kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 1.041 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-10-8559-7 |
| 1. kötet | |
| A gépjárművek fejlődése, biztonsága | 7 |
| A világ gépjárműgyártása és gépjárműállománya | 7 |
| A gépjárműgyártás fejlődését meghatározó tényezők | 13 |
| A hajtóerőforrások fejlesztése | 14 |
| A gépjárműszerkezetek fejlesztése | 15 |
| A segédberendezések fejlesztése | 15 |
| Biztonság a gépjárművek tervezésében, építésében | 16 |
| Aktív (elsődleges, primer) biztonság | 18 |
| Passzív (másodlagos, szekunder) biztonság | 25 |
| A gépjárművek szerkezeti egységeire vonatkozó hazai biztonsági előírások | 31 |
| Az ENSZ szerepe a gépjárműszerkezetek fejlesztésében | 32 |
| Az ENSZ, EGB szakmai szervezetei | 32 |
| A Járműszerkesztési Szakértőcsoport | 33 |
| Kocsitestek | 38 |
| A kocsitest kialakításának fő szempontjai | 38 |
| Alvázak | 39 |
| Kocsiszekrények (karosszériák) | 44 |
| Az önhordó kocsiszekrények | 45 |
| A kocsiszekrények gyártása és szerelése | 49 |
| A kocsiszekrény zaj- és rezgéscsillapítása | 55 |
| Biztonságnövelés a kocsitest építésében | 59 |
| A kocsitestek tartozékai | 65 |
| Szellőző- és fűtőberendezések | 65 |
| Vonószerkezetek | 72 |
| A csörlőberendezés | 73 |
| Az utasajtó-működtető berendezés | 75 |
| Vezetőfülke-billentő és -rögzítő szerkezet | 76 |
| Önürítő, billentős rakfelületű tehergépkocsik | 77 |
| Különleges gépjárművek felépítése | 83 |
| A darus gépjárművek | 87 |
| A NAMI-2 LK panelszállító félpótkocsi | 98 |
| A tartályos járművek | 104 |
| A hűtőgépkocsik és berendezéseik | 112 |
| A belső égésű motorok üzeme és szerkezeti kialakítása | 120 |
| A belső égésű motorok működésének elméleti alapjai | 120 |
| A belső égésű motorok csoportosítása | 120 |
| A belső égésű motorok elméleti körfolyamatai, indikátordiagramjai | 122 |
| Motorok fő méreteinek meghatározása | 134 |
| Motorok jelleggörbéi, rugalmassága, szabályozása | 137 |
| Égésfolyamat a motor hengerében | 144 |
| Az Otto-motorok üzeme | 157 |
| A töltéscsere veszteségei | 159 |
| A keverési arány hatása a motor teljesítményére és fajlagos fogyasztására | 164 |
| A korszerű porlasztók üzemi berendezései | 168 |
| A kipufogógáz mérgező összetevőit csökkentő porlasztószerkezetek | 185 |
| Egyéb segédberendezések | 213 |
| Az Otto-motor égésterei és vezérlési megoldásai | 215 |
| A dízelmotorok üzeme | 229 |
| Égésfolyamat a dízelmotor hengerében | 247 |
| Élőbefecskendezés-szabályozó | 250 |
| Fordulatszám-szabályozás | 256 |
| Korrektorok | 264 |
| Indítássegélyek | 265 |
| CAV gyártmányú forgóelosztós (disztributoros) adagoló | 272 |
| Egyesített adagoló-porlasztó | 275 |
| Benzinbefecskendezéses Otto-motorok | 279 |
| Mechanikus benzinbefecskendezés | 282 |
| Elektronikusan vezérelt benzinbefecskendezés | 318 |
| A feltöltöttmotorok | 330 |
| A mechanikus feltöltés | 330 |
| A turbófeltöltés | 343 |
| A dinamikus feltöltés | 343 |
| Nyomáscserélő feltöltés | 345 |
| A feltöltéssel elérhető teljesítménynövelés korlátai | 347 |
| A feltöltés előnyei, hátrányai | 350 |
| 2. kötet | |
| A gépjárműmotorok légszennyezése, egyéb hajtóerőforrások | 361 |
| Az Otto-motorok kipufogógázai | 361 |
| A dízelmotorok kipufogógázai | 363 |
| A levegőt szennyező gázkomponensek megengedett mértéke | 364 |
| A benzinüzemű gépjárművek ólom- (ólomvegyület-) emissziója által okozott környezetszennyezés | 369 |
| A benzin ólomadagolásának oka | 369 |
| A gépjármű-közlekedés hatása a környezet ólomszennyezésére | 370 |
| A benzinek ólomtartalmának csökkentésére vonatkozó intézkedések | 374 |
| A kipufogógázok kiértékelése | 376 |
| A Kalifornia-teszt és a New Jersey-teszt | 376 |
| A Japán-teszt | 387 |
| Az európai mérési ciklus (Európa-teszt) | 378 |
| A légszennyezés csökkentésének megoldásai | 378 |
