1.034.741

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Dzsungel könyve

Musical/A musical zenéje, dalai és versei zongoraletéttel

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Solo Music Budapest Zeneműkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím: SMB
Kötetszám: 76
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kotta.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1993 őszén, a Trio Stendhal egyik Vígszínházi koncertje után Hegedűs D. Géza jött be az öltözőmbe gratulálni. Nagyon lelkesen mesélt egy musical ötletéről: ez volt "A dzsungel könyve". Később... Tovább

Előszó

1993 őszén, a Trio Stendhal egyik Vígszínházi koncertje után Hegedűs D. Géza jött be az öltözőmbe gratulálni. Nagyon lelkesen mesélt egy musical ötletéről: ez volt "A dzsungel könyve". Később leültünk beszélgetni a darabról, de elsősorban türelmet kértem, mert akkor már a "Valahol Európában" című musical zenéjét írtam.
A Vígszínház türelme egy idő után elfogyott, ezért azután miközben még a "Valahol" próbái folytak, én már Gézával, Békés Palival, és Radnóti Zsuzsa dramaturggal a szövegkönyvön dolgoztam. Pali nagyon nyitott, kreatív és türelmes volt, kb. hatszor írta át a könyvet, ami először egy véres rémdrámára hasonlított, majd egy bohózatra, míg végül kialakult a végleges formája, és tartalma. Ebben az alkotói fázisban van a zeneszerző legfontosabb feladata, mert meg kell határoznia, hol és miként szólaljon meg a zene. A legegyszerűbb példát említve ezzel kapcsolatban - nem jó, ha egy zenés darabban három lassú, szomorú dal követi egymást. Ezt nem is olyan egyszerű megoldani egy olyan történetnél, ahol egymást érik a drámai, és tragikus események.
Egy idő után döntést kellett hozni a dalszövegíró személyét illetően. Én bedobtam Geszti nevét, ami akkor még elég nagy meglepetést, mi több kétségekkel teli csodálkozást váltott ki a színházi öreg rókákból - egy rapper a színházban! - de sikerült meggyőzni őket. Ehhez képest Gesztit én se nagyon ismertem, és még sohasem dolgoztam vele, de volt egy olyan érzésem: éppen neki való feladat. Nagy örömmel vállalta, és '95 júniusában nekiláttunk a munkának. Én igazán benne voltam a musical írásban, hiszen a "Valahol Európában" bemutatója májusban volt. Két hét pihenést engedélyeztem magamnak, mivel már a "dzsungel" bemutató időpontját is kitűzték: '96 január 6.
Mielőtt leültem a zongorához, egy nagyon lényeges dologban kellett döntést hoznom: milyen legyen a musical zenei világa? Etnikus? Netán indiai? Vagy mint az úgynevezett rockoperáké: teátrális, klasszicizáló, romantikus? Brrr! Vissza

Tartalom

Nyitány / Fohász 2
Farkas vagyok / A befogadás dala 9
Beindul a pofonofon / Dal a pofonpedagógiáról 15
Egy majomban őrlünk / Majmok dala 22
Válj kővé / Ká és a majmok 31
Mit ér a farkas / Akela dala 38
Amíg őriz a szemed / Balu és Maugli búcsúja 40
A mi emberünk / Lányok, asszonyok befogadó dala 44
Szavakat keresek / Túna és Maugli 51
Vadászok dala 55
Száz a kérdés / Shir Kán és a farkasok 58
A tigris éjszakája / Ká, Bagira és a dzsungel 62
Kegyelet egylet / Csil és a keselyűk kórusa 68
Beszél a szél / Bagira dala 77
Finálé 79
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv