1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egy gazdaságpolitikai alternatíva a reformkorban

A fiumei vasút

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím: Értekezések a történeti tudományok köréből-Új sorozat
Kötetszám: 98
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-05-2917-3
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Hogyan törhet ki Magyarország viszonylagos gazdasági elszigeteltségéből? Milyen új külkereskedelmi irány alakítható ki, amely közvetlen bekapcsolódást biztosíthat a világkereskedelembe? Ez a kérdés a 18. század végétől foglalkoztatta a magyar politikusokat. A választ keresők figyelme kezdettől a Duna és főként az Adriai-tenger felé fordult. A fiumei közúti összeköttetés nehézkes volta miatt az 1830-as évektől kezdődően egyre többen szorgalmazták a vasúti összeköttetés kiépítését. Az 1840-es évektől a követi utasításokban is kifejezésre jutó általános kívánság lett a fiumei vasút megépítése. Hogyan, milyen erőből építsenek a tőkeszegény országban? Merre vezessék a vasutat? Nagy vita és politikai küzdelem bontakozott ki a lehetséges megoldások körül, s a válasz az 1847-1848. évi utolsó rendi országgyűlésen már a politikai táborok erőviszonyait lett volna hivatott eldönteni. A fiumei vasút ügyét az önálló magyar gazdaság- és közlekedéspolitika, illetve a kormányfelelősségért folytatott... Tovább

Fülszöveg

Hogyan törhet ki Magyarország viszonylagos gazdasági elszigeteltségéből? Milyen új külkereskedelmi irány alakítható ki, amely közvetlen bekapcsolódást biztosíthat a világkereskedelembe? Ez a kérdés a 18. század végétől foglalkoztatta a magyar politikusokat. A választ keresők figyelme kezdettől a Duna és főként az Adriai-tenger felé fordult. A fiumei közúti összeköttetés nehézkes volta miatt az 1830-as évektől kezdődően egyre többen szorgalmazták a vasúti összeköttetés kiépítését. Az 1840-es évektől a követi utasításokban is kifejezésre jutó általános kívánság lett a fiumei vasút megépítése. Hogyan, milyen erőből építsenek a tőkeszegény országban? Merre vezessék a vasutat? Nagy vita és politikai küzdelem bontakozott ki a lehetséges megoldások körül, s a válasz az 1847-1848. évi utolsó rendi országgyűlésen már a politikai táborok erőviszonyait lett volna hivatott eldönteni. A fiumei vasút ügyét az önálló magyar gazdaság- és közlekedéspolitika, illetve a kormányfelelősségért folytatott küzdelem egészébe illesztve, annak meghatározó mozzanataként mutatja be Gergely András e munkája. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A tengeri kereskedelem és a fiumei összeköttetés a hazai vasúttervek megjelenése előtt9
Az első fiumei vasúttervek27
A fiumei vasút vitája az 1843-1844. évi országgyűlésen61
Gyakorlati lépések a fiumei vasút megvalósítása érdekében87
A fiumei vasút vitája az utolsó rendi országgyűlésen121
Kitekintés. A tengerhez vezető vasutak az abszolutizmus és a dualizmus korában156
Rövidítések jegyzéke161

Gergely András

Gergely András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Gergely András könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Egy gazdaságpolitikai alternatíva a reformkorban Egy gazdaságpolitikai alternatíva a reformkorban

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
2.840 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv