával kapcsolatos alapfogalmak | 3 |
| A gépjárművek általános ismertetése | 5 |
| A gépjárműgyártás kialakulásának története, fejlődése | 5 |
| A gépjárművekkel kapcsolatos fogalmak | 12 |
| A gépjárművek csoportosítása | 14 |
| A gépjárművek fő részei | 33 |
| A gépjárművek műszaki biztonsága | 34 |
| A gépjárművek erőgépei | 45 |
| Az erőgépek csoportosítása | 45 |
| Belsőégésű hőerőgépek | 46 |
| Villamos erőgépek | 49 |
| Négyütemű Otto-motorok | 51 |
| A négyütemű egyhengeres Otto-motor felépítése és működése | 51 |
| Körfolyamatok | 56 |
| A négyütemű Otto-motor vezérlése | 60 |
| A motor munkája és teljesítménye | 62 |
| A motor hatásfokai | 65 |
| Otto-motorok jelleggörbéi | 67 |
| Kétütemű Otto-motorok | 72 |
| Kétütemű Otto-motorok szerkezeti felépítése | 72 |
| Kétütetmű Otto-motorok működési elve | 74 |
| A kétütetemű Otto-motor indikátordiagramja, vezérlése | 77 |
| A kétütemű Otto-motor teljesítménye | 80 |
| Négyütemű dízelmotorok | 82 |
| A négyütemű dízelmotor szerkezeti felépítése | 82 |
| A négyütemű dízelmotor működési elve | 82 |
| A négyütemű dízelmotor elméleti és valóságos körfolyama | 85 |
| A négyütemű dízelmotor vezérlése | 88 |
| A négyütemű dízelmotorok teljesítménye, erőnyomatéka és hatásfoka | 89 |
| Otto- és dízelmotorok összehasonlítása | 91 |
| A szerkezeti kialakításból és a működési elvből származó eltérések | 91 |
| Egyenlőtlenségek és tömegerők az Otto-és dízelmotorokban | 96 |
| Az egyenlőtlenségi fok és a lendítőkerék | 96 |
| Tömegerők és azok kiegyenlítése | 96 |
| Többhengeres motorok | 100 |
| A több henger alkalmazásának előnyei | 100 |
| Kéthengeres motorok | 101 |
| Négyhengeres motorok | 104 |
| Hat- és többhengeres motorok | 104 |
| Gépjárműmotorok szerkezete és üzeme | 109 |
| Gépjárműmotorok szerkezete és részei | 11 |
| A hengerfej | 112 |
| Hengerfej-kialakítások, égésterek | 112 |
| Otto-motorok égésterei | 112 |
| Dízelmotorok égésterei | 117 |
| A hengerfej anyaga és igénybevétele | 124 |
| A hengerfej rögzítése és tömítése | 125 |
| A hengerfej hibái, javítása és szerelése | 129 |
| A hengertömb és az olajteknő | 130 |
| A hengerpersely | 133 |
| A hengertömb, a hengerek, hengerperselyek hibái és javítása | 136 |
| A forgattyús kialakítása, javítása, a fekvőcsapágyak cseréje | 146 |
| Az olajteknő rendeltetése, anyaga, hibái és szerelése | 152 |
| A forgattyús mechanizmus | 154 |
| A dugattyú | 154 |
| A dugattyúgyűrű | 162 |
| A hajtórúd | 170 |
| A forgattyústengely | 179 |
| A lendítőkerék | 188 |
| A forgattyús mechanizmus szerelése | 190 |
| Négy- és kétütemű motorok vezérlése | 193 |
| Szelepvezérlés, szelepelrendezések | 194 |
| A vezérmű szerkezeti részei | 195 |
| A vezérműtengely | 197 |
| A vezérlőszerkezet | 205 |
| A szelepek | 212 |
| A vezérmű beállítása | 218 |
| Üzemanyagok és kenőanyagok | 222 |
| Az üzem- és kenőanyagok főbb kémiai jellemzői | 222 |
| Az üzemanyagok fajtái, főbb tulajdonságai | 223 |
| A kenőolajok fajtái, főbb tulajsonságai | 226 |
| A kenőzsírok fajtái, főbb tulajdonságai | 232 |
| Az Otto-motorok üzemanyagellátó rendszere | 236 |
| Égési folyamat az Otto-motorok hengerében | 236 |
| Az üzemanyagtartály | 239 |
| Benzinüzemű tápszivattyúk | 243 |
| Benzinüzemű porlasztók | 248 |
| Az egyfúvókás porlasztó felépítése és működési elve | 248 |
| Porlasztó kialakítások, porlasztási rendszerek | 251 |
| A porlasztó segédberendezései | 260 |
| Korszerű egy- és kéttorkú porlasztók | 272 |
| Az üzemanyag-ellátó rendszer hibái, hibaelhárítás | 278 |
| Levegőszűrők | 282 |
| Irodalomjegyzék | 287 |