| Előszó | 11 |
| A gépjárműmotorok | 13 |
| A belsőégésű motorok csoportosítása | 13 |
| A négyütemű Otto-motor működése | 13 |
| A szelepvezérlési diagram | 15 |
| A kétütemű Otto-motor működése | 15 |
| A Diesel-motorok | 16 |
| A négyütemű Diesel-motor működése | 17 |
| Az égési folyamat, a gyulladási késedelem | 19 |
| A Diesel-motorok égőtereinek kialakítása | 20 |
| A kétütemű Diesel-motor | 22 |
| A motorok jelleggörbéi | 24 |
| Teljesítmény, forgatónyomaték | 23 |
| Nyomaték- és fordulatszám-rugalmasság | 25 |
| A fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 27 |
| A motor szerkezeti felépítése | 30 |
| A hengertömb (forgattyúház) | 30 |
| A hengerfej | 30 |
| Az olajteknő | 31 |
| A forgattyús hajtómű | 31 |
| A dugattyú | 31 |
| A dugattyúgyűrűk | 32 |
| A dugattyúcsap | 33 |
| A hatjókar | 34 |
| A hatjókar és főtengely csapágyak | 34 |
| A forgattyús tengely és a lendítőkerék | 35 |
| A vezérmű | 35 |
| Szelep- és vezérműtengely-elhelyezési módok | 34 |
| A szelepek és tartozékaik | 37 |
| A többhengeres motorok | 36 |
| Négyhengeres motorok | 38 |
| Hathengeres motorok | 39 |
| Nyolchengeres motorok | 40 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 38 |
| A motor mechanikai állapotának ellenőrzése | 41 |
| A motor szerelése | 47 |
| A motorok hűtése | 52 |
| A vízhűtés | 52 |
| A zártrendszerű vízhűtés | 55 |
| A hűtővíz hőmérsékletének szabályozása | 57 |
| A léghűtés | 56 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 57 |
| A vízhűtés ellenőrzése és karbantartása | 61 |
| A léghűtés ellenőrzése és karbantartása | 62 |
| A motorok olajozása | 59 |
| A motorolajok | 59 |
| A viszkozitás szempontjából történő SAE osztályozás | 64 |
| Igénybevétel szempontjából történő osztályozás | 65 |
| Az olajozási rendszerek | 61 |
| A keverék-olajozás | 66 |
| A szivattyús olajozás | 66 |
| Az olajszűrők | 62 |
| Előszűrő | 68 |
| Főszűrő (durvaszűrő) | 68 |
| Finomszűrők | 69 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 65 |
| A motorolaj-túlfogyasztás okai | 70 |
| Az olajcsere | 71 |
| Az Otto-motorok tüzelőanyag-ellátó berendezése | 67 |
| A tüzelőanyag-szállító berendezések | 67 |
| Az ejtőtartályos benzinszállítás | 72 |
| Az emelőkaros tápszivattyú | 72 |
| A benzinszűrő és vízzsák | 69 |
| A levegőszűrók | 74 |
| A száraz szűrő | 75 |
| A nedves szűrő | 75 |
| Az olajtükrös szűrő | 75 |
| A porlasztók | 76 |
| Az egyfúvókás porlasztó | 76 |
| A főfúvókarendszerek | 77 |
| Az indítóberendezés | 80 |
| Üresjárati berendezés | 83 |
| Gyorsító szivattyúk | 85 |
| Dúsító (takarék) berendezések | 87 |
| A VAZ-2101 (LADA) porlasztó | 88 |
| A K-88 (ZIL) porlasztó | 91 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 92 |
| A tápszivattyú ellenőrzése és javítása | 92 |
| A porlasztó ellenőrzése és javítása | 95 |
| A Diesel-motorok tüzelőanyag-ellátó berendezése | 105 |
| A tápszivattyú | 106 |
| A gázolajszűrők | 106 |
| Durvaszűrők | 107 |
| Finomszűrők (főszűrők) | 107 |
| Az adagolószivattyú | 108 |
| A szivattyúelem és a fejszelep | 109 |
| A fordulatszám-szabályozó | 112 |
| Az előbefecskendezés-szabályozók | 115 |
| A befecskendező porlasztó | 117 |
| A befecskendező fúvóka | 118 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 119 |
| A kipufogófüst koromtartalmának értékelése | 119 |
| A tüzelőanyag-ellátó berendezés vizsgálata | 121 |
| Elektromos berendezések | 129 |
| Az akkumulátor | 129 |
| Az akkumulátor szerkezete | 129 |
| Az akkumulátor feszültségviszonyai | 130 |
| Az akkumulátor kapacitása | 130 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 131 |
| Az áramfejlesztők | 135 |
| A dinamó | 135 |
| A háromfázisú generátor | 136 |
| A dinamó és a generátor feszültségének szabályozása | 139 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 143 |
| Az indítómotorok | 149 |
| A csúszófogaskerekes indítómotor | 149 |
| A csúszóarmatúrás indítómotor | 150 |
| Az indítómotorok ellenőrzése és karbantartása | 151 |
| A villamos gyújtóberendezések | 152 |
| Az akkumulátoros gyújtóberendezés | 153 |
| A tranzisztoros gyújtókészülék | 156 |
| Az előgyújtás | 159 |
| A gyújtógyertya | 162 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 164 |
| A gépjármű egyéb villamos berendezései | 179 |
| Vezetékek, kapcsolók, biztosítékok | 179 |
| A világító- és jelzőberendezések | 180 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 189 |
| A Diesel-motorok villamos berendezései | 193 |
| Az izzítóberendezés | 194 |
| A két akkumulátor kapcsolása | 196 |
| Az erőátviteli szerkezetek | 200 |
| A tengelykapcsolók | 200 |
| Az egytárcsás száraz tengelykapcsoló | 200 |
| A kéttárcsás száraz tengelykapcsoló | 203 |
| A tengelykapcsolók működtetését mekönnyítő szerkezetek | 204 |
| Önműködő tengelykapcsolók | 204 |
| A sebességváltók | 206 |
| A sebességváltók feladata és típusai | 206 |
| A kézi kapcsolású sebességváltók | 207 |
| Az automata sebességváltók | 210 |
| A kardántengely | 214 |
| A csuklók | 215 |
| A csuklók mozgásai | 216 |
| A differenciálmű | 217 |
| Kúpkerékhajtás (lassítóáttétel) | 217 |
| A kúpkerekes differenciálmű | 218 |
| A differenciálzár | 219 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 219 |
| A tengelykapcsoló ellenőrzése és karbantartása | 219 |
| A sebességváltó és a differenciálmű karbantartása | 221 |
| A kardántengely karbantartása | 222 |
| A futómű | 224 |
| A felépítmény | 224 |
| A kerekek | 226 |
| A kerékagy | 227 |
| A gumiabroncsok | 228 |
| A gumiabroncsok mérete | 231 |
| A rugózás | 232 |
| A laprugó | 233 |
| A csavarrugó | 234 |
| A torziós rugó | 234 |
| A gumirugó | 234 |
| A légrugó | 236 |
| A lengéscsillapítók | 238 |
| A kerekek felfüggesztése | 240 |
| A kapcsolt felfüggesztés | 240 |
| A független kerékfelfüggesztés | 241 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 242 |
| A gépkocsi kerekeinek ellenőrzése, karbantartása | 243 |
| A kerékfelfüggesztési egységek ellenőrzése | 251 |
| Kormányzás, kormányberendezések | 256 |
| A kormányzás geometriája | 256 |
| Forgózsámolyos kormányzás | 256 |
| Tengelycsonk-kormányzás | 256 |
| A kormányzott első kerekek beállítása | 258 |
| A kerékdőlés és csapterpesztés | 258 |
| A kerékösszetartás | 259 |
| Csapszegdőlés (utánfutás) | 259 |
| A kormányszerkezet | 260 |
| Kormányművek | 261 |
| Szervókormányok | 263 |
| A kormányszervók feladata | 263 |
| A kormányszervók működése | 264 |
| A szervókormány karbantartása | 267 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 267 |
| A futómű-geometria ellenőrzése | 267 |
| A kormányberendezés ellenőrzése | 274 |
| A fékberendezések | 279 |
| A személygépkocsik, tehergépkocsik és pótkocsik szerelvények fékezése | 279 |
| A kerékfék-szerkezetek | 286 |
| A belsőpofás dobfék | 286 |
| A tárcsafék | 289 |
| A hidraulikus fékberendezések | 290 |
| Az egykörös hidraulikus fék | 291 |
| A kétkörös hidraulikus fék | 293 |
| A vákuumos fékrásegítő | 293 |
| A légfékberendezések | 295 |
| Az egykörös légfékberendezés és szerelvényei | 295 |
| A kétkörös légfékberendezés | 308 |
| A pótkocsi-légfékberendezések | 310 |
| Fékberendezés sűrített levegővel működő fékerősítővel | 321 |
| A fékerő-szabályozók | 322 |
| A dinamikus fékerő-szabályozó | 323 |
| A kézi fékerő-szabályozó | 326 |
| Kézifék-berendezések | 327 |
| Beszabályozási és karbantartási munkák | 330 |
| A fékberendezések hatásosságának vizsgálata | 330 |
| Hibabehatárolás, ellenőrzése | 333 |
| A gépjárműek karbantartása és vizsgálata | 344 |
| A gépjármű ápolása | 344 |
| Az alsómosás | 344 |
| A kenési műveletek | 344 |
| A gépjármű felsőmosása | 345 |
| Ellenőrzési és beszabályozási műveletek | 346 |
| A napi karbantartási és ellenőrzési műveletek | 346 |
| Az I. műszaki szemle | 347 |
| A II. műszaki szemle | 348 |
| Az időszakos műszaki felülvizsgálat | 349 |
| Gépelemek és gépszerkezetek | 352 |
| A kötőgépelemek | 352 |
| Oldható kötőgépelemek | 352 |
| Nem oldható kötőgépelemek | 362 |
| A forgómozgás gépelemei | 364 |
| A tengelyek | 364 |
| A csapágyak | 365 |
| Folyadékot és gáznemű anyagot szállító gépelemek | 370 |
| Csővezetékek és csővezetéki elemek | 370 |
| A forgómozgást közvetítő szerkezetek | 375 |
| Ékszíjhajtás | 376 |
| Lánchajtás | 377 |
| Fogaskerékhajtás | 377 |
| Tengelykapcsolók | 381 |