| A forgattyúház szellőztetése | 380 |
| A kipufogógázok visszavezetése a motorba | 382 |
| A keverékképzés optimalizálása, rétegezett keverékképzés | 385 |
| Szekunder levegő hozzáadás | 390 |
| Reaktor alkalmazás | 391 |
| A katalitikus utánégetők | 391 |
| A soványkeverékes motor | 400 |
| A levegőbefúvásos utánégető | 403 |
| Egyéb hajtóerőforrások | 405 |
| A Wankel-motor működése és jellemzői | 406 |
| A Wankel-motor szerkezete | 411 |
| A gépjárművek mozgásmechanikája | 413 |
| A menetellenállások | 413 |
| A hajtómű- vagy belső ellenállás | 414 |
| A gépjárműkerék gördülési ellenállása | 416 |
| A légellenállás | 420 |
| Az emelkedési ellenállás | 425 |
| A gyorsítási ellenállás | 426 |
| A gépjármű menetteljesítménye | 429 |
| A menetteljesítményi diagram | 431 |
| A vonóerődiagram (nyomatéki diagram) | 433 |
| A gépjárművek tömegpontja és tehetetlenségi nyomatéka | 434 |
| A tömegpont meghatározása | 434 |
| A tehetetlenségi nyomaték | 436 |
| Tengelyterhelések a gépjárműveknél | 437 |
| A gépjármű legnagyobb vonóereje és fékezőereje | 440 |
| A gépjármű felborulásának veszélye | 444 |
| A gépjárművek mozgástörvényeinek érvényesülése különböző esetekben | 447 |
| A gépjármű-szerelvények egyenesmeneti stabilitása | 449 |
| A gépjármű-szerelvények ívmeneti stabilitása | 453 |
| Az előzés | 459 |
| A gépjárművek hajtási rendszerei | 464 |
| A hajtóművek elvi felépítése | 464 |
| A gépjárművek kerékhajtási rendszereinek felosztása | 469 |
| A hátsó- és az elsőkerékmeghajtás | 469 |
| A különböző kerékhajtási rendszerek tulajdonságainak összehasonlítása | 474 |
| Az elsőkerékhajtás teljesítménykorlátai | 476 |
| Az összkerékhajtású gépjárművek | 478 |
| Főtengelykapcsolók | 485 |
| Súrlódással működő főtengelykapcsoló szerkezetek | 486 |
| Hidrodinamikus főtengelykapcsolók | 493 |
| A főtengelykapcsolók vezérlése | 503 |
| Sebességváltóművek | 514 |
| A sebességváltóművek áttételi fokozatainak meghatározása | 516 |
| Szinkronkapcsolású sebességváltómű szerkezetek | 526 |
| Szinkronkapcsoló szerkezetek | 526 |
| Szinkronkapcsolású sebességváltóművek | 535 |
| Gyorsítófokozatos sebességváltóművek | 540 |
| Segédváltóművek | 545 |
| Előtét váltóművek (szorzórendszerű váltóművek) | 545 |
| Osztóművek | 560 |
| Mellékhajtóművek, mellékalátétek | 564 |
| Automatikus kapcsolású sebességváltóművek | 568 |
| Mechanikus fokozat nélküli sebességváltómű | 568 |
| A CTV sebességváltómű | 572 |
| Az ECVT sebességváltómű | 576 |
| Hidromechanikus sebességváltóművek | 578 |
| A kardánszerkezet és differenciálmű, egyéb erőátviteli szerkezetek | 593 |
| Kardánszerkezetek | 593 |
| Kardáncsuklók kinematikája | 593 |
| Szinkron (homokinetikus) kardánhajtás | 599 |
| Kardáncsuklók alkalmazása kerékhajtásoknák | 608 |
| A differenciálművek | 610 |
| A szimmetrikus kúpkerekes differenciálmű üzemállapotai | 612 |
| A szimmetrikus kúpkerekes differenciálmű szerkezete | 615 |
| A szimmetrikus differenciálmű nyomaték- és teljesítmény-viszonyai | 616 |
| A differenciálmű belső súrlódása | 616 |
| A szimmetrikus hengeres kerekes differenciálmű | 619 |
| A szimmetrikus hengeres kerekes differenciálmű | 621 |
| Aszimmetrikus differenciálművek | 622 |
| Differenciálművek beépítése kettős tengelyhajtások esetén | 625 |
| Lánctalpas járművek differenciálművei | 628 |
| Futóművek | 630 |
| Merev (kapcsolt kerékfüggesztésű) fotóművek | 632 |
| Lengőtengelyes futóművek | 637 |
| Független kerékfelfüggesztésű futóművek | 642 |
| Keresztlengőkaros kerékfüggesztések | 643 |
| Hosszúlengőkaros kerékfelfüggesztések | 651 |
| Ferdelengőkaros kerékfelfüggesztések | 653 |
| Független kerékfelfüggesztésű futóművek keresztmerevségének biztosítása | 654 |
| Terheléskiegyenlítés a futóművek között. Segédfutóművek | 656 |
| Oldalhajtóművek | 662 |
| A gépjármű lengései és a rugózás | 666 |
| A rugózási rendszerek | 670 |
| Laprugók | 670 |
| Csavarrugók | 673 |
| Torziós rugók | 674 |
| Gumirugók | 678 |
| Légrugók | 680 |
| Hidrelasztikus rugózás | 694 |
| Lengéscsillapítók | 696 |
| Az aktív kerékfelfüggesztési rendszer | 702 |
| A gépjárművek kormányzása. Kormányszerkezetek | 709 |
| A kormányzás geometriája. A trapézkarok szöghelyzete | 710 |
| Kormányzási sávszélesség | 713 |
| A kormányzott kerekek beállítása | 722 |
| Gépjárművek iránytartása, kormányzási viselkedése kanyarban | 727 |
| A négykerék-kormányzás | 730 |
| Kormányszerkezetek | 735 |
| Biztonsági kormányszerkezetek | 735 |
| Kormányművek | 737 |
| Kormányrásegítők | 740 |
| 3. kötet | |
| A gépjárművek fékezése. Fékszerkezetek | 763 |
| A gépjárművek fékberendezéseire vonatkozó előírások | 764 |
| A gépjárművek fékezésének folyamata | 767 |
| A fékút meghatározása | 767 |
| A gépjármű kereke és az útfelület közötti tapadás | 769 |
| A fékezési úthossz (féktávolság) | 772 |
| A tengelyterhelés dinamikus változása | 774 |
| Fékszerkezetek | 776 |
| Dobfékes kerékfékszerkezetek | 776 |
| Tárcsafékek | 782 |
| Kétkörös hidraulikus fékrendszerek | 789 |
| Légfékrendszerek | 793 |
| Fékrásegítő szerkezetek | 822 |
| A fékerő-szabályozók | 833 |
| Különleges fékszerkezetek | 853 |
| Csúszásgátló berendezések (blokkolásgátlók) | 862 |
| Elektronikus csúszásgátló (blokkolásgátló) és nyomatékszabályozó rendszer | 867 |
| A gépjárműveszerkezetek méretezése | 870 |
| A méretezés alapelvei | 870 |
| A különböző gépjárművek méretezési szempontjai | 871 |
| A gépjárműszerkezetek szilárdsági méretezése | 873 |
| A gépjárműszerkezetek méretezése forgalombiztonsági szempontból | 874 |
| A gépjárművek méretezése a karbantarátási igények figyelembevételével | 877 |
| Ergonómiai szempontok a tervezésnél | 880 |
| Számítástechnikai eszközök a gépjárművek tervezésében | 881 |
| A kocsitestek méretezése | 882 |
| A kocsiszekrények és alvázkeretek méretezésének általános szempontjai | 882 |
| A gépjárművek tömege csökkentésének lehetőségei és korlátai | 884 |
| A méretezés alapadatai | 890 |
| Statikai modell a méretezéshez | 894 |
| Számítási modell a méretezéshez | 897 |
| A statikailag határozatlan feladatok megoldásának alapjai | 898 |
| A mátrix-számítás alkalmazása a rácsos tartók méretezésénél | 903 |
| A daruszerkezetes felépítmények méretezésének alapjai | 907 |
| A gépjárműmotorok méretezése | 916 |
| A dugattyú igénybevétele, méretezése | 919 |
| A dugattyúcsapszeg igénybevétele, méretezése | 922 |
| A hengerpersely igénybevétele, méretezése | 924 |
| A dugattyúgyűrűk ellenőrzése | 926 |
| A hengerfejcsavarok méretezése | 928 |
| A forgattyústengely igénybevétele, méretezése | 928 |
| A hajtórúd és a hajtócsaarok igyénbevétele, méretezése | 932 |
| A lendítőkerék csavarok igénybevétele, méretezése | 940 |
| A hajtóművek méretezése | 943 |
| A mechanikus tengelykapcsoló méretezése | 943 |
| A hidrodinamikus tengelykapcsolók méretezése | 949 |
| A sebességváltóművek méretezése | 953 |
| A kardántengelyek méretezése | 967 |
| A differenciálművek méretezése | 970 |
| A kormányművek méretezése | 972 |
| Az álló gépjármű kormányzási erői | 972 |
| Kormányzási erők a haladó gépjárműnél | 975 |
| A kormánymű áttételének megválasztása | 977 |
| A mechanikus kormányművek méretezése | 977 |
| A szervokormányművek méretezési elve | 983 |
| A futóművek méretezése | 988 |
| A méretezés általános elvei | 988 |
| Kinematikai méretezés | 989 |
| Kinetikai méretezés | 992 |
| Szilárdsági méretezés | 995 |
| A rugózások méretezése | 1007 |
| A fékszerkezetek méretezése | 1019 |
| A fékerőigény megállapítása | 1019 |
| A hidraulikus fékszerkezetek méretezése | 1021 |
| A légfékszerkezetek méretezése | 1029 |
| Felhasznált irodalom | 1047 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.