kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Wilhelm Braumüller |
|---|---|
| Kiadás helye: | Bécs |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 608 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Német |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| (szexuális sokféleség, homoszexualitás, szexuális típusok, pszichológia, férfi és női szexualitás, zsidóság) | |
| Bevezetés | 13 |
| A fogalom fejlődéséről | |
| Férfi és Nő | |
| Ellentmondások | |
| Folytatólagos átmenetek | |
| Anatómia és tehetség | |
| A morfológia nem biztos? | |
| "Férfiak és Nők" | 17 |
| Embrionális differenciálatlanság | |
| Csökevények a felnőttnél | |
| A "gonochorizmus" fokai | |
| Az átmeneti formák elve | |
| F. és N. | |
| Bizonyítékok | |
| A tipizálás szüksége | |
| Összefoglalás | |
| Legrégibb sejtések | |
| Arrhenoplazma és thélyplazma (himsejtanyag, nősténysejtanyag) | 21 |
| Hol fészkel a nem? | |
| Állásfoglalás Steenctrup mellett | |
| Nemi jellegek | |
| Belső kiválasztás | |
| Idioplazma-himsejtanyag-nősténysejtanyag | |
| Ingadozások | |
| Bizonyítékok a sikertelen kasztrálásból | |
| Átültetés és átömlesztés | |
| Organoterápia | |
| Egyéni különbségek az egyes sejtek közt | |
| A nemi átmeneti formák okai | |
| Agy | |
| Fiu-többség a születéseknél | |
| A nem meghatározása | |
| Összehasonlító patológia | |
| A nemi vonzás törvényei | 31 |
| Nemi izlés | |
| A törvényszerűség valószínűsége | |
| Első formula | |
| Első értelmezés | |
| Bizonyítékok | |
| Heterosztilia | |
| Magyarázata | |
| Állatvilág | |
| További tövények | |
| Második formula | |
| Kemotrópia | |
| Analógiák és különbségek | |
| "Lelki rokonság" | |
| Házasságtörés, házasság | |
| Következmények az utódokra | |
| Homoszexualitás és pederasztia | 45 |
| A homoszexuálisok mint nemi átmeneti formák | |
| Velükszületett vagy szerzett? egészséges, vagy beteges? | |
| A törvény speciális esete | |
| Minden ember homoszexuális hajlama | |
| Barátság és nemiség | |
| Állatok | |
| Terápiajavalás | |
| Homoszexualitás, büntető tövény és etika | |
| Hoszoszexualitás és pederasztia megkülönböztetése | |
| Jellemtan és morfológia | 51 |
| A nemi átmeneti formák elve, mint az egyéni lélektan sarkalatos alaptétele | |
| Egyidejűség, vagy időszakosság? | |
| A lélektani vizsgálódás módszere | |
| Példák | |
| Egyenlítő nevelés | |
| Egyenlősítés | |
| Morfológia és jellemtan párhuzamossága | |
| A fiziognomika és a pszichofizika elve | |
| A varietás-elmélet módszertana | |
| Uj kérdésfeltevés | |
| Deduktiv morfológia | |
| Korreláció és függvényfogalom | |
| Kilátások | |
| Az emancipált nők | 61 |
| Nőkérdés | |
| Emancipációs szükség és férfiasság | |
| Emancipáció és homoszexualitás | |
| Az emancipált n ők nemi izlése | |
| Fiziognómiai adatok róluk | |
| A többi hiresség | |
| A Nő és az emancipáció | |
| Gyakorlati szabály | |
| A zseni férfiassága | |
| Nőmozgalom a történetben | |
| Időszakosság | |
| Biológia és történeti felfogás | |
| A nőmozgalom reményei | |
| Alaptévedés | |
| Második vagy főrész | 71 |
| A nemi tipusok | |
| Férfi és Nő | 73 |
| Biszexualitás és uniszexualitás | |
| Az ember vagy férfi vagy nő | |
| Ami ebben problematikus és a jellemtan főnehézsége | |
| A kisérlet, az érzékletelemzés és a lélektan | |
| Ditlhey | |
| A tapasztalati jellem fogalma | |
| Mi célja, mi nem célja a lélektannak | |
| Jellem és egyéniség | |
| A jellemtan problémája és a nemek problémája | |
| Férfi- és női nemiség | 79 |
| A női lélektan problémája | |
| A férfi a nő pszichológusa | |
| Különbségek a nemi ösztönben | |
| Kontrektációs, detumeszcencás ösztön | |
| Intenzitás és aktivitás | |
| A Nő nemi izgékonysága | |
| A nő nemi életének nagyobb szélessége | |
| A nemiség érzésében való nemi különbségek | |
| A férfi nemiség helyi és időbeli kidomborodása | |
| Különbségek a nemiség tudatosságának fokában | |
| Férfi és női öntudat | 86 |
| Érzékelés és érzés | |
| Viszonyuk, Avenarius "elemei" és "karakterei" | |
| A legelső stádiumban a felosztás kivihetetlensége | |
| Forditott viszony megkülönböztetettség és karakterizálás közt | |
| A világosodás folyamata | |
| Sejtelmek | |
| A megértés fokai | |
| Feledés | |
| Ut-törés és tagozottság | |
| A "henid" fogalma | |
| A henid a legegyszerűbb lelki adalék | |
| A tartalmak tagozottságában nemi különbségek | |
| Érzékenység | |
| Az itélet biztossága | |
| A fejlett tudat: férfias nemi jelleg | |
| Tehetség és zsenialitás | 95 |
| Zseni és talentum | |
| Zseniális és szellemes | |
| Módszer | |
| Több ember megértése | |
| Mit jelent: egy embert megérteni? | |
| A zseni nagyobb komplikáltsága | |
| Periódusok a lelki életben | |
| Megérteni, megjegyezni | |
| Belső összefüggés fény és ébrenlét között | |
| A megértés feltételeinek végleges megállapítása | |
| A zseni általánosabb tudatossága | |
| Legnagyobb távolság a henid-állapottól, tehát nagyobb férfiasság | |
| Csak univerzális zsenik vannak | |
| A nő nem zseniális és nem tiszteli a hősöket | |
| Tehetség és nem | |
| Tehetség és memória | 105 |
| Tagoltság és reprodukálhatóság | |
| Emlékezés élményekre, mint tehetség jele | |
| Emlékezet és apparececpió | |
| A hasonlítás képessége | |
| A zene férfiasságának okai | |
| Rajz, és szín, a zsenialitás fokai: a zseni viszonya a nem zseniális emberekhez | |
| Önéletrajz | |
| Fixa ideák | |
| Emlékezés arra, amit magunk alkottunk | |
| Folytatólagos és hiányos emlékezet | |
| Az életrajzi öntudat egysége csak férfinál | |
| A női emlékezések | |
| Folytonosság és kegyelet | |
| Mult és sors | |
| Mult és jövő | |
| A halhatatlanság szüksége | |
| Eddigi lélektani magyarázó kisérletek | |
| Az igazi gyökerek | |
| Az ember belső fejlődése haláláig | |
| Ontogenetikus lélektan, vagy elméleti biográfia | |
| A nőnek nincs halhatatlansági szükségérzete | |
| Az emlékezettel való összefüggés mélyebb elemzése | |
| Emlékezet és idő | |
| Az időtlen posztulálása | |
| Az érték mint időtlen | |
| Az értékelmélet első törvénye | |
| Bizonyítékok | |
| Egyenlítés és maradandóság az érték fő alkotó elemei | |
| Az érték akarása | |
| A halhatatlanság szüksége mint speciális eset | |
| A zseni hallhatatlansági szüksége, mely összeesik egyetemes emlékezés és művei örökkévalósága által való időtlenségével | |
| A zseni és a történet | |
| A zseni és a nemzet | |
| A zseni és a nyelv | |
| A tett emberei és a tudományéi | |
| Nincs joguk a zsenicímre | |
| A filozófusnak, vallásalapítónak és a művésznek: van | |
| Emlékezet, logika, etika | 128 |
| Pszichológia és pszichologizmus | |
| A memória méltósága | |
| Az emlékezet elméletei | |
| Gyakorlási és asszociációs teóriák | |
| Összecserélés az újramegismeréssel | |
| Csak az embernek van emlékzete | |
| Morális jelentőség | |
| Hazugság és beszámítás | |
| Átmenet logikára | |
| Emlékezet és azonossági elv | |
| Emlékezés és a megokolás elve | |
| A nő alogikus és amorális | |
| Értelmi és erkölcsi lelkiösmeret: intelligbilis Én | |
| Logika, etika és az Én | 137 |
| Az Én-fogalom kritikusai: Hume, Lichtenberg, Mach | |
| A Mach-féle Én és a biológia | |
| Egyénítés és egyéniség | |
| Logika és etika, az Én létezésének tanui | |
| Először a logika: az azonosság és az ellentmondás tétele | |
| Hasznuk és jelentőségük kérdése | |
| A logikai axiómák azonosak a fogalmi működéssel | |
| A logikai fogalomnak, mint az esszencia normájának, definiciója | |
| A logikai axiómák, mint normája ennek az esszenciának, mely egy funkció exisztenciája | |
| Ez az exisztencia, mint az abszolut Lét, vagy az abszolut Én léte | |
| Kant és Fichte | |
| Logicitás mint norma | |
| Gondolatszabadság és akaratszabadság | |
| Másodszor az etikai felelősség | |
| Az etika viszonya a logikához | |
| A logika és etika szubjektum-bizonyítékainak különbsége | |
| Kant egy mulasztása | |
| Dologi és személyi okai | |
| A kanti etika lélektanához | |
| Kant és Neitzsche | |
| Az Én-probléma és a zsenialitás | 147 |
| A jellemtan és az Én hite | |
| Az Én-esemény: Jean Paul, Novalis, Schellin | |
| Én-esemény és világnézet | |
| Önbizalom és arrogancia | |
| A zseni véleménye többérő, mint a többi emberé | |
| Végleges megállapítások a zseni fogalmáról | |
| A zseniális személyiség mint a teljes tudatu mikrokozmosz | |
| A zseni természetesen szintétikus tevékenysége | |
| Jelentőség és szimbolika | |
| A zseni definiciója, vonatkozásban a közönséges emberrel | |
| Egyetemesség, mint szabadság | |
| A zseni erkölcse vagy erkölcstelensége | |
| Kötelességünk magunkkal és másokkal szemben | |
| Mi a kötelesség másokkal szemben | |
| A részvétmorál és a szociális etika kritikája | |
| Az erkölcs és a megismerés egyetlen követelménye: az embertárs megértése | |
| Én és Te | |
| Individualizmus és univerálizmus | |
| Erkölcs csak nomádok közt van | |
| A legzseniálisabb ember a legerkölcsösebb | |
| Miért "zoon politikón" az ember? | |
| Tudat és moralitás | |
| A "nagy gonosztevő" | |
| Zsenialitás mint kötelesség | |
| Zseni és gonosztett | |
| Zseni és téboly | |
| Az ember mint önmagának alkotója | |
| Férfi és női lélektan | 165 |
| A nő lélektelensége | |
| E megismerés története | |
| A nő teljesen zsenitlen | |
| Voltaképpen nincsenek férfias nők | |
| A nő fogalmiatlan természetének az Én hiánya az oka | |
| A hendielmélet korrekturája | |
| Női gondolkozás, fogalom és tárgy | |
| A tárgy szabadsága, fogalom és ítélet | |
| Az ítélet lényege | |
| A nő és az igazság, mint gondolkozás zsinórmértéke | |
| Az ok tétele és az azonossági elvhez való viszonya | |
| A nő amorális és nem antimorális | |
| A nő és az egyedüllét problémája | |
| Összeolvadtság nem társaság | |
| Női részvét és női szemérem | |
| A nők Énje | |
| Női hiúság | |
| Az önmérték hiánya | |
| Memória bókokra | |
| Önmegfigyelés és bűnbánat | |
| Igazság és irigység | |
| Név és tulajdon | |
| Befolyásolhatóság | |
| Radikális különbség a férfi és nő lelki élete között | |
| Lélektan, lélekkel és lélek nélkül | |
| Tudomány-e a lélektan? | |
| Szabadság és törvényszerűség | |
| A lélektan alapfogalmai transzcendens természetűek | |
| Psziché és pszichológia | |
| A lélektelen lélektan gyámoltalansága | |
| Hol lehetséges csupán a "személyiség hasadás"? | |
| Pszichofizikai párhuzamosság és cserehatás | |
| A férfi lelki nemi jellemzőinek hatása a nőre | |
| Anyaság és prostitució | 191 |
| Speciális női jellemtan | |
| Anya és ringyó | |
| A prostitució hajlama: a nővel született, de nem egyedül döntő | |
| A férfi befolyása | |
| "Megcsodálás" | |
| A két típus viszonya a gyermekhez | |
| A nő poligám | |
| Házasság és hűség | |
| Szokás és jog | |
| Anyaság és nemiség analógiái | |
| Az anya és a faji cél | |
| Az "alma" mater | |
| Az anyai szeretet etikailag közömbös | |
| A ringyó kívül van a faji célon | |
| A prostituált és a társadalmi morál | |
| A prostituált, a gonosztevő és a hódító | |
| Az "akarat embere" és a zsenihez való viszonya | |
| Hetéra és imperátor | |
| A ringyó motivuma | |
| A koitusz öncél | |
| Kacérság | |
| A nő érzései a koituszban, vonatkozással egyéb életére | |
| Anyai jog és atyaság | |
| A "megcsodálás" és az infekciós-elmélet | |
| A ringyó mint ellenség | |
| Tagadás és igenlés | |
| Nincs prostitució az állatoknál | |
| Az eredet rejtélye | |
| Erotika és esztétika | 214 |
| Nők és nőgyülölet | |
| Erotika és szexualitás | |
| Plátói szerelem és érzékiség | |
| A szerelem Eszméjének problémája | |
| A nő szépsége | |
| Viszonya a nemi ösztönhöz | |
| Szerelem és szépség | |
| Az esztétika különbözik a logikától és etikától, mint normatudományoktól | |
| A szerelem lényege | |
| Projekciós-tünemény | |
| Szépség és erkölcs | |
| Szépség és tökéletesség | |
| Természet és etika | |
| Természeti és művészeti szépségek | |
| Természeti és művészeti törvény | |
| Természeti és művészeti célszerűség | |
| Az egyes-szépség | |
| A nemi szerelem mint bűn | |
| Gyűlölet és szerelem, mint az erkölcsi törekvés megkönnyítései | |
| Az ördög megteremtése | |
| Szerelem és részvét | |
| Szerelem és szemérem | |
| Szerelem és a megváltás szükségérzete | |
| A nő az erotikában: A cél eszköze | |
| Gyermek és szerelem, gyermek és nemiség összefüggésének problémája | |
| Kegyetlenség nemcsak a kéjben, hanem még a szerelemben is | |
| Szerelem és gyilkosság | |
| A szerelem mint gyávaság, igazságtalanság, tévedés | |
| A Madonna-kultusz | |
| A Madonna a férfi gondolati koncepciója: nincs alapja a reális nőiességben | |
| A valóságos nőbe bepillantani a férfi nem akar | |
| A férfinak a nőhöz való szerelme, mint speciális eset | |
| A nő csak szexuális, nem erotikus | |
| A nők szépérzéke | |
| Szép és csinos | |
| Szeretni és beleszeretni | |
| Mivel hat a férfi a nőre? | |
| A nő fátuma | |
| Az uj megismerés besorozása a korábbiak közé | |
| A szerelem jellemző az emberiség lényegére | |
| Miért szereti a férfi a nőt? | |
| Lehetőségek | |
| A nő lényege és értelme az univerzumban | 233 |
| Egyenlőség és egyenjogusítás | |
| Moebius | |
| A nőiség értelme vagy értelmetlensége | |
| Kerités | |
| Ösztön | |
| A férfi és a kerités | |
| Mely jelenségek tartoznak még a keritéshez | |
| A koitusz sokratartása | |
| A saját nemi ösztön, mint speciális eset | |
| Anya- ringyó | |
| A nő lényét csak a keritésben fejezi ki | |
| Kerités = nőiesség = egyetemes nőiség | |
| Ellenvetések és ellentmondások rendszere | |
| Befolyásolhatóság és passzivitás | |
| Ennek következménye a saját természet megtagadása | |
| A nő szerves hazugvolta | |
| A hisztéria | |
| A hisztéria "mechanizmusának" lelki szkémája | |
| A hisztéria definiciója | |
| A hisztéria állapota | |
| Különös csere: az idegen természet, mint a nő saját természete, a saját természet mint idegen | |
| Az idegen test | |
| Kényszer és hazugság | |
| A hisztérika heteronómiája | |
| Az igazság akarása és erő az igazságra | |
| A hisztériás paroxizmus | |
| Mit hárít el a nő? | |
| A hisztériás kostitució | |
| Cseléd és megéra | |
| A megéra a hisztérika ellentéte | |
| A hisztérika igazságszeretete: a hisztérika hazugsága | |
| A hisztérika szüzessége és vonakodása a nemi aktustól | |
| A hisztériás bűntudat és önmegfigyelés | |
| A látó-nő és az alvalátó a nőben | |
| A hisztéria és a nő rabsága | |
| A nő sorsa és reménytelensége | |
| Egy végső elvre való visszavezetés szükségessége | |
| Különbségek ember és állat, férfi és nő között | |
| Áttekintési tábla | |
| A második, vagy magasabb élet, az ember metafizikai Léte | |
| Analógiák az alacsonyabb élettel | |
| Szabadság és boldogság | |
| A boldogság és a férfi | |
| A boldogság és a nő | |
| A nő és az élet problémája | |
| A nő nem-léte | |
| Ebből: a hazugság és a kerités lehetősége, amoralitás és alogicitás | |
| Mégegyszer a kerités | |
| Közösség és nemiség | |
| Férfi- és női barátság | |
| Kerités azonos a nőiességgel | |
| Miért emberek a nők? | |
| A nemi ellentét lényege | |
| Ellentétek | |
| Alany és tárgy = alak és anyag = férfi és nő | |
| Kontrektáció és tapintási érzék | |
| A beszédek értelmezése | |
| A nő non-entitása; ennek következménye: általános fogékonyság | |
| A férfi alakitja és képezi a nőt | |
| Törekvés exisztenciára | |
| Nemi dualizmus és a világi dualizmus | |
| A nő értelme az Univerzumban | |
| A férfi: Valami; a nő: Semmi | |
| A nőtől való félelem lélektani problémája | |
| A Semmi és a tagadás | |
| A nőt a férfiban levő gonosztevő teremti? | |
| A nő a férfi nemiségének igenlése | |
| A nő a férfi bűne | |
| Mi a nőnek a férfihoz való szerelme, legmélyebb alapjában? | |
| A nőiesség dedukciója | |
| A zsidóság | 273 |
| Különbség a férfiak közt | |
| Az erre alapított ellenvetések visszautasítása | |
| Az átmeneti formák és a fajantropológia | |
| A nőiességnek a zsidósággal való amfibóliái | |
| A zsidó, mint eszme | |
| Az antiszemitizmus | |
| Wagner | |
| Zsidóság nem azonos a nőiességgel | |
| Megegyezéseik: tulajdon, állam, társadalom, nemiség, személyiség és önérték hiánya, amoralitás, antimoralitás nélkül, faji élet, család, kerités | |
| A zsidókérdés egyetlen megoldása | |
| A zsidó istenfogalma | |
| Lélektelenség s ezért a halhatatlanság szükségének hiánya | |
| Zsidóság a tudományban | |
| A zsidó, mint kemikus | |
| Az angol és a zsidó | |
| Angolok a filozófiában, zenében, építészetben | |
| Különbségek | |
| A zsidó humortalansága | |
| A humor lényege | |
| Humor és szatira | |
| A zsidó nő | |
| Nem-lét, teljes változékonyság, közvetettség a zsidónál csakúgy, mint a nőnél | |
| A legnagyobb megegyezés s a legnagyobb különbségek | |
| A zsidó aktivitása és fogalmisága | |
| A zsidóság legmélyebb lényege | |
| Hitetlenség és belső támasztatlanság | |
| A zsidó nem misztikátlan, hanem áhitatlan | |
| Komolyság, lelkesedés, buzgóság hiánya | |
| Belső többértelműség | |
| A hit együgyüségének hiánya | |
| Belső méltóságtalanság | |
| A zsidó mint a hős ellenpólusa | |
| Kereszténység és zsidóság | |
| A kereszténység eredete | |
| A vallásalapító problémája | |
| A vallásalapító magát tiszítja meg a gonosztettől és az istentelenségtől | |
| A teljes ujjászületés csak benne valósul meg | |
| A vallásalapító bűnterhe a legsúlyosabb | |
| Krisztus legyőzte önmagában a zsidót | |
| Kereszténység és zsidóság mint végső ellentétek | |
| A vallásalapító a legnagyobb ember | |
| A zsidóság legyőzésére minden vallásalapítónak szüksége van | |
| A zsidóság és a jelen | |
| Zsidóság, nőiesség, kultura, és emberiség | |
| A nő és az emberiség | 302 |
| Az emberiség eszméje s a nő, mint keritő | |
| A Goethe-kultusz | |
| Férfiak elnőiesedése | |
| Virginitás és szüzesség | |
| Az ideálok férfiúi eredete | |
| A nő nem érti az erotikát | |
| Érti a szeuxalitást | |
| Koitusz és szerelem | |
| A nő az emancipáció ellensége | |
| Az aszkézis erkölcstelen | |
| A nemi aktus az embertárs megvetése | |
| A zsidó problémája = a nő problémája = a rabszolgaság problémája | |
| Mi az erkölcsös viselkedés a nővel szemben? | |
| A férfi, mint a nőemancipáció ellenzője | |
| A nőkérdés, mint az emberiség kérdése | |
| Etikai posztulátumok | |
| Két lehetőség | |
| A nő pusztulása | |
| Tartózkodás és az emberiség kihalása | |
| A nemi közlekedés erkölcstelenségének voltaképeni okai | |
| A földi atyaság | |
| Bele kell foglalni a nőket az emberiség eszméjébe | |
| Az anya és az emberi nem nevelése | |
| Végső kérdések |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.