1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Japanológia

Kutatás - Oktatás - Ismeretterjesztés

Szerző

Kiadó: Kőrösi Csoma Társaság-ELTE Japán Tanszéki Szakcsoport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-837-818-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A jelen kötet a 2001. szeptember 14-16. között Budapesten megrendezett Japanológia - Kutatás, Oktatás és Ismeretterjesztés című nemzetközi szimpóziumon elhangzott előadások írott változatát... Tovább

Előszó

A jelen kötet a 2001. szeptember 14-16. között Budapesten megrendezett Japanológia - Kutatás, Oktatás és Ismeretterjesztés című nemzetközi szimpóziumon elhangzott előadások írott változatát tartalmazza. A szimpózium a Körösi Csorna Társaság rendezvényeként a Japán Alapítvány támogatásával az ELTE Japán Tanszéki Szakcsoport, a Hamburgi Egyetem Japán Tanszéke és az Oszakai Idegennyelvek Egyeteme Japán Központja és Posztgraduális Iskolája valamint a magyarországi Japanisztikai Társaság közös szervezésében valósult meg. A kötet bevezetőjéül az alábbiakban röviden szeretném ismertetni a szimpózium megszervezésének körülményeit, kitűzött céljait, a szimpózium eseményeinek összefoglalójával együtt. A szimpózium megrendezéséhez vezető alapgondolatot a Japán-kutatás és japán nyelvoktatás múlt és jelen helyzetének áttekintése adta, miként a Japán Alapítványhoz benyújtott pályázatunkban megfogalmaztuk: "Az európai és az amerikai japanológiai kutatás az elmúlt évszázad alatt a kezdeti, kuriózum iránti érdeklődéstől a mai Japán-kutatásban nagy visszhangot kiváltó monográfiák alkotásáig az eredményesség tartalmi és mennyiségi szempontjából egyaránt óriási fejlődésen ment át, az egyes eredmények a nagy hagyománnyal rendelkező Japán nemzeti tudományára is komoly hatást tettek, a témafelvetésben, a kutatási módszertani kérdésekben is. Különösen a II. világháború után felhalmozódott kutatási eredmények a jelenkori Japán társadalmi és gazdasági sikerével párhuzamosan a Japánkutatást sokszínűvé, sokrétűvé tették. Erőteljesen nőtt a japán nyelv-oktatás iránti érdeklődés is nem csak a felsőoktatásban, hanem az általános és a középiskolai oktatásban is az európai országokban, az amerikai valamint a csendes-óceáni térségben lévő országokban is, s ez a japán nyelvoktatás gyors elterjedését eredményezte világszerte. (A Japán Alapítvány 1998-ban publikált felmérési adatai szerint az utóbbi időkben több mint két millióan tanulnak japánul mint idegennyelvet intézményes, szervezett oktatásban a világon.) Így az olyan alapkérdések vizsgálata, mint például a tudományos kutatás és képzés jelen helyzete, valamint az, hogy hogyan kapcsolódik e tudományos kutatás és a felsőoktatási képzés a közoktatás japán nyelv- és kultúra-oktatásához, vagy hogy hogyan áll a japán ismeretterjesztés kérdése a mai társadalomban, igen fontos feladatnak mondható a Japánnal foglalkozó oktatók és kutatók számára az új század japanológiája feladatainak és kérdéseinek áttekintésével együtt ahhoz, hogy a japanológia is megadhassa a maga válaszát a változó világ különböző kihívásaira. Vissza

Tartalom

Szerkesztői előszó 7
Megnyitó 11
Okunisi Sunszuke:
A kappa keze - A japán kultúra sajátossága és egyetemessége - 13
Roland Schneeder:
A németországi japanisztika és a Hamburgi Egyetem Ázsia-Afrika-Intézetének Japán
Szaka 21
Jamadzsi Maszanori:
A magyarországi japanológia és az ELTE japán szakos képzése 26
Mori Mariko:
A kora újkori haikai 30
Matthew Königsberg
Olvasni nem tudók tanítása: az egyetemi szintű japán irodalmi kurzusok 35
Szabó Adrienn:
Néhány gondolat az olvasáskészség fejlesztéséről 40
Ivai Jaszuo:
Az állandó érték a japán hangsúlyban 46
Gergely Júlia:
A magyarországi általános és középiskolai japán nyelvoktatás 53
Igarasi Maszaki:
A japán országismeret oktatásának értelme és célja 59
Miriam Rohde:
Az elmélet oktatása a japanológiában - egy példa 64
Kobajasi Akemi:
A siddham-tudomány a japán nyelvkutatás történetében 70
Kató Hitosi:
Nyelvelmélet a buddhista gondolatban - Nágárdzsuna és Sinran - 78
Jamamori Takesi:
Első és második személy az újkori levelezésben 84
Mai Sinobu:
Kifejezések összekapcsolása a japán nyelvben 92
Szerzők 97
A szimpózium programja 98
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv