1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az irodalomtanítás módszertana

Szerző
Fordító

Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 532 oldal
Sorozatcím: Szocialista Nevelés Könyvtára
Kötetszám: 22
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Golubkov művében az irodalomtanítás módszerét ismerteti. E könyv jelentősége igen nagy, mert rendszeres, az irodalom tanításának minden részletterületére (a művek olvasása, elemzése, a... Tovább

Előszó

Golubkov művében az irodalomtanítás módszerét ismerteti. E könyv jelentősége igen nagy, mert rendszeres, az irodalom tanításának minden részletterületére (a művek olvasása, elemzése, a kifejezőkészség fejlesztése, az irodalomelmélet tanítása, stb.) kiterjedő munka, s minden ajánlott módszeres eljárást gyakorlati példákkal támaszt alá.
Golubkov a szovjet iskola gazdag pedagógiai tapasztalataira támaszkodik. Sok olyan kérdést vet fel, amely a tanítás minden területén felhasználható: az egészről a rész felé való haladás, a fokozatosság, a tanítási anyagnak koncentrikus körök szerint való beosztása az egyes osztályokban, a számonkérés módjai, a tanulók értékelése, stb. Azonban ezeken a pontokon is egész szorosan megmarad az irodalomtanítás vonalán, javaslatai konkrétan alkalmazhatók. Könyve szervesen kapcsolódik a Szovjetunió iskoláiban folyó nevelő munkához, a szovjet tantervek és tankönyvek anyagához, de ez nem akadályozza, sőt inkább elősegíti azt, hogy alkalmazhassuk a magyar irodalom tanítására. Következtetéseit, elveit, módszereit ugyanis világos előadásban, rendszerben tárja fel, s ennek megértését, a mi viszonyainkba való átültetését csak elősegíti az, hogy nem marad meg az általános elvek hangoztatásának a síkján, hanem ezeket az elveket, módszereket állandóan az orosz és a szovjet irodalomból vett példákon mutatja be. Vissza

Tartalom

Előszó3
Általános alapelvek12
Az irodalomtanítás módszertana12
Az irodalom mint tantárgy19
Az irodalomtanítás elméleti alapelvei25
Irodalomolvasás40
Irodalomolvasás a forradalomelőtti iskolában41
Az irodalomolvasás a szovjet iskola történetében74
Irodalomolvasás a mai szovjet iskolában79
Bevezető tanórák94
Szövegfeldolgozás112
Összefoglaló tanórák236
Irodalomelméleti fogalmak kialakítása a középiskolák V-VII. osztályában248
A szóbeli és írásbeli közléskészség fejlesztése266
Irodalomtörténet303
Az olvasás311
Bevezető előadás316
Tájékoztató megbeszélés321
Az irodalmi mű elemzése324
A régi irodalom és a XVIII. század irodalma332
A XIX. század és a XX. század elejének irodalma348
Szovjet irodalom382
Irodalomelméleti fogalmak kialakítása a VIII-X. osztályban400
A szövegelemzés módszerei a felső osztályokban430
Az önálló elemzés elmélyítése438
Összefoglaló tanórák444
A tanultak számonkérése és ismétlése445
Osztályon- és iskolánkívüli irodalmi jellegű munkák452
Osztályonkívüli olvasás454
Tanulókörök459
Iskolai folyóirat és faliújság468
Irodalmi kiállítások472
Irodalmi kirándulások475
Irodalom és festészet479
Színház és mozi484
A tervezés és a felszerelés kérdései494
Munkatervek az irodalomtanításban494
Segédeszközök502
Irodalmi dolgozószoba505
Függelék510
Jegyzék521

Golubkov

Golubkov műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Golubkov könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az irodalomtanítás módszertana Az irodalomtanítás módszertana Az irodalomtanítás módszertana

A borító kopott, töredezett.

Állapot:
2.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